نیمی از درآمد پیش‌بینی شده در بخش واگذاری‌ها، محقق شد

از ابتدای امسال تاکنون حدود نیمی از مبلغ 71 هزار میلیارد تومان درآمدی که از طریق واگذاری ها در بودجه پیش‌بینی شده بود محقق شد.

به گزارش تحریریه، طبق اصل 44 قانون اساسی، توسعه بخش‌های غیردولتی از طریق واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی باید در دستور کار دولت ها قرار گیرد.

واگذاری بنگاه‌ها به بخش غیردولتی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون اصل 44 قانون اساسی و قانون مربوط و با هدف کاهش تصدی‌گری دولت و تمرکز دولت بر اهداف و وظایف حاکمیتی اصلی خود یعنی هدایت اقتصاد و نظارت بر آن، انجام می‌شود. هر سال در لایحه بودجه، در قبال واگذاری بنگاه های دولتی، منابع درآمدی از این محل، لحاظ می شود.

بر این اساس در قانون بودجه 1401 مبلغ 71 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری ها در نظر گرفته شده است که این رقم در بودجه 1400، 95 هزار میلیارد تومان بود که 18 هزار میلیارد تومان آن محقق شد.

به نقل از شادا، بررسی عملکرد واگذاری ها در سال 1401 حاکی است از ابتدای سال تاکنون از محل واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بلوک 12 درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، مبلغ حدود 35 هزار میلیارد تومان عایدی نصیب دولت شده است.

پایان/

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 22978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =