۳ دستگاهی که هنوز شرایط صدور مجوز را به درگاه ملی مجوزها ارائه نکرده‌اند

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت دفاع دستگاه هایی هستند که هنوز شرایط صدور مجوزهایشان را به درگاه ملی مجوزها ارائه نکرده‌اند.

به گزارش تحریریه، از فروردین امسال تا اواسط آذرماه جاری ۵۰۰ هزار و ۹۶۴ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۱۵۳ هزار و ۴۴۰ مجوز از سوی دستگاه‌ها از طریق همین درگاه و بدون هرگونه مراجعه حضوری و درخواست کاغذی صادر شده است.

از این تعداد ۱۹۳ هزار و ۸۷۳ درخواست رد شده و ۲۰ هزار و ۷۷۶ درخواست کننده منصرف شده‌اند.

۱۳۲ هزار و ۸۷۴ درخواست در صف صدور مجوز است و ۸۴ هزار و ۸۷۶ درخواست در بررسی با تاخیر مواجه بوده است.

این آمار مربوط به درخواست‌های صدور مجوز از ۲۲ دستگاه است و سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت دفاع دستگاه هایی هستند که هنوز شرایط صدور مجوزهایشان را به درگاه ملی مجوزها ارائه نکرده و در این فهرست قرار ندارند.

این در حالی است که بر اساس قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور تسهیل سرمایه گذاری در ایران، مراجع صدور مجوزهای کسب و کار موظفند شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز کسب و کار در صورت ارائه مدارک مصرح در درگاه ملی مجوزهای کشور بتواند در حداقل زمان ممکن، مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

همچنین هر یک از مراجع صادرکننده مجوز کسب و کار موظفند درخواست متقاضیان مجوز کسب و کار را مطابق شرایط مصرح در درگاه مذکور دریافت و بررسی کنند.

به نقل از شادا، آخرین مهلت برای پیوستن دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها و اعلام شرایط و فرآیند صدور مجوز از طریق این درگاه ششم فروردین ماه سال جاری بود.

پایان/

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23216

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =