جنگ زمستانه در اوکراین

مقامات ارشد دولت بایدن می گویند درگیری ها در اوکراین می تواند تا ۶ ماه دیگر فروکش کند که یکی از دلایل آن سرمای زمستان است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات ارشد دولت جو بایدن اعلام کرد که ایالات متحده معتقد است عملیات نظامی روسیه در اوکراین در زمستان آینده به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

این روزنامه چند روز قبل گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد پیشرفت های هر یک از طرفین متوقف شود. به گفته مقامات ناشناس، توقف درگیری ها به علت مسائل آب و هوایی می تواند تا شش ماه ادامه یابد.

اگرچه دمای پایین تر و زمین یخ زده تردد تانک ها و کامیون ها را آسان تر می کند، اما به نوشته نیویورک تایمز، برف سنگین و هوای سرد همچنان عملیات تهاجمی را برای نیروهای روسی پیچیده می کند.

جنگ زمستانه در اوکراین

این منابع ادعا می‌کنند که در عوض، مسکو احتمالاً بر ادامه حملات بر نیروهای کی‌یف، پایگاه‌های نظامی اوکراین، زیرساخت‌ها و شبکه برق تمرکز خواهد کرد.

مقامات دولت بایدن همچنین می گویند در هر صورت برای ایالات متحده و متحدانش بسیار مهم است که از این توقف زمستانی برای بازسازی ذخایر تسلیحات دفاعی و تهاجمی اوکراین استفاده کنند.

به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها با حملات خرابکارانه سعی دارند در خطوط روسیه اختلال اتیجاد کنند و روند پیشروی آن ها را مختل نمایند. «ست جی جونز» معاون ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی اعتقاد دارد این ترورهای هدفمند و خرابکاری عمومی علیه مناطق تحت کنترل روسیه در داخل اوکراین صورت خواهند گرفت.

در همین حال، کی یف هرگونه توقف در عملیات نظامی خود را رد کرده است.

جنگ زمستانه در اوکراین

«الکسی دانیلوف» رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت: ما نمی‌توانیم چیزی را منجمد کنیم - ما یک یخچال نیستیم.

او در جریان یک گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: ما می‌توانیم مناطق متعلق به خودمان را بدون توجه به وضعیت آب و هوا یا بدون توجه به فصل سرد آزاد کنیم.

روسیه هیچ بیانیه خاصی درباره اقداماتی که قرار است نیروهایش در فصل زمستان انجام دهند، ارائه نکرده است. با این حال مقامات مسکو بارها اعلام کرده اند که تمام اهداف عملیات نظامی در اوکراین محقق خواهد شد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به تازگی اعلام کرد که این امر می تواند از طریق مذاکرات صلح انجام شود، اما اکنون به دلیل موضع طرف اوکراینی، این موضوع غیرممکن است.

در ماه اکتبر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن هرگونه مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممنوع شد. اوایل این هفته، او در مصاحبه ای با سی ان ان مدعی شد که «در را بر روی مذاکرات نبسته است».

پایان/

۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22749

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =