نتیجه رای اعتماد مجدد به وزیر صمت؛ بازار خودرو بدون مشتری

بررسی بازار خودرو پس از ابقای فاطمی امین نشان می دهد که خرید و فروش خودرو بدلیل گرانی بیش از حد تقریبا صفر شده است.

به گزارش تحریریه، پس از یکسال اجرای سیاستهای اشتباه در بازار خودرو ایران و اصرار وزیر به ادامه این سیاست ها، مجلس تصمیم گرفت وزیر را استیضاح کند. ولی متاسفانه اکثریت نمایندگان مجلس که گویا از حضور فاطمی امین و سیاست های خودرویی وی کاملا راضی هستند، وزیر را ابقا کردند. واکنش بازار خودرو به رای اعتماد مجدد فاطمی امین کاملا واضح بود و طبق پیش بینی که از قبل می شد از فردای رای اعتماد مجدد قیمت خودرو صعودی شد.

بررسی روند قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در ۱۰ روز اخیر نشان می‌دهد قیمت این محصولات، روند افزایشی را تجربه کرده است.

این افزایش بهای قیمت خودروها به گونه‌ای است که قیمت محصولات ایران‌خودرو حداقل هفت میلیون تومان و حداکثر ۹۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

در محصولات گروه خودروسازی سایپا اما شیب افزایش قیمت‌ها ملایم‌تر است و در این بازه ۱۰ روزه، قیمت محصولات بین ۴ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش داشته‌اند.

افزایش قیمت ایجاد شده در حالیست که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، رکود در بازار خودرو دیده می‌شود و خرید و فروش به حداقل خود رسیده است. معاملات بسیار محدود و بنا بر ضرورت صورت می‌گیرد و خریدار به بازار مراجعه نمی‌کند. نوسانات اخیر نرخ ارز نیز سبب شده اکثر فروشندگان خودرو از ورود به بازار امتناع کنند.

پایان/

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 22757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =