بازار کار جذاب برای ژنرال‌های آمریکایی

امارات متحده عربی برای تقویت نیروهای نظامی خود به تخصص سربازان بازنشسته آمریکایی متکی است.

به گزارش تحریریه، جذاب ترین بازار کاری برای بازنشستگان نظامی آمریکا، یک کشور کوچک عربی در خلیج فارس است، که ارتش آن، عمدتا به مشاوره های نظامیان خارجی و مزدوران اتکا دارد. بنابه اسنادی که واشنگتن پست به آنها دست یافته، طی هفت سال گذشته، ۲۸۰ بازنشسته ارتش آمریکا درخواست مجوز کار در امارات را داشته اند؛ و از این لحاظ امارات در صدر کشورهای مقصد قرار داشته است.

این بازنشستگان ازجمله شامل ژنرال هایی است که در جنگ های آمریکا در خاورمیانه نقش داشته اند؛ مانند ژنرال بازنشسته نیروی دریایی، جیمز ماتیس، که به عنوان مشاور نظامی در امارات مشغول به کار بوده، و سپس به آمریکا بازگشت و وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ شد.

بازار کار جذاب برای ژنرال‌های آمریکایی

به نوشته واشنگتن پست، هجوم بازنشستگان نظامی آمریکایی آماده فروش دانش و تجربیات نظامی خود به یک قدرت خارجی، آن هم با موافقت پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا، به این کشور نفت خیز کوچک کمک کرده تا -به گفته برخی کارشناسان- قوی ترین ارتش جهان عرب را تشکیل دهد.

امارات از بیم رسیدن بهار عربی به خاک خود، از یک دهه پیش هزینه ها و ساخت و سازهای نظامی را افزایش داد. از آن زمان، نیروهای دولتی و شرکت‌های دفاعی، آمریکایی‌های بازنشسته را در مشاغل استخدام کرده و به آنها مشوق‌های مالی دو یا سه برابر درآمدشان در آمریکا ارائه کردند.

بنیاد Freedom House، امارات را یکی از کشورهای با کمترین سطح آزادی در جهان طبقه‌بندی کرد؛ که فاقد انتخابات، احزاب سیاسی و قوه قضائیه مستقل بوده و انتقاد از دولت و فعالیت اتحادیه‌های کارگری نیز ممنوع است.

امارات توانست با پیوند دادن خود با پنتاگون، بر انتقادات از سوابق حقوق بشری اش غلبه کند.

منبع: مطالعات خلیج فارس

پایان/

۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =