آینده اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال جاری میلادی به ۲ تریلیون دلار و تا سال ۲۰۵۰ به ۶ تریلیون دلار برسد. 

به گزارش تحریریه، روزنامه «البیان» امارات، در گزارش خود درباره پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و رشد اقتصادی این کشورها نوشت، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۲۲ به ۲ تریلیون دلار و تا سال ۲۰۵۰ به ۶ تریلیون دلار برسد.
صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود درباره آخرین تحولات اقتصادی منطقه خلیج فارس با عنوان «فرصت های رشد سبز در شورای همکاری خلیج فارس» افزود: اگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استراتژی توسعه سبز را اجرا کنند، این موضوع به تنوع اقتصادی و رشد اقتصاد این کشورها کمک خواهد کرد و احتمال دارد تولید ناخالص داخلی این کشورها تا سال ۲۰۵۰ میلادی از ۱۳ تریلیون دلار فراتر رود.

IMF joins global agencies in reducing India's GDP growth forecast - India  Today

این صندوق پیش بینی کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۳.۷ درصدی و در سال ۲۰۲۴ شاهد رشد ۲.۴ درصدی باشند.

این گزارش بیان می کند که کاهش محدودیت‌های اعمال شده به دلیل شیوع کرونا و تحولات مثبت در بازار هیدروکربن‌ها (نفت و گاز) منجر به بهبود گسترده اوضاع در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شد.

روزنامه البیان در بخشی دیگری از گزارش خود آورد: این صندوق درباره چشم انداز اقتصادی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پیش بینی کرد که افزایش حجم صادرات نفت از امارات به همراه افزیش تقاضا در بخش های غیر نفتی به رشد اقتصادی این کشور در سال جاری کمک می کند. همچنین وجود فضا و زیرساخت های مناسب در این زمینه تاثیرگذار است و پیش بینی می شود که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری رشد ۵.۹ درصدی را شاهد باشد.

علاوه بر این صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد عربستان در سال جاری رشد اقتصادی ۸.۳ درصدی، بحرین رشد اقتصادی ۳.۸ درصدی و کویت رشد ۸.۵ درصدی را شاهد باشند.

پایان/

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =