شروط زلنسکی برای مذاکره با مسکو

پس از گزارش هایی مبنی بر فشار واشنگتن به کی یف برای پایان دادن به جنگ، «ولادیمیر زلنسکی» شرایط خود برای مذاکره با مسکو را اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، در هفته های گذشته خبر فشار دولت «جو بایدن» بر کی‌یف برای آماده شدن جهت مذاکره با روسیه بیشتر شده است. اکنون خبرهایی از اوکراین به گوش می رسد که مقام های ارشد این کشور خود را برای گفت وگو با روسیه آماده می کند.

در همین راستا «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به تازگی از قدرت‌های جهانی خواست روسیه را به انجام مذاکرات صلح واقعی وادار کنند تا پس از آن خودش شرایط را برای ازسرگیری مذاکرات تعیین و اعلام کند.

اظهارات وی در پی گزارش هایی مبنی بر این امر منتشر شده است که مقامات ایالات متحده اوکراین را تحت فشار قرار داده اند تا تمایل خود را برای گفت وگو با مسکو نشان دهد.

شروط زلنسکی برای مذاکره با مسکو

زلنسکی مدعی شد که احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل، جبران تمام خسارات جنگی، مجازات هر جنایتکار جنگی و تضمین عدم تکرار این اتفاق پیش شرط وی برای مذاکره با روسیه است. وی تصریح کرد: این شرایط کاملاً قابل درک است.

از چندی قبل رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که کاخ سفید به طور خصوصی از مقامات ارشد اوکراین خواسته است تا نشان دهند که برای گفت وگوهای صلح باز است. روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابع خود گزارش داد که هدف ایالات متحده تحت فشار قرار دادن اوکراین برای مذاکره برای پایان دادن به جنگ نیست، بلکه کاهش نگرانی حامیان خارجی آن در مورد یک درگیری طولانی است.

پیش از این، زلنسکی بارها اعلام کرده بود که تنها هدف او از این درگیری شکست روسیه در میدان نبرد و بازپس گرفتن کنترل تمام مناطقی است که کی‌یف آن‌ها را تحت حاکمیت خود می‌داند.

در حالی که روسیه بارها مذاکره مستقیم روسای جمهوری دو کشور را غیرعملی اعلام کرده بود، در ماه اکتبر، رئیس جمهوری اوکراین فرمانی را امضا کرد که در آن هرگونه مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ممنوع شده بود. وی اعلام کرد که کی‌یف تنها زمانی با مسکو گفتگو خواهد کرد که رهبر دیگری داشته باشد.

روسیه نیز به نوبه خود، از زمانی که مذاکرات با کی یف در ماه مارس در استانبول شکست خورد، بارها اعلام کرد که مسیرها برای مذاکره باز است. مسکو کی‌یف را به تضعیف زمینه هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز بحران متهم کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اخیرا گفت که مسکو در شرایط کنونی هیچ فرصتی برای گفت وگو نمی بیند، زیرا کی یف ممنوعیت ادامه هرگونه مذاکره با طرف روسی را به یک قانون تبدیل کرده است.

پیش از این، پسکوف تاکید کرده بود که مذاکرات در مورد مناقشه اوکراین باید در درجه اول با ایالات متحده انجام شود، زیرا هرگونه توافق مسکو با کی‌ یف، بی ارزش است و زیرا می تواند به سرعت بر اساس دستور بازیگران بیرونی لغو شود.

پایان/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 22662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =