عقب‌نشینی روسیه از کریمه!

معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد این کشور تا یک ماه آینده کریمه را به تصرف نیروهای خود در می آورد.

به گزارش تحریریه، «ولادیمیر گاوریلوف» معاون وزیر دفاع کی‌یف گفت که اوکراین می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی منطقه کریمه روسیه را تصرف کند.

گاوریلوف در مصاحبه ای با اسکای نیوز اظهار داشت که آنچه به عنوان «قوی سیاه» که به عنوان استعاره ای از وقوع یک رویداد ناگهانی و غیر منتظره شناخته می شود، می تواند باعث پیروزی شود.

او گفت: فکر می‌ کنم روسیه می‌ تواند با یک قوی سیاه در کشور خود، در داخل روسیه روبرو شود، و این می ‌تواند به موفقیت ما در کریمه کمک کند.

وی افزود که یک گزینه نظامی نیز با نوعی ترکیب از نیروها و منابع دیگر هم مد نظر قرار دارد. ما می توانیم به عنوان مثال تا پایان دسامبر وارد کریمه شویم.

گاوریلوف تاکید کرد: این اتفاق ممکن است؟ ممکن است. وقوع آن اصلا منتفی نیست.

وقتی از گاوریلف پرسیده شد که چه نوع رویداد قو سیاهی ممکن است در ماه‌های آینده اتفاق بیفتد، گفت که احتمال دارد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه به دلایل فیزیکی و سیاسی ناپدید شود یا اینکه مردم روسیه ممکن است از وی و وضعیت در میدان جنگ ناامید شوند.

عقب‌نشینی روسیه از کریمه!

گاوریلوف با تکرار بیانیه قبلی «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، گفت: کی یف مذاکرات با روسیه را تنها زمانی از سر می گیرد که آنها آماده باشند سرزمین های ما را ترک کنند.

این مقام نظامی اوکراین با ابراز خوش بینی نسبت به شانس بیشتر اوکراین عنوان داشت: احساس من این است که تا پایان بهار این جنگ به پایان خواهد رسید.

کریمه بلافاصله پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در کی‌یف، از اوکراین جدا شد و با رای خود به روسیه ملحق شد. در ماه ژوئیه، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه هم گفته بود که امتناع اوکراین یا هر کشور ناتو از پذیرفتن این موضوع که کریمه بخشی از روسیه است، یک تهدید محسوب می‌شود.

اوایل اکتبر، جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک در کنار مناطق زاپوروژیه و خرسون اوکراین، پس از برگزاری یک همه پرسی که اکثریت ساکنان محلی به الحاق به مسکو رای مثبت دادند، به صورت رسمی بخشی از روسیه شدند.

هفته گذشته، نیروهای روسیه به دلیل نگرانی از اینکه نیروهای اوکراینی می توانند یک سد برق آبی در مجاورت خود را تخریب کنند، از خرسون عقب نشینی کردند. این تصمیم اوکراین می توانست باعث ایجاد سیل شود که می توانست باعث مرگ سربازان و غیرنظامی شود.

پوتین اواخر سپتامبر اعلام کرده بود که مسکو از مناطق جدید با تمام قدرت و همه ابزارهایی که در اختیار دارد، دفاع خواهد کرد.

پایان/

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهروز IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      شما که نوشتی کریمه روسیه.نشان دادی روسیه وطن دوست است.حالا اگر ایرانی هستی .اگر هر کدام از آستانه با برگزاری همه پرسی بخواهند خود مختار یا به کشور دیگری بپیوندند آیا اجازه هست یا فقط برای کریمه استقلال و آزادی می خواهید آنهم در فقط پیوستن به روسیه