آبروریزی حزب جمهوریخواه

جمهوریخواهان پس از چند بار رای گیری نتوانستند بر سر تعیین رئیس مجلس نمایندگان از میان هم‌حزبی های خود به توافق برسند.

به گزارش تحریریه، امریکانا نوشت، «کوین مک‌کارتی» رهبر سابق جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، چندین بار در انتخابات برای رسیدن به جایگاه ریاست بر مجلس نمایندگان شکست خورد.

مک‌کارتی بارها در جذب حداقل ۲۱۸ رای از بین ۴۳۴ رای نمایندگان کنگره ناکام مانده است.

Mr. McCarthy has accused Ms. Pelosi of partisanship and abuse of power.

گروهی از نمایندگان جمهوری خواه که حالا دیگر در رسانه‌های آمریکا به محافظه‌کاران افراطی معروف شده‌اند، با دادن رای مخالف به ریاست مک‌کارتی باعث شدند تا اختلاف میان نمایندگان جمهوریخواه کنگره بیش از قبل برملا شود.

طبق قانون، جلسات رسمی مجلس نمایندگان تا پیش از تعیین سخنگوی مجلس (ریاست) شروع نخواهد شد.

عجیب اینکه آخرین باری که این اتفاق در آمریکا افتاده بود و حزب اکثریت نتوانسته بود در انتخاب رئیس مجلس موفق شود به سال ۱۹۲۳ یعنی دقیقا صد سال پیش بازمی‌گردد.

آبروریزی حزب جمهوریخواه

این اتفاق درحالی رخ داد که ترامپ به صورت آشکار از ریاست کوین مک‌کارتی حمایت کرد و خواستار اتحاد در حزب جمهوریخواه شده بود.

وی در رسانه ها اعلام کرد: شب گذشته یک سری گفت وگوهای خوب صورت گرفت و الان وقت آن است که همه نمایندگان جمهوریخواه و خوب ما، به کوین مک‌کارتی رای بدهند. زودتر توافق کنید و پیروزی را به چنگ بیاورید و نگاه کنید به نانسی پلوسیِ دیوانه، که پرواز می کند و بر می گردد به خانه خودش در ایالت کالیفورنیای ورشکسته.

وی افزود: نانسی پلوسی تنها رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ آمریکاست که دو بار ریاست بر مجلس را از دست داد.... کوین مک‌کارتی خوب کار می کند و شاید اصلاً یک اقدام بسیار عالی انجام بدهد. فقط بنشینید و تماشا کنید.

پایان/

۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 23610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =