جنگ فراگیر در اروپا

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد جنگ در حال بازگشت به خاک اروپا است و بنابراین پاریس باید اهداف نظامی خود را رسماً اعلام کند.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، این سیاستمدار فرانسوی گفت که استراتژی نظامی دولت را ارائه خواهد کرد که تا پایان دهه فعلی اعتبار خواهد داشت. این سند موقعیت دفاعی فرانسه را تا سال 2030 نشان می دهد، اما به جزئیات بودجه اشاره نمی کند.

امانوئل مکرون گفت: جنگ در اوکراین به ما این امکان را داده که در مسائل دفاعی اروپا پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. ما اکنون در شرایطی هستیم که فرانسه تنها کشور عضو اتحادیه اروپاست که دارای سلاح هسته ای است. این امر مسئولیت ویژه ای را بر عهده ما می گذارد.

مکرون همچنین تاکید کرد که دکترین نظامی فرانسه در خدمت منافع اساسی این کشور خواهد بود. به گفته وی، این سند پیش بینی می کند که فرانسه به بازدارندگی هسته ای کمک خواهد کرد. همچنین پاریس قادر خواهد بود عملیات نظامی از جمله عملیات نظامی شدید را به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از یک ائتلاف انجام دهد.

روزنامه دیلی میل چندی پیش نوشته بود سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره حملات هسته ای آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی، ماکرون را به وحشت انداخت. رهبر روسیه در گفتگو با همتای فرانسوی خود گفت که انفجارهایی که باعث تسلیم ژاپن در سال 1945 شد، امکان پیروزی بدون "حمله به شهرهای بزرگ" را نشان داد.

پایان/

۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 22689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معترض DE ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      تمام جنگ و بدبختی دنیا شمایید مطمعن باشید به زودی با نبود آپارتاید شما دنیا در آرامش خواهد بود جنگی در کار نیست جنگ شمایید نفرت شمایید