زلنسکی تفرقه در اروپا را آشکار کرد

کارشناسان اعتقاد دارند بیانیه زلنسکی برای گفت وگو با روسیه نشان دهنده بروز انشعاب در ناتو و اروپا است.

به گزارش تحریریه، اسپوتنیک روسیه نوشت، «باریش دوستر» روزنامه نگار در مقاله ای برای روزنامه جمهوریت ترکیه این نظر را اعلام کرد که اعلام آمادگی «ولودیمیر زلنسکی » رهبر اوکراین برای گفت و گو با مسکو، شکاف در ناتو را نشان داد.

در مقاله منتشره این نشریه آمده است: زلنسکی گفت که آماده مذاکره با پوتین است. این رویداد وضعیت نیروهای مسلح اوکراین و شکاف در اتحادیه آتلانتیک شمالی را نشان می‌دهد.

دوستر توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که واشنگتن نفوذ خود را از دست داده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شرایط نگرانی به خاطر بحران به وجود آمده از یکدیگر فاصله می گیرند.

بیانیه زلنسکی نشان دهنده بروز انشعاب در ناتو است - اسپوتنیک ایران, 1920, 10.11.2022

آمادگی برلین و چین برای توسعه روابط با مسکو، علیرغم همه مخالفت های طرف آمریکایی به عنوان نمونه ذکر شده است. این روزنامه نگاربه این نتیجه رسید که هر شرکت کننده مشغول نجات جان خود است.

روز سه‌شنبه، ولودیمیر زلنسکی، پس از گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه کی یف به سمت گفت‌وگو با روسیه سوق داده شده، شرایط اوکراین را برای آغاز گفت‌وگو برشمرد.

به گفته وی، این شرایط «احیای تمامیت ارضی، احترام به منشور ملل متحد، جبران همه خسارات، مجازات همه جنایتکاران جنگی و تضمین عدم تکرار این اتفاق است.» این درحالی است که پیشتر زلنسکی فرمانی مبنی بر اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین درباره عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را امضا کرده بود. وی همچنین گفت که اوکراین تا زمانی که پوتین رئیس جمهور باشد، هیچ مذاکره ای با روسیه انجام نخواهد داد.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه همچنان برای مذاکره با اوکراین آماده است اما در حال حاضر امکان ادامه آن وجود ندارد، زیرا در کی یف، عدم تداوم هرگونه مذاکره با طرف روسی به قانون تبدیل شده است.

پایان/

۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 22680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =