عواقب حمله موشکی اوکراین به ساختمان کنگره!

مدودف درباره عواقب حمله موشکی اوکراین به ساختمان کنگره صحبت کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، اگر موشک اوکراینی نه به خاک لهستان، بلکه مستقیما به ساختمان کنگره، جایی که ساختمان کنگره آمریکا در آن قرار دارد، اصابت کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ این سوال توسط دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه مطرح شد.

دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود سوالی پرسید: "این چیزی است که شما را آزار می دهد. اگر یک موشک ضد هوایی اوکراینی مستقیماً به ساختمان کنگره اصابت کند، این یک خیانت خواهد بود یا یک برد؟"

مدودف خاطرنشان کرد که این "پیشگفتاری برای هیستری دست نشاندگان کی‌یف در مورد حمله تلافی جویانه آنها علیه لهستان است".

اوایل چهارشنبه، مدودف در توییتی نوشت: "داستان "حمله موشکی" اوکراین به مزرعه لهستان تنها یک چیز را ثابت می‌کند: غرب با جنگ ترکیبی خود با روسیه، احتمال وقوع جنگ جهانی را افزایش می‌دهد".

لازم به یادآوری است، رسانه های لهستانی در شامگاه 15 نوامبر از سقوط دو موشک در روستایی در نزدیکی لوبلین در شرق لهستان و کشته شدن 2 نفر خبر دادند. وزارت امور خارجه لهستان ادعا کرد که این موشک ها ساخت روسیه است، در حالی که رئیس جمهور لهستان "آندری دودا" خاطرنشان کرد که ورشو هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه این موشک ها متعلق به چه کشوری است، در دست ندارد.

صبح روز 16 نوامبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار برگزاری نشست اضطراری رهبران گروه 7 و کشورهای ناتو شد که در اجلاس سران گروه 20 در بالی شرکت کرده اند. همچنین او گفت که اطلاعات اولیه، این واقعیت را رد می کند که موشکی که در لهستان سقوط کرده از سوی روسیه پرتاب شده باشد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، در آن روز هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان صورت نگرفت و عکس های منتشر شده از برخی قطعات باقی مانده موشک هیچ ارتباطی با سلاح های روسی ندارد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تمام اظهارات رسانه‌های لهستان درباره سقوط ادعایی موشک‌های "روسی" یک "تحریک عمدی" به منظور تشدید تنش است.

پایان/

۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =