بنجل سازی از لاکچری سازی سخت تر است

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در میزگرد تخصصی رویداد نوآوری بهره‌ور حوزه حمل‌ونقل ادعا کرد ساخت خودرو اقتصادی سخت از ساخت خودرو لوکس است.

به گزارش تحریریه، نخستین میزگرد تخصصی رویداد نوآوری بهره‌ور حوزه حمل‌ونقل با موضوع «خودرو اقتصادی» با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این میزگرد میثم فرج‌اللهی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با طرح این سؤال که «در توسعه خودرو اقتصادی بهره‌وری چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟» مدعی شد که طراحی و تولید خودرو اقتصادی بسیار پیچیده‌تر از تولید ماشین‌های لوکس است.

وی با بیان اینکه مدیریت زنجیره تأمین و درخت فناوری در کشور به‌صورت متوازن رشد نکرده‌اند، افزود: طراحی، گلوگاه مهمی در تولید خودرو اقتصادی است. همچنین باید در فرایند تولید و مونتاژ صنعت خودرو بازنگری شود. در واقع، باید در فرایند تولید بهینه‌سازی و بهره‌وری صورت گیرد.

فرج‌اللهی با بیان اینکه بین قطعه‌سازان و مراکز پژوهشی حلقه اتصال شکل نگرفته است، تأکید کرد: مجموعه قطعه‌سازان، مرکز تحقیقات R&D ندارند. از طرفی شرکت تأمین قطعات ما از این‌ها انتظار دارد که قطعاتشان را ارتقاء دهند. مشکل اینجاست که حلقه مفقوده‌ای در این میان وجود دارد.

پایان/

۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 22774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =