جنگ داخلی در آمریکا

کارشناسان می گویند فضا در آمریکا در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره برای بروز خشونت سیاسی کاملاً آماده است؛ حتی اکنون بسیاری از مردم عادی در این کشور جنگ داخلی را در جریان می دانند.

به گزارش تحریریه، روزنامه گاردین در مقاله‌ای به قلم باربارا والتر، افسر سابق سازمان سیا به بررسی احتمال جنگ داخلی در آمریکا در آستانه انتخابات کنگره آمریکا در روز ۸ نوامبر پرداخت.

والتر در این مقاله با اذعان به اینکه فضا در آمریکا برای بروز خشونت سیاسی کاملاً آماده است، اعلام کرد که بعد از حمله نیروهای اف بی آی به منزل ترامپ در مارالاگو، به کارگیری و جستجوی عبارت «جنگ داخلی» در توئیتر به میزان ۳ هزار برابر افزایش یافته و حتی خود ترامپ و همچنین لیندسی گراهام، سناتور محافظه‌کار آمریکایی به طور ضمنی، سیستم حاکم بر آمریکا را به بروز شورش و جنگ داخلی از طرف طرفداران‌شان تهدید کردند.

والتر در ادامه توضیح می‌دهد که آنچه نگران‌کننده‌تر است، این است که آمریکایی‌ها در هر دو طیف سیاسی این کشور، دم از شکاف سیاسی می‌زنند و معتقدند که در چنین فضایی به کارگیری خشونت موجه است.

به گفته نویسنده گاردین، در ژانویه سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که گاهی اوقات استفاده از خشونت علیه دولت اشکالی ندارد و همچنین هفت ماه بعد از آن، بیش از ۴۰ درصد شهروندان آمریکایی اعلام کردند که معتقدند جنگ داخلی تا حدوداً ۱۰ سال آینده در آمریکا رخ خواهد داد.

جنگ داخلی در آمریکا

والتر معتقد است دو سال پیش، هیچ کس در مورد جنگ داخلی دوم در آمریکا صحبت نمی‌کرد ولی امروزه حرف زدن درباره این موضوع به امری رایج تبدیل شده است.

والتر در یک پیش بینی بسیار عجیب عنوان کرد که در صورت بروز جنگ داخلی دوم در آمریکا، چندین گروه شبه نظامی کوچک در سراسر آمریکا پراکنده خواهند شد که هدف آنها ترور غیرنظامیان و عمدتاً گروه‌های اقلیتی مثل همجنسگرایان، رهبران مخالفان، کارمندان فدرال و قضات خواهد بود.

State flags (including Tennessee, front, and Kentucky behind) on the National Mall, Washington DC, before Biden’s inauguration.

والتر معتقد است در چنین شرایطی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان میانه رو به اتهامات ساختگی زندانی می‌شوند، کلیساها و کنیسه‌های سیاه پوستان بمباران می‌شود و عابران پیاده توسط تک تیراندازها در خیابان‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند.

والتر می‌گوید هدف از این اقدامات کاهش قدرت دولت فدرال، تضعیف کسانی که از آن حمایت می‌کنند و همچنین ترساندن گروه‌های اقلیت و مخالفان سیاسی است.

منبع: امریکانا

پایان/

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =