ورود موشک های ایرانی به ارمنستان و آینده ژئوپلیتیک منطقه

ورود موشک های ایرانی به ارمنستان و آینده ژئوپلیتیک منطقه اهمیت زیادی دارد که صف بندی های سنتی را تغییر می دهد.

فروش تسلیحات یکی از منابع درآمدی کشورهای بزرگ و قدرتمند است و در طول چند دهه پس از جنگ جهانی دوم، بخش بزرگی از این بازار دست اعضای ناتو و پیمان ورشو بود. اما پس از فروپاشی شوروی، روس‌ها برای چندین سال از قافله عقب ماندند و بالای 80درصد از فروش تسلیحات به دست امریکا و متحدانش افتاد. تولید و صادرات تسلیحات فقط مبحث درآمدی صرف ندارد، بلکه مسائل و موارد دیگری هم دارد که علاوه بر دادن قدرت ذاتی به کشور تولیدکننده، به دلیل کاربردهای دوگانه می‌تواند باعث رونق صنعت یک کشور هم شود.

ایران از همان سال‌های جنگ به این نتیجه مهم و اساسی رسید که این نه اولین جنگ و نه آخرین آن خواهد بود. میزان مداخله‌های صورت گرفته در حمایت صدام، رفتارهای ضدایرانی غرب و شرق علیه کشورمان، حمایت‌های بی‌چون و چرای کشورهای عربِ منطقه از صدام معدوم و در نهایت خود جنگ که درس بزرگی به ما داد که اگر مسلح و قدرتمند نباشیم، هر کس از راه برسد ناخنکی به کشورمان می‌زند باعث شد تا سیاست کلی و اصولی برای ساخت ماشین جنگی که در قامت کشورمان باشد، مبنای کار قرار بگیرد.

اما آنچه که تغییرات در این دستور کار را فقط چهار سال پس از پایان جنگ دستخوش تغییر اساسی کرد، حمله ارتش صدام به عراق و دنبال آن لشکرکشی متحدان امریکا برای بیرون راندن ارتش بعث از کویت بود. این حمله و جنگ را باید نقطه عطف بسیار مهمی در آینده تصمیم‌گیری‌های کشورمان دانست که در دوره جنگ برای دفاع از کشور در برابرحملات کشورهای همسایه صورت گرفته بود اما پس از آن نبرد، مشخص شد که همسایه اصلی ما امریکا و متحدانش هستند که در گوشه کنار منطقه دست به ایجاد پایگاه زده و هدف نهایی‌ آن‌ها نیز ایران است.

بنابراین دستور کار همانگونه که در طول سال‌های گذشته بارها توضیح داده‌ام، با تجربه‌اندوزی از نبردهای صورت گرفته در سطح جهان تغییر کرد. با هر تکنولوژی و شیوه‌ای، ایران نیز دست به تغییر راهبردها و چینش تسلیحات خود می‌زد. تقسیم کار میان ارتش و سپاه از همان ابتدای برنامه 30 ساله دفاعی کشور شروع شد. کار با کسانی شروع شد که بسیاری از آن‌ها در میان ما نیستند و یا در طول زمان بازنشسته شده و جوان‌های جدید جای آن‌ها را گرفتند. به عنوان مثال در یک پروژه مهم، کسی که سال 1370 به استخدام وزارت دفاع درآمد، حالا بازنشسته شده اما پروژه با قدرت هر چه بیشتر ادامه دارد و به بلوغ بیشتری می‌رسد.

اولین محصولات در همان دهه 70 خورشیدی به ثمر نشست و صادرات برخی از آن‌ها هم شروع شد. اما همان زمان هم سیاست کلی کشور این بود که در سکوت و خفا؛ در آرامش و حوصله بازاریابی کند، بفروشد، آموزش دهد و خدمات پس از فروش را هم در نظر بگیرد. به عنوان مثال در کشوری مانند سودان که حتی ایران یک کارخانه تولید تسلیحات ساخت، طیف وسیعی از تسلیحات ایرانی خریداری شد که در طول هفت سال گذشته و پس از قطع روابط خرطوم با تهران، در برخی موارد در تعمییر و نگهداری آن‌ها دچار دردسر شده‌اند. البته دولت کودتایی حاکم بر سودان تلاش‌هایی هم کرد تا شاید بتواند این تجهیزات را که عموما در حوزه زمینی بودند روبه‌راه کند، اما موفق نشد.

در دهه 80 با تاکید بر سه حوزه پدافند، پهپادی و سایبری ایران شروع به تولید محصول کرد. شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته شدند، از ایده‌های نو استقبال شد و باوجود گوشت‌تلخی برخی از مدیران دهه شصتی که هنوز فکر می‌کردند در داخل چیزی نمی‌شود ساخت (مانند همین مرحوم ترکان که...) اما با بازنشسته شدن و کنار رفتن آن‌ها در مدیریت میانی وزارت دفاع و تاکیدات جدی فرماندهی کل قوا و نظارت شخصی و روزانه خود ایشان بر این امور، از ابتدای دهه 90 خورشیدی، شاهد تولد محصولاتی بودیم که روزگاری دیدنش آن‌ها در کشور آرزو بود، اما امروز دیگر دیدن آن‌ها عادی شده است.

کارخانجات در جغرافیای کشور پراکنده شد و هر استانی به فراخور ظرفیتی که داشت میزبان یکی از کارخانجات شد. امریکایی‌ها وقتی به خود آمدند که دیدند ایران حساس‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌های واسطه‌ای را به خدمت گرفته است و همان زمان بود که فشار برای تحریم کالاهایی که کاربرد دوگانه داشتند، ممنوع شد. اما فارغ از دو ماشین‌سازی بزرگ اراک و تبریز که نقشی بی‌بدیل در ساخت زیرساخت‌ها و کارخانجات در کشور داشتند، اقدامات دیگری هم صورت گرفت و کارخانجاتی برای ساخت دستگاه‌های با حساسیت بسیار بالا و ابزاردقیق در کشور شروع به کار کردند که باید محصولات های‌تک تولید می‌کردند.

امروز 44 سال پس از پیروزی انقلاب، ایران تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تسلیحات در جهان تبدیل شده است. امروز چیزی در کره خاکی وجود ندارد که در ایران تولید نشود، شاید در برخی موارد هنوز باید پیشرفت کرد و زمان بیشتری نیاز است اما حقیقت آن است هیچ کشوری در جهان به لحاظ تنوع تولید محصولات ضدزره به پای ایران نمی‌رسد و در حوزه‌های دیگر مانند موشکی، پدافندی، پهپادی، جنگال و ارتباطات حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. تسلیحات ایرانی در طول این سه دهه جواب خود را در جنگ‌های مختلفی از لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حالا هم اوکراین گرفته است.

شاید حضور در جنگ سوریه را باید نقطه عطف این داستان دانست، اما حقیقت آن است که جنگ یمن نقطه عطف بود، جایی که ایران با قدرت هر چه تمام‌تر به متحدان یمنی خود یاری رساند و باوجود محاصره کامل ملت یمن توسط ائتلاف عربی- غربی، اما پهپادها، موشک‌ها، سامانه‌های پدافندی و مهمتر از همه سامانه ارتباطی که ایران پیش از شروع جنگ در کمتر از شش ماه برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ساخت، آن‌ها را به پیروزی رساند. جنگ یمن را باید یکی از مهمترین محورهای تقابل تسلیحات ایرانی و غربی دانست، جایی که امریکا، انگلیس، سعودی و امارات مقهور درایت یمنی‌ها در بهره‌گیری از این تسلیحات شدند.

یمنی‌ها با موفقیت حملات گسترده‌ای به زیرساخت‌های اقتصادی و نظامی سعودی‌ها کردند و بارها سامانه‌های پدافندی سعودی را که پیشرفته‌ترین نمونه موجود در غرب بود هم جا گذاشتند. سعودی‌ها هنوز هم در این مساله هنگ هستند که چگونه ناو جنگی آن‌ها در فاصله بیش از 100 کیلومتری از سواحل یمن هدف دو تیر موشک سی 802 قرار گرفت و این دو موشک چگونه از سد سامانه پدافندی این ناو پیشرفته ساخت فرانسه گذشته و آن را از رده عملیاتی خارج کرد. اما هنرمندانه‌ترین جایی که در جنگ یمن تسلیحات ایرانی بدون یک ساخت خطا وارد میدان شدند، حمله به تاسیسات جداسازی آب از نفت در منطقه ابقیق و خریص و همچنین بزرگ‌ترین میدان نفتی سعودی بود.

این حمله هم یکی از رازهای بزرگی است غربی‌ها موفق به حل معادله آن نشده‌اند و به این سادگی هم موفق نخواهند شد. اینکه همه پرتابه‌ها با دقت هر چه تمام‌تر از فاصله بیش از 1350 کیلومتری بتوانند هدف خود را منهدم کنند و صادرات نفت سعودی را در چند دقیقه به نصف کاهش دهد، بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاید، قدرت و دقت تسلیحات ایرانی را نشان می‌دهد. پس از این حمله بود که دشمن ماست‌ها را کیسه کرد و دیگر حرف از تحریم نفتی ایران نزد (یا اگر زد مقابل دوربین حرف زد و پس از آن پیغام می‌فرستاد که این اظهارنظرها، مصرف داخلی دارد؛ هر چند بعداً تلاش کردند تا از طریق ربایش نفتکش‌های ایرانی معادله جدیدی خلق کنند که ایران معادله را در حلق‌شان کرد) و سیل مشتری‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی راهی تهران شدند.

قدرت نظامی کشور، حالا ضامن امنیت ملت است و آینده ایران عزیز است. در پناه این قدرت است که صحبت از امتیاز دادن، صحبت از اعمال فشار نظامی بر ایران، صحبت از رفتارهای خارج از عرف به کناری رفته و اگر دشمن کاری هم می‌کند، حاضر نیست مسوولیت آن را بر عهده بگیرد و هر وقت هم که بر عهده گرفته، پشیمان شده است. یکی از جاهایی که همین قدرت نظامی کشورمان در طول هفته‌های گذشته باعث تغییر معادلات شد، موضوع حضور تروریست‌های ضدایرانی و اجاره‌ای در شمال عراق بود، ایران با چند دور موشک‌باران و یک تجمیع نیرو، عملاً شیرازه دشمن را از هم گسست و اجازه بهره‌برداری از سرمایه‌ای که در طول سال‌های گذشته تجمیع کرده بود را به آن‌ها نداد.

ایران امروز به بیش از 55 کشور جهان سلاح صادر می‌کند، تسلیحات ایرانی هم کیفیت بالایی دارند و هم قیمت مناسبی. با صدور سالانه 10 میلیارد دلار سلاح، می‌شود ده‌ها هزار شغل پایدار ایجاد کرد. حضور پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و جنجال رسانه‌ای غرب که فکر می‌کرد با دهل زدن و هیاهو کردن باعث پس رفتن ایران می‌شود، بزرگ‌ترین تبلیغ برای کشورمان بود و بیش از 20 کشور در صف دریافت پهپادهای ایرانی هستند که فقط یک مشتری بیش از 15 هزار فروند سفارش داده است!! فروش موشک‌های ضدتانک به ارمنستان هم چیز زیاد عجیبی نیست، وقتی ایران 500 میلیون دلار سلاح، به ویژه گلوله توپ به رژیم باکو می‌فروشد و او نیز این گلوله‌ها را از طریق گرجستان راهی اوکراین می‌کند، فروش سلاح به ارمنستان عین صواب است. موشک‌های ضدزره دهلاویه و موشک تاپ اتک الماس در کنار چندین فروند پهپاد رزمی، شناسایی و انتحاری بخشی از سبد خرید طرف ارمنی از ایران را تشکیل می‌دهد.

منبع: اخبار سوریه

پایان/

۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 23153

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 315
    • نظرات در صف انتشار: 4
    • نظرات غیرقابل انتشار: 8
    • ! مسیب احمدی US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      آینده ای برای شما نیس یاد شوروی افتادم
      • مسعود IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        معلومه اینجوری بگی تو آمریکای هستی یااز آلبانی پیام میدی
      • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        80 70
        اتفاقا آینده برای ما ایرانی ها و وطن پرستاست نه شمایی که حتی خودتونم خودتونو ایرانی حساب نمیکنید
      • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        73 42
        تا کور شود آنکه نتواند دید
      • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        42 47
        تا اندازه ای هم راست میگی تو ایران اغتشاشگر احمق زیاد داریم چونکه خوشان بی عرضه اند با دشمنان ایران همکاری می کنند
      • جواد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        46 38
        توپسرجان معلومه از کجا داری پیامتو میدی چونکه هر قدرم بیسواد باشی لااقل اسم کوچیک خودتو درست مینویسی مصیب عزیزم نه مسیب بعدشم این پیشرفت‌ها خیلی واضحه استخونی شده درگلوی ارباب بزرگت آمریکا وپاچه خوار همیشگیش اسرائیل ما اگه موشک هم نداشته باشیم میتونیم به خودمون بمب ونارنجک ببندیم روی سر تو واربابات خراب بشیم .
      • مهرزاد IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        44 58
        ننگ بر تو که مزدور آمریکایی ها شدی و با این حرفای دوزاری مشغول وطن فروش و خيانت به وطن و هموطنان خودت شدی! خاک بر سرت که شدی آلت دست آمریکا و سعودی و صهیونیست های کودک کش، ....
      • منطقی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        33 39
        ما شاید از هم بدمان بیاید اما وقتی مقابل اجنبی قرار گرفتیم تعصب هم را نگه میداریم شوروی آذربایجان و ارمنستان را زاییده با هم می‌مانید تا قیامت همین بسه براتون
      • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        22 36
        احمق 💩
      • سید یاسر IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        34 40
        احمقانه نیندیش رفیق. این سخن امام بود که صدای خرد شدن کمونیست را شنید. این قدرت اسلام است. چراغی که ایزد برافروزد خاموش شدنی نیست. اگر اعتماد به نفس نداری و باورت نمیشه کشورت پیشرفته است لااقل وطن فروش غربگرا نباش.
      • پیرعلی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        26 27
        چهل پنج ساله حرفتون بوده تو همین خماری بمونید
      • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
        37 14
        درودبرایران قوی وسربلند
      • محمدلُره IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        35 15
        از بیغیرتی و وطن فروشی چی گیرت میاد
    • فرامرز IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      ایول! تازه باید بیشتر از این ها، تبدیل به قدرت مؤثری بشیم که به دیگران قدرت می بخشه.
      • محمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        42 37
        اینده از آن ایرانه ، ما تصمیم گرفتیم سرور خودمان باشیم وقتی میخوای رو پای خودت بایستی قطعا سختی هم خواهد داشت ، درسته مشکلات اقتصادی داریم
      • سید IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        41 34
        یعنی با ساختن و صادرات سلاح و کشتار انسانها دنبال چه تاثیری هستی؟
      • بنده خدا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
        8 27
        اگر ایران۳۰سال پیش از ارمنستان حمایت نمیکرد اذربایجان سمت اسراعیل نمیرفت شما کشور شیعه ی اذربایجان را دشمن خود کردید وای بر شما
      • مهدی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
        5 7
        خطاب به <> پروفسور یا تاریخ رو نخوندی یا خودت رو بخواب زدی حیدرعلی اف از ما کمک گرفت بعد سردار نوعی اقدم با 30 تا از نیروهاش قره باغ رو پس گرفتند از ارمنستان بعدش امریکایی ها اومدن حیدرعلی اف رو فریب دادن دیگه با ایرانی ها همکاری نکردن بعد از اون بود که امریکایی ها به کمک ارمنستان رفتند قره باغ رو از اذربایجان گرفتند رفت تا سی سال بعد که اذربایجانی ها با همکاری اسرائیل و ترکیه دوباره قره باغ رو گرفتند لطفا تاریخ رو بخون چه کتاب چه فضای مجازی یاعلی
    • علی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      ضامن امنیت هر کشور همدلی حکومت و مردم هست نه موشک.عاقبت شوروی رو دیدیم که هزاران موشک داشت.البته موشک و صنایع دفاعی هم واجب هست ولی اول رضایت مردم بعد مابقی مسایل
      • حسین IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        38 36
        خداروشکر مردم عزیزمون با وجود اینکه مشکلاتی داشتند ولی بازم بخاطر حفظ یکپارچگی و امنیت و استقلال ایران عزيز با حضور میلیونی خودشون در این چهل و سه سال گذشته از جمهوری اسلامی حمایت کرده و حفظش کردند، بچه‌ها خداوکیلی فکر کنیم و باهوش باشیم در این دو ماه گذشته دیدیم که کسانی که هشتک اعدام نکنید راه اندازی می کردند وقتی دستشون به نیروهای امنیتی و انتظامی ایران کمون رسید چطور وحشیانه و با بدترین شکل ممکن اونها رو به شهادت رسوندن؟ نیروهای انتظامی بچه‌های ایران نیستند؟ از خارج اومدن؟ دیدیم چطور تجزیه طلبان و منافقین خلق و بهائیان مزدور انگلیس چطوری با دروغ پراکنی و شایعه پراکنی قصد راه اندازی جنگ داخلی و دعواهای قومی و مذهبی داشتند؟ مواظب همدیگر باشیم و با همدیگر مهربانی کنیم تا دشمنان شکست بخورند، فقط خودمون همونطور که تابحال با قوی شدن مملکت خودمون ساختیم از این به بعد هم باید با اتحاد بیشتر مملکتمونو بسازیم، اختلاف افکنی و کینه توزی با هم ممنوع، همین، دم همه ایرانیان گرم،
      • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        63 25
        درود ،،، اول رضایتمندی مردم وحل مشلات مردم گرانی بیکاری وگروسنگی ناعدالتی
      • سید یاسر IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        43 32
        شوروی رفت روسیه قدرتمند آمد. آمریکای جنایتکار هم روزی خواهد رفت. ایران قدرتمندم هرگز مثل گذشته نخواهد بود تا وقتی که خدای مهربان پشت ماست.
    • ب IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      43 27
      شما فاشیست های نژاد پرست خوب ماهیت ناچیز تان را نشان دادید شما باعث جدایی اقوام برادر و متحد میشوید ننگ بر مرام شوونیستیتان . پاینده باد برادری ملل ایران و آذربایجان.یاشاسین ایران و یاشاسین آذربایجان.
      • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        27 33
        پان ترکیسم مظهر نژادپرستی وبی هویتی زنده باد ملت بزرگ ایران
      • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        31 28
        ما یا امثال الهام که افسارشو داده دست صهیونیزم؟!
      • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
        19 13
        من باید خدمت شما بگم رهبر شما ترک نیست تحقیق کنید بعد حرف بخدا باعث خجالت هستید برادر شماها ترک نیستید تخم ترک هستید در ایران هرکس در این سرزمین مقدس هست برا درماست ترک لر فارس عرب بلوچ کرد هرکس ولی اگر کسی بر علیه کشور ما حرف یا اقدام کنه درمقابلش دفاع میکنیم بخدا از حرف من ناراحت نشو برو تحقیق کن ببین کسانی که درباکو سر کارن چه نژادی دارن من میگم توهم بپرس کرد ایزدی هستن خودشون را ترک جا زدن بخدا ترک نیستن برادر بچسب به وطن چرا که کسی که وطن پرست نیست ناموس وغیرت نداره.
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      62 51
      چاه خودتون را خودتون با دست کتیفتون،مکنید یا دتون باشد،ما ترکها ایران پشت برادرانمان در آنسوی آراز،هستیم ما عرب نیستیم ما ترکیم تاریخ داریم غیرتمان را با هیچی عوض نخواهیم،کرد یادتون باشد دیر یا زود خواهد دید
      • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        47 37
        چندصدتاپان تورک بی ادب ریختیدتوفضای مجازی ومدام به اقوام وملت ایران توهین میکنیدوتوهم زدید که کاره ای هستید. ایران لر،کرد،مازنی،اصفهانی،بوشهری،گیلانی،خراسانی،هرمزگانی،شیرازی،یزدی،کرمانی و...زیادداره.مطمئن باش اگه لازم شدزیردست وپاگم خواهیدشد. پاینده ایران وایرانی
      • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        83 29
        ⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇯⁩
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      حمایت از غیر مسلمان در مقابل مسلمان با شعار های اسلامی که داده میشود همخوانی ندارد
      • شهبازی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        47 92
        مسلمان کیلویی چند وقتی به اصطلاح مسلمان همسایت با اسرائیل پیمان نابودی ایران رو مینویسه .
      • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        صدام هم مسلمون بود!!!! آلبانیاییها و منافقا و کوزوویی هاهم مسلمانند!!!!
      • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        ما اول ایرانی هستم بعدا مسلمان یا دین دیگه ای داریم وقتی ترکیه برای ما شاخ و شونه میکشه باید دهنشو سرویس کنیم
      • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        33 40
        عراق هم بامسلمانیش ۸سال ایرانیان راکشت
      • تارویردی نقیزاده علمداری IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        34 48
        برادرعزیز بنده اهل جلفای ارس هستم ارتباط تنگاتنگ با مردم جمهوری آذربایجان دارم علی اوووف نامش اسلامی است خودش یهودی صهیون است وازاین گذشته ایران دنبال منافع خودش است نه دنبال دیگران
      • ولی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        62 49
        من خودم آذری هستم دقیقآ در مرز بین ایران وباکو در پارس اباد هستیم یعنی خجالت آور هست اسم آذربایجان را به الهام بی شرف بگیم باید کشور باکو نام ببریم ضربه ای که از این کشور بی شرف به ما تحمیل میشه از اسرائیل بیشتره باید در فرصت مناسب کار را یکسره کرد وباکو را به دامان کشور اسلامی برگرداند.
      • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        34 31
        عراق صدام هم مسلمان بود
    • NL ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      تحریریه دروغگو و دشمن مسلمانان ازجمله تورکان.
      • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        24 36
        صدام و بن سلمان و ابوبکر البغدادی و رژیم طالبان هم همگی مسلمان بودند و هستند و وهابیون که خون شیعه رو مباح می‌دونند نیز مسلمان هستند
      • مهدی اشجعی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        24 38
        ببند دهن نجست و کثیفتو اشغال
    • شایان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      خدایش اینایی ک گفتی خودتم باور کردی😂😂😂
      • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        نخند. شایدخنده ازسر فشاری باشه که آمده. سوزش فقط با پماد سینا قابل حل هست. عزت کم
      • Aliarchi IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        36 52
        برای تویی که فرق بین فشنگ و موشک رو تشخیص نمیدی شاید باور نکردنی و خنده دار باشه ولی برای کسایی که سر رشته دارن افتخاره که غربی ها بعد از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در برجام میگفتند به ایران سلاح نفروشید ولی الان میگن از ایران سلاح نخرید این برای نخود مغزهایی مثل تو قابل درک نیست 💪💪💪
    • م IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      جانم فدای ایران زنده باد ایران وایرانی خدا قوت به همه مهندسین سازنده تسلیحات ایرانی وقتی متن را خوندم احساس غرور کردم افتخار میکنم که یک ایرانیم خدایا ایران عزیزم را از بلاها به دور بگردان امین
      • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        26 43
        به امیدنابودی پانترکهای وحشی وبی حیا زنده بادایران
      • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        53 84
        درودبرایران
    • داود IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      ننگ بر راسیسم پارسی ایرانی جزدشمنی با ملت تورک آذربایجان شیعه راه بهتری پیش نگرفته
      • ممو IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        30 40
        اون‌جنده‌ها‌که‌الهام‌داره‌هرروز‌لخت‌ترازدیروزشون‌میکنه‌کجاش‌به‌‌زن‌شیعه‌‌شبیهند
      • مرتضی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        ملت شیعه آذربایجان شمالی از خودمان هستند و روی سرمان جا دارند ولی مزدورانی چون تو و الهام همدست با اسقاطیل و وهابیها بهتره از اسلام و شیعه حرف نزنید.خفه خون بگیرین بهتره
      • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        57 32
        پس واسه همینه دارین به ارامنه کودک کش موشک میدین .
      • Aliarchi IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        22 36
        ملت دلیر اذربایجان شمالی که از قوم بزرگ اذری خودمان هستن و ما سالهاست اانها را ملت همسایه نمیدانیم بلکه هم وطنان دور افتاده میدانیم که دوباره با میهن باز خواهند گشت ولی حساب حکومت فاسد و اجاره ای علیف جدای از مردم اذربایجان است و دهانش را خواهیم شکست برای ما مردم اذرابیجان شمالی با مردم تبریز و ارومیه و اردبیل هیچ فرقی نمیکنند و همشون برادر و هم میهن ما هستن در ایران بزرگ و عزیز
      • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        43 4
        راستش آقا مرتضی شما .... بهتره چون مثل مسئولین بی سواد آینده این نوع رویگردها رو نمیبینی .
    • حسین LU ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      کشور آذربایجان نه باکو کمی سواد یاد بگیری خوبه کلاس پنجمی؟
      • وحید IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        63 88
        از نظر ایران باکو حساب میشه کشور کجا بود ما باکو رو جزو ایالت های ایران میشناسیم
      • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        38 75
        کمی تاریخ بخونی میفهمی باکو وقتی از ایران جدا شد بادکوبه بود و به دستور مقامات روسیه آذربایجان نامیده شد، کمی سواد و تعقل، مزدور همیشه بوده و هست ولی به کوری چشمان شما و الهام خانم بزودی باکو به سرزمین مادری باز خواهد گشت.
      • محمد خسروشاهی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        39 68
        آذربایجان به هیچ وجه کشور نخواهد شد باکو نخجوان گنجه ایمشلی ..... باید به وطنش ایران برگرده هر حکومتی که تو ایران عزیز داشته باشیم و همچنین بحرین و قسمتی از قفقاز و قسمتی از ترکیه
      • ایرانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        22 62
        کشور که نه ،جمهوری باکو یا ایالت باکو زیر پرچم عرعردوغان
      • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        25 34
        تجزیه طلبهای مریض بامنفی دادن چندنفری علیه نظرهاوواقعیت های تاریخی واهانت به ایران بزرگ فقط داریدحماقت بیش از پیش رونشان میدید.
      • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
        26 19
        کشورک جعلی بادکوبه
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      85 62
      متاسفانه با این مطالب و کوتاه بینی شما ها و امثال شما که مردم ترکی که در ایران زندگی میکنند نادیده گرفته میشود که پیوند دینی زبانی و خونی با مردم و کشور آذربایجان دارند و این نادیده گرفتن آنها را ناراحت کرده و روز ب روز به انباشت کینه در وجود آنها میشود و این کینه ها یک روز در قالب یک چماق بر سر شما ها آوار خواهد شد
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      کارشناسان اذعان میکنند که مانور آذربایجان و ترکیه زیر نظر ناتو انجام گرفته است .سوال اینجاست که آیا ایران قدرت جنگیدن با ارتش ناتو را دارد ؟
      • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        بله دارد شما فکر مکنی 8سال با کی جنگیدم همینا همه حامی صدام بودن م
      • رسول IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        41 24
        اون زمان بچه های تورک در جنگ با عراق بودند ولی فکر نکنم شما در مقابل تورک کاری بکنید .
      • کربختیاری IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        تورچیه و اذرباییجان حتی یک ساعت هم مقابل ایران دوام نمی اورند.به انها توصیه میشود دست از دخالت در امور داخلی کشورمان بردارند.
      • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        23 61
        صدام با اون یال و کوپال بعد از جنگ ایران ۵ هزار تانک و ۱۰۰۰ هواپیمای جنگی عملیاتی با ارتش یک میلیون نفری آماده داشت سه هفته بیشتر جلوی ناتو دووم نیاورد لطفا اول فکر کنید شعار توخالی ندید
      • سید IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        23 39
        آقای م صدام هم همین ها رو میگفت
      • مقدسی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        23 42
        اگه مطالعه داشتی می دانستی در جنگ تحمیلی ما از 30 کشور حامی عراق اسیر جنگی داشتیم و هم با بلوک شرق و هم با بلوک غرب در گیر بودیم و نتیجه هم اینکه فعلا در سوریه و لبنان و یمن و نیجریه و مراکش و میانمار و..........‌‌اوکراین و ارمنستان هم حضور فعال داریم
      • علی رفیعی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        24 57
        اگر هم توان شکست ناتو را نداشته باشیم برای کشور سر و جانمان را هم میبازیم. بقول فردوسی بزرگ: همه تن به تن سر بدشمن دهیم از آن به که کشور بدشمن دهیم
      • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
        15 20
        کارشناسان یاپان تورکها
    • حسین IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      69 49
      با سلام. با این اوصاف که گفتید درآمد خوبی هست. و خوشحال هستیم از پیشرفت نظامی کشور. از این درآمد هوایی که گفتید خوشحالیم. یکمم به فکر جیب مردم باشید خدارو شکر که درآمد خوبه حالا
      • سرباز باز نشسته IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        80 24
        قدرت واقتدار خوب است ولی شعار دادن زیاد همه را بدبخت می کند
    • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      28 69
      عدم فروش سیم خاردار در دوران جنگ را هیچوقت فراموش نکنید،هنوز دلیل ازبین بردن صنعت هسته ای به دست خودمان راپیدانکرده ام ،هرکس موفق شد برای ماهم بگوید
    • سعید IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      مگه فروعونه که ۱۵ هزار سفارش داده در ضمن از وقتی که پهپاد به روسیه دادین اونا همش عقب نشینی کردن شما بودین از ارمنستان سی سال حمایت کردین اما در مقابل پهپاد بایراکتار کمر ارتش شکست ناپذیر ارمنستانو شکست داده
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      بلاخره منافع ملی اولویت شد پانترمهای خائن نفوذی در لباس ایرانی بازنده شدن متاسفانه پانترک در لباس ایرانی حامی منافع انکارا و باکو تا مغز استخوان حاکمیت نفوذ کردن ایران رو برای مدت طولانی در مقابل زیاده خواهی میکروب پانترک انکارا منفعل کرده بودن که با این خبر کمرنگ شدن
      • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        61 24
        دهنت ببند نژاد پرست کثیف
      • اکبر US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        34 33
        خوندن پیامهای فاشیستایی مثل تو نفرته مارو از شما و‌البته ایران بیشتر میکنه
      • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        20 25
        لعنت به هرچی پان تورک وحشی
      • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
        21 22
        پان ترکیسم تنهافاشیسم قرن21
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      76 78
      انشالله با قدرت سربلندی ایرانی قوی محکمی خواهیم داشت
      • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        49 65
        ای نژادپرست مراقب دهن کثیفت باش انقد نفرت پراکنی نکن ....
      • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
        73 20
        طرف ازکشورایران حرف میزنه احمق روانی این کجاش نژادپرستی هست.چیکارکنه ازکشورخیالی پان ترک های مریض صحبت کنه.
    • اراز IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      37 43
      چشمان روشن
    • آراز IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      بعد از تاج گلی که بر سر فلسطین و لبنان و یمن و عراق زدیم حالا نوبت عرمنستانه
      • ایرانزاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        19 33
        تو خودتو بینداز آغوش عرعردوغان
    • وجداندار IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      96 43
      موضع اشتباه و نوشته های مغرضانه
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      63 50
      افرین بر دانشمندان و استادان ایران
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      یاشاسین آذربایجان
      • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        33 30
        زنده بادایران عزیزکه خارچشم یکسری مریض روانی شده
    • بابک IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      رژیم بااین کارا فقط پول ملت رابه هدر میده چون حتی چین هم به ایران پشت کرد
      • Aliarchi IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        40 30
        شما برو مسواکت رو بزن ووهر چه سریعتر برو بخواب و تو بحث بزرگ تر ها هم شرکت نکن این حرفها برای سن‌تو منتسب نیست
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      افتخار میکنم به این دستاوردهای نظامی دفاعی کشورم ایران ، فقط ایکاش در حوزه سیاست داخلی هم چیزی برای افتخار و بالیدن داشتیم ! ملت ایران ناراحت و خشمگین و معترض هستند به سیاست های داعش گونه نظام جمهوری اسلامی در داخل کشور !!! امنیت ملی ما در خطر افتاده بخاطر سیاست های غلط و فرسوده نظام و مسئولین !!! آیا عقل و تدبیری هست ... آیا امیدی هست به اصلاح .. !
    • حسین IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      با این کارها می خواهند به یک رژیم نا مسلمان و تجاوز کارکمک کنند تا خون مردم آزربایجان بدبخت را بریزند این کار از نظر یک دولت مسلمان کار خوبی نیست وما به شدت محکوم می کنیم ارمنستان یک رژیم بی رحم است که ۳۰ سال خاک یک کشور تصرف کرد ودر مسجد ها گراز نگه می داشت
      • محمد IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        28 30
        خخخخ نکه الان تو جمهوری آذربایجان شمالی اسلام آزاده..نفتش مال خاندال علی افه.طلاش زو هم انگلیس داره میبره،بابا عزاداری رو ممنوع کردن،حجاب رو هم باید بزور ورداریی خخخخ
      • 7 IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        24 33
        از طرف خودت حرف بزن جمع نبند من نه طرف ارمنستانم نه آذبایجان نه جمهوری اسلامی من طرف ایرانم ایران و جمهوری اسلامی دوتا مقوله کاملا متفاوتن از هم جدان جمهوری اسلامی یا آذبایجان دوتا مزدور و داعش زمانه هستند ک باید نابود شن
    • ایلقارتورک IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      کمک به ارامنه جهت کشتار شیعیان توسط پانفارس
      • Ali IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        همین رژيم باکو که داری ازش حمایت می کنی خبر داری که الان مسجد ها را برای عزاداری محرم تعطیل می کنه،
      • ابوالفضل IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        29 32
        البته که مطلع باشید دولت صهیونی موقت باکو هم مسجدی از دوران صفویه را به زباله دان تبدیل کرده ،دوران خماره الهام خواهد رسید نگران نباشید ،اون کسی که اون بالا تو ایران نشسته خوب میدونه داره چکار میکننه واز منو شماهم تو همه مسائل عالم تر هست
      • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        20 26
        مشکل دارترین وفاشیست ترین موجودات پان ترکهای نوظهور هستند خیلی توهم زدید
      • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        21 30
        پان مختص پان ترکهاست نه اقوام اصیل ایران زمین
    • عبدی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      این یعنی اختلاف بین آذربایجان واقلیت فارسیسم. وتحقق بخشیدن به خواست کردهاو اعراب واسرائیل، وترکیه،،، تبریک وتب یک به گروه شلیک به خود گروه حقارت دست به خود کشی میزنه، ✔️✔️✔️✍️
      • جعفری IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        39 35
        بدون وضو ازکردها حرف نزن ما پشتیبان اصلی کشور خود هستیم وتمام جنگهای تاریخ باپشتیبانی کردها پیروزی داشتند وزنه تعادل خاورمیانه ومرزبان اصلی کردها هستند تجزیه طلبی هم به شرط پیوستن کردستان ترکیه وسوریه وعراق به سرزمین مادری ایران خواست ماست.
      • حمید IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        84 48
        جمهوری آذربایجان ۴۰میلیون نیرو داخل ایران داره پان فارسهای لعنتی
      • صادق IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        63 25
        کار بجایی میکنه‌.الکی هم بلوف نزنید .از ترس ترکیه نمیتونند هیچ غلط اضافی بکنند .چه تاجی به سر ملت خودتون زدین حالا میخواهید ارمنستان رو بدبخت کنید .تا قبل از نابودی ارتش ارمنستان توسط ارتش قدرتمند ترک خفه خون گرفته بودین ‌.حالا تمام زمینهای آدربایجان ازاد شده .شما مواظب تومبونتون باشید که باد نبره.
      • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        19 39
        کل جمعیت آذربایجان شرقی4میلیون واردبیل1میلیون و آذربایجان غربی هم که نصف بیشترش کردوسایراقوام اصیل ایرانی هستند. این اعدادوارقام خیالی روپان تورکهاچطورمحاسبه می‌کنن معلوم نیست. به هرحال خدااگرامکان داشت شفابده
      • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        19 30
        اقلیت پانترکهای متوهم هستند که همه راترک میبینند
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      یمن و سوریه و فلسطین و... سرزمین اسلام هست و ارمنستان هم سرزمین اسلامه و فقط آذربایجان که تنها کشور مسلمان و شیعه بعد از ایران هست حالا شده دشمن ایران؟؟!!! از کدام منطق پیروی می کنید
      • مجتبی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        29 32
        از همان منطقی که کشور مسلمان و شیعه آذربایجان با همدستی اسراییل یهودی صهیونیست علیه ایران همکاری میکند
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      مرگ بر روسیه جنایتکار اوکراین دفاع می‌کنه علیه تجاوز روسیه شما با متجاوز ها همکاری میکنید اونم روسیه که همیشه به خاک ایران دست درازی کرده و میکند
    • آرتان IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      هر وقت گوشی اندروید ساختید و از نظر تکنولوژی حرف برای گفتن داشتید بعد میشوید هم صاحب قدرت و هم پول و هم اعتبار
    • حسن IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      15000 هزار تا؟😐 حداقل میگفتی 1500تا، شاید باورمون میشد😐🤦‍♂️
    • من IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      برادرکشی رسم شماست
      • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        25 26
        تست dnaبده ببین تواصلاتواین منطقه برادرداری
    • محمد IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      زنده باد ایران بزرگ و عزیز
      • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        39 33
        پاینده ایران چندتابی وجودمیهن فروش فکرکردن باکامنت منفی دادن به ایران وایرانی کاری از پیش خواهند برد.بیشترملت بزرگ ایران موضوعاتی چون آذربایجان جعلی واین مسخره بازی هارواصلاتوآمارخودشان حساب نمیکنندتاکامنت ونظری هم بدهندواین چندده نفرپانترک هم فکر میکنندخیلی تاثیر گذارند.
      • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        19 25
        درودبرایران وایرانی
    • حسین IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      و ما مانده ایم و این حدیث که هر معامله ای که باعث شود غیر مسلمان بر مسلمان مسلط شود و هر کمکی به به غیر مسلمان که با مسلمان در ستیز است باطل و حرام است تازه حدیث بیشتر مربوط به کمک اقتصادی هم میشود آن راهم باطل و حرام میداند و ما تایید میکنیم که سلاح جنگی به ارمنستان صادر میکنیم در حالی که فاجعه نسل کشی امثال خوجالی ارمنستان و ۳۰ سال شیعه کشی و تجاوز ارمنستان را هم تائید میکنیم
      • مهدی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        94 98
        ربطی به مسلمانان و شیعیان ازبایجان نداره الان حکومت دست یک خائن کثیف صگونیستی الهام علیفه و تا این کثیف ایران رو تهدید می‌کنه و با اسراییل هست این مشکلات هم هست زیاد دلسوزی نکنید چون ما میدونیم ک این متن ها ک همینجا علیه حاکمیت فرستاده شده بیشتر توسط منافقین ومعاندین این آب و خاکه پس کور باد دشمنان اسلام و ایران و مقاومت
      • سید IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        58 14
        آقا مهدی ... یعنی اگر من مخالف صادرات سلاح برای کشتار انسانها باشم چه مسلمان و چه غیر مسلمان باید منافق یا معاند باشم ؟ بی شرم بی حیا
    • محمود IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      ماشاالله.کیف کردم💪💪🇮🇷🇮🇷👏
      • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        18 26
        ⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩
    • فرزان IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      60 61
      هرغلطی می کنین بکنین فقط حرف حرف حرف
    • محمود IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      تشکر و سپاس از این همه تلاش که باعث افتخار ایران و ایرانی است ، همواره موفق و سلامت و سربلند باشید. از چشم بد و حسودان در امان باشید عزیزان افتخار افرین.
      • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        31 23
        محمود خان به تعداد رای قرمز یه نگاهی بکن
    • غ ف IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      البته اگرازنگاه غرب پرستان نگاه شوداصابت موشک به قبله انها باعث حواسپرتی شان درنمازعشقی میشودکه بسوی واشنگتن میخوانند وحتما موردپسندشان نیست
    • samad IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      ایران غلط می کند به دشمن مسلمانان(ارمنستان)سلاح وموشک می فروشد.ای فارسهای ....
      • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        ای حرف مفت نزن
      • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        18 27
        دشمنان بی چشم وروی ایران غلط میکنن
      • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        16 23
        توی بی ادب غلطی میکنی بااون چندتاکامنت گذاربی وجودومریض که به یک ملت توهین میکنید
    • طاهره مصطفایی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      23 72
      سلام بر شهیدان زنده
    • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      92 31
      بجای تبلیغات وشعار و انتشار انقلاب به فکر گرانی و فقر ملت باشید تا تبدیل به یک طبل توخالی نشوید
    • مهران IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      کاربسیارخوبیه فروش سلاح به ارمنستان باعث تعادل قدرت بین دوجمهوری میشود
    • ناصر IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      یواش یواش دم خروس میزنه بیرون .انشالله که ایروان رو تورکیه و آذربایجان. صلح میکنن وروسیاهی به زغال میمونه که همیشه روسیاهه
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      دمتگرم سپاه قدرتمندایران. فقط رژیم باکوروازلیست خریدحذف کنیدچون فردابرعلیه خودمان بکارمیبرند. درودبر پهپادهای ایرانی. ازشاهد تا کرار وکمان ومهاجر
      • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        18 22
        زنده بادایران باشکوه
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      آره ارامنه نسل کش بی شرف را بر ضد مسلمانان شیعه آذربایجان تجهیز کنید...
      • حسن IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        35 11
        البته اینا الان نیست که از ارامنه حمایت میکنن بلکه از جنگ اول قره باغ از ارامنه کودک کش حمایت میکنن ولی الان دیگه آشکارا حمایت میکنن
    • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      کمک به غیر مسلمان در مقابله با مسلمانان همه شعارها و آیه های قرانی همه اش کشک بوده پس و اینم ثابت میکنه حکومت دست ایرانیها نیست و انگلیس نفوذ کرده به حاکمیت ایران
      • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        16 21
        دوستی باصهیونیست هاهم شایسته یک کشورک به ظاهر مسلمان نیست. درضمن بروبه فکرقرص های اعصابی که میخوری باش.
    • عباس IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      34 11
      حمایت ها از ارمنستان به صورت پنهانی دیگه جواب نداد و آشکارا حمایت کردند این جماعت شعوبیه فاشیسم . حرف از امنیت و منافع ملی میزنند !! منافع ملی قبلاً مهم نبود بلکه منافع امت مهم بود چی شده یهو ملی مهم شد بعدشم از کی تا حالا دشمنی با ترکها شده جزو منافع ملی یادتون نره نصف ایران تورکن ما اینجا رحم نمی‌کنیم بهتون دست از پا خطا کنید . از این بابت هم خوشحالیم که علنی شد فردا روزی که نسلتان را منقرض کردیم دهان خودی هارو می‌بنده این کاراتون . مرگ بر فارس مجوسی
    • Ali IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      زنده باد ارمنستان زنده باد آذربایجان ننگ بر ترکیه حرام زاده...
      • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        43 30
        زنده باد دوستی ایران وارمنستان وروسیه ویونان وتاجیکستان و....
    • aydin IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      اصلا هزاران موشک هم بدین به ارمنستان بازهم محکوم به شکست هستین
      • سورنا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        61 84
        خفه شو یاوه گو
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      12 34
      هنوز نباید فراموش کنیم که شهدای ایرانی در قره باغ هستن که جلو ارمنستان گرفتن که باکو زمان حیدر علی اف سقوط نکنه چرا بی انصافی میکنید ایران میخواد توازن قدرت همه جا باشه که کسی به دیگری دست درازی نکنه تازه ۱۷ شهر قفقاز خاک ایران بوده و هست خواهد بود
    • محمدرضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      اخه برادر ما کجا درست عمل کردیم که بخوایم اینجا درست عمل کنیم..بدبختانه یه دولت تندرو و بیسواد اومد سرکار که فقط موی خانمها واسش مهمه
    • محمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      34 32
      باعث تاسف است که کشور اسلامی که ادعاهایش در حمایت از مسلمین زمین و زمان را پاره کرده به کشور مسیحی شیعه کش ارمنیهای خوک خور سلاح می دهد
    • رضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      49 39
      ترک های خودمون اگر غیرت ملی دارن باید ضد جمهوری آذربایجان شعاربدهند نه ضد حکومت خودمون درضمن الهام طیبه خانوم خیلی دم درآوردن وقتش بهشون نشون بدیم اینجا ایران بیشه شیران توازن قدرت بنفع ارمنستان ایران باید باشه تا الهام تازه بدوران رسیده فقط پنج هزار نفر میتونن جمهوری آذربایجان به ایران برگردانند نه بیشتر از دم قیچی میکنیم هرکس توی روی ایران به ایستد
    • موسوی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      15 31
      نظرات این افراد که داده شده سر تا پا چرتو ناآگاهانه هست و اصلا خبری از وضعیت منطقه و همسایگان نداردند همانطوری که روسیه بایستی به اکراین حمله می کرد چاره ای نداشت چرا که ناتو باعث این داستان شد ایران هم بایستی به نخجوان حمله می کرد و لی نکرده فعلا پس بگذارید ارمنستان را تجهیز کند چرا که نکند نوبت بعدی ما هستیم. مرگ بر ضهیونیست، امپریالیستم و کمونیست و ناتو/
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      30 11
      اگر دولت ها ابر قدرت جهان هم شوند.ولی مردمشان در فقر زندگی کنند.فایده ای ندارد.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      32 25
      نفرین بر شما قوم خونخوار که مانند خوروش صغیرتون فقط به فکر خونریزی هستید معلوم نیست دین شما چیست
    • مسعود IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      19 27
      درود بر دلاور مردان نیروهای مسلح ،دست یکا یک شما را می‌بوسم ،خدا قوت ،
      • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        15 21
        درودبراقتدارایران
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      28 21
      نوسنده چقدر خوشحالی که موشک ایرانی توسط یک نا مسلمان بر سر مسلمانان فرود میاد مشکل سیاسی با آذربایجان و دولت آذربایجان چیزی عادی است و کاری به آن نداریم ولی این موشک ها می خواد بر سر مردم بیگناه آذربایجان فرود بیاید با شلیک اولین موشک توسط دشناک های ارامنه حکومت ایران گور خود را خواهد کند مردم آذربایجان همیشه حامی همتاهای شمالی خود بوده و خواهند بود البته فکر نمی کنم موشکهای ایرانی کارایی موشکهای آذربایجان را داشته باشند البته جنگ آذربایجان و ارامنه تبعاتش خیلی بیشتر از سودی است که مااز فروش موشک بدست مئآوریم اگر عاقل باشید از این کار صرف نظر می کنید یاشاسین آذربایجان
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      27 48
      برخی‌دوستان‌که‌‌برضدایران‌پیام‌میدن‌گوشهایشان‌رافروختن‌به‌انترنشنالها‌خواهشن‌تحقیق‌‌ازمنابع‌دیگه‌هم‌داشته‌باشید‌یک‌طرفه‌قضاوت‌‌نکنید‌هرکوری‌فهمیده‌ایران‌ابرقدرت‌شده‌وراهی‌برای‌ماجز‌قدرت‌نیست‌قدرت‌حرف‌اول‌وآخررامیزند‌
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      30 18
      آره نون و قدرت و فرهنگ همش توی جنگه به همراهی شیطان به پیش.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      34 77
      مرحبا ایران
      • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        24 25
        درودبرایران
    • انتقام IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      83 86
      ایران ۳۰ ساله از ارمنستان حمایت میکند تازه الان نوبت تاوان پس دادن ایران است ارمنستان یک کشور ورشکسته است وقتش رسیده تا آذربایجان قطع رابطه اقتصادی و تجاری را با ایران انجام دهد
      • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        27 21
        ایران بدهکارتووامثال تونیست که برای دلخوشی تعدادی میهن فروش وحشی روابط خودش بادیگران روتنظیم کنه.
    • ناشناس IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      33 15
      اگر‌مردم‌از‌دست‌رفتند‌وناراضی‌‌اگر‌‌تمام‌قدرت‌‌را‌ایران‌بدست‌بگیرد‌ودردنیا‌اولین‌قدرت‌هم‌شود‌هیچ فایده‌ای‌ندارد‌چون‌اول‌باید‌بامردم‌خودش‌بجنگد‌مثل‌امروز
    • داور داور IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      37 30
      مسلح کردن ارمنی ها در مقابل آذربایجانی که حداقل یک سوم ایرانی هم آذربایجانی هستن به نظرتان کجاش عاقلانه و مصلحت ملی هست بالا و پایین رود آزار آذربایجان هست
      • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        15 21
        این اعدادمسخره روبرمبنای کدوم سندرسمی وغیرپان ترکی اعلام میکنید.خراسان حدود8میلیون مازندران3/5گیلان حدود3خوزستان حدود8هرمزگان حدود3کرمان لرستان بوشهر اصفهان بیشتراز6فارس همینطور استان یزد کرمان کرمانشاه بختیاری کردستان گلستان سیستان آذربایجان غربی استان مرکزی همدان و...کدام یک ازاین مناطق واستانهای ایران عزیز ترک زبان هستند.معلوم نیست این اراجیف راروچه حسابی مدام تکرار میکنید. بیشترازاین بی سوادی وبی منطقی خودتان را برای دیگران اعلام نکنید.
    • محمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      25 49
      مورد توجه ان خر مگسهای که از طریق فضای مجای دم به دم بیخ گوش وز وز میکنن هنوز ادب نشدن
    • زینال IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      32 21
      چقد باید بیشعور باشین که از ارامنه کودک کش و متجاوز که سی سال قبل انواع و اقسام تجاوز و جنایت رو در قره باغ علیه زن و دختر بی دفاع انجام دادند مثل داعشیها،، حمایت کنین ارمنسانی که مساجد رو در قره باغ تبدیل و طویله کرده بود مشکل حکومت فارس دین اسلام نیست ،، نفوذ هست
      • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        16 23
        بی شعورتویی که خیلی راحت بی حرمتی میکنی
    • امیر IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      69 22
      دروغ که استخوان ندارد گلوگیرتان شود هر چی دوست دارید بگیید با همین توهم مملکت رو دچار این مشکلات کردید
    • اکبر IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      34 54
      متاسفم واسه بعضی دوستان که اینچنین نظری دارن فقط دوست دارن دستاوردای بچه های خودشونو کم اهمیت جلوه بدن.از قدیم عادت داشتیم نبوغ و اراده فرزندانمون رو سرکوب کنبم.وقتی خود غرب اینهمه هیاهو میکنه که ایران پهپاد شاهد رو نباید بده روسیه با ابنکه قبلا میگفتن ماکته،اون همه فیلم اومده بیرون که ارتش نئونازی اوکراین با اونهمه تسلیحات پیشرفته غربی از زدن پهپاد عاجز مونده بازم یه عده که یا میدونن خودشون به نفهمیدن زدن یا کلا از درک این موضوع عاجزن.و در اخر اینو عرض میکنم همه این جوانانی که دارن اینچنین واسه پیشرفت کشورمون تلاش میکنن قدرشونو باید دونست چون سرمایه این مملکتن ،ایرانین،با کم اهمیت جلوه دادن تلاشاشون و دستاورداشون فقط خودمونو اذیت میکنیم
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      80 29
      خرج ارمنستان هم افتاد گردنمون
    • Babak IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      فقط بیسوادها همچین تحلیلهایی می نویسند.فارغ از اینکه هشتاد درصد مطالب دروغ هستند اما باید گفت اتفاقا ایران تازه دو رویی را کنار گذاشته.تا دیروز حامی مسلمان و ... اما امروز می بینیم که پشت نقاب این اسلام،افکار پان اریایی خوابیده .البته بر قشر آگاه اقوام و ملتهای ایران این مساله روشن بود.اما امان از قشر جاهل و اکثریت
    • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      91 22
      جمهوری اسلامی بین ارمنستان و آذربایجان دشمنی انداخته است...چه معنی دارد از کافران حمایت کرده و رو در روی مسلمانان ایسنادگی کند..معلوم شد خامنه ای کمونیست است.و سپاه او هم مطیع پوتین و کمونیست هستند.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      پایانی بر جهل توهم ایرانشهری فارس نیست...مطمئنا ما تورکها در صورت جنگ با ازربایجان یا تورکیه کنار برادران عزیز ومقدسمان تورکها خواهیم بود
      • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        19 22
        نه شروع تورک شهری خیالی شماخوبه پان تورک
      • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        24 32
        پایانی برگستاخی پان‌ترکیسم نیست
    • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      85 39
      سلام دم از رهبری مسلمان جهان میزنیم و بر علیه کشور همسایه و شیعه ارمنیها را مسلح میکنیم🤔
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      33 43
      دروغ محض و توهم. 😂😂😂😂
    • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      89 29
      همینجوری هم دشمن کم ندارید که این کارتان دشمن تراشیه آخه ارمنستان خودشو نمیتونه جمع کنه که شمارو هم حمایت کنه البته بجای فروش ،بخشیدیم مینوشتین بهتر بود
    • مهدی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      77 32
      نکنه ارمنستان موشکا رو بریزه سرآذربایجان شیعه؟یا فقط فلسطین مهمه
    • امیر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      70 27
      لقب جدید رژیم شیعه کش مسلمان کش تاره صواب هم داره!!!
    • حق IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      26 66
      ماباید قبل از جنگ قره باغ استان ارامنه را مسلح میکردیم الان مجبور نبودیم رژه استانمان باکو را کنارمرزهایمان تحمل کنیم
      • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        34 16
        پان آریا با این فکرتون به کل جهان حکومت مکنید
      • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        16 21
        ایران شمالی باید به ایران کبیرملحق بشه تا برای همیشه این وطن فروشی هاوگستاخی های یکسری موجودات اوتیسمی هم تمام بشه.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      64 24
      در حال حاضر با توجه جنگ روس و اوکرین و مشکلات داخلی ایران و غرب نیار مبرمی به ترکیه دارد نتیجه گیر آذربایجان برنده
    • آرینا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      29 58
      شوروی چیه هی میگید ، ایران را با شوروی مقایسه نکنید ، علی اف را باید خفه کرد . آدمی که با اسرائیل همسفره شده که حرف حساب حالیش نیست فقط موشک ، مردم کشورش را هم داره نابود می کنه با این کار هاش
      • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        30 11
        به فکر مردم خودت باش داره از گشنگی میمیره
    • ستارخان IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      ایران به این زودی به تجزیه نزدیک می‌شود
      • کیوان IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        19 31
        قلط کردین با هفت جدتون
      • ح IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        19 31
        شتر بیند در خواب پنبه دانه ...
      • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        17 20
        اتفاقا همه این عقیده رودارندکه به زودی کشوری بنام جمهوری جعلی باکودرنقشه بین الملل نخواهد بود. حالا حمله کنیدچندتانظرمنفی بدیدوطبق معمول فرهنگ واصالت خودتان رانشان بدیدوفحاشی کنید. واقعادنیاوافکارکوچکی داریدکه باچندنظرمنفی وبی احترامی به دیگران به رویاپردازی هاتون ادامه میدید.
    • ارش IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      57 26
      ۱۵۰۰۰پانزده هزارپهبادعجب مگه اسباب بازی بوده ازقدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدنه اعدادبالانشانه دروغگویی .اگه جرات داری نشرکن
    • رحمانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      36 75
      ذولت اذربایجان علی پف ۲۰ساله مخفیانه با اسرائیل همکاری می کند چراملتش اعترض نمی کردند شیعه شیعه نکنید این شخص مانند صهیونیستها وترکیه دشمن درجه یک ایرانی هستند بعدازفروپاشی شوروی این استقلالش پذیرفت بعد ازچندسال دم دراوردشیعه بودنش تظاهره ارمنستان هزاربار به این ابله باشرف تره نمک نشناسی نکرده علی اف ننگ اذریهای باغیرته
    • امیر IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      33 14
      سوال اینجاست که چرا روسیه که درحال حاضر بعلت شرایط جنگی نیازبیشتری به منابع مالی دارد دراین بازار خوب شرکت نکرد باید مواظب بود که مورد تهاجم مجدد دشمنان قرارنگیریم.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      19 36
      تا سال 70 شعار مرگ بر امریکا فقط مصرف داخلی داشت ولی از سال 70 به بعد با گسترش توان ساخت موشکی وپهبادی وسایر ادوات توپخانه ای و ساخت تانک و نفر بر وسایر ادوات زرهی و ضد زرهی وساخت انواع وسایل ارتباطی پیشرفته وساخت انواع رادارهای بروز دنیا و تحول در جنگ الکترونیک وجنگال ایران برازنده دادن شعار مرگ بر آمریکا شده ودر کل دنیا بزرگترین سازنده تسلیحات نظامی گردیده وشک نکنید مرزهای جمهوری اسلامی متکی به مرزهای فعلی محدود نمیشود این یعنی قدرت سوم جهانی را در حال تصاحب است وتمام کشورهای عربی را به وحشت انداخته وچاره ای ندارند خود را ناگذیر تسلیم سیاست خارجه ایران نمایند. در غیر آن باید به کشورهای غربی شیطیل وامتیازات فراوان هدیه نمایند. ولی با از حامیان ایران ضربات محلکی خواهند خورد پس بهترین گزینه در سایه ایران قرار بگیرند آمریکا دیگر قادر به ماندن در منطقه نخواهد بود.
    • امیر IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      84 32
      حکومت با این کارها و اعمال مشابه به دفعات ثابت کرده که کمر به نابودی ایران و ایرانی بسته!! آیا حاکمیت نمی‌داند میلیون ها ترک ساکن ایران رو با این کارهای نابخردانه تحریک میکند؟!
      • تبریزی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        39 27
        مردمان ترک که در جغرافیای ایران هستند ایرانی هستند و هیچ قرابتی با آنها و جماعت علی اف ندارند و خیانت های جمهوری فاشیستی علی اف بر علیه کشورم ایران زیاد است ولی پدر صبوری پیشه می کند وای به روزی که پدر قصد تنبیه فرزند ناخلف بکند آن وقت است که جواب این خیره سر را فقط مردمان غیور ایرانی شهرهای تبریز،ارومیه،اردبیل ،زنجان،همدان ،.....معذرت همه استان ها آذری های با غیرت وطن پرست دارد ،را می دهد زنده باد ایران یاشاسین ایران ،از محله مارالان تبیرز
      • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        19 33
        تا نگاه کنیم آذربایجان اسرائیل ها را در در مرز ما مستقر کند اون موقع اسرائیل نگاه می کند ببینه تو ترکی یا کرد احمق
    • مملو IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      35 54
      با این علم و پیشرفت هنوز هستن آدمایی ک توذجاهلیت خود مونده ان درود بر ایران درود بر شیران مرگ بر دشمنان ایران
    • عباس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      18 27
      زنده باد. رهبر. سپاه و صنایع دفاع. فقط مردم رو فراموش نکنید
    • فرزند آذربایجان IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      20 35
      با آرزوی نابودی کامل پانتروچچچچچ یسم در منطقه و خلع ید رژیم ضد شیعی باکو
    • ناشناس IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      11 31
      قیمت 6000 ‌پهپاد شاهد معادل قیمت یک عدد جنگنده گریفن است ، به نظر شما کدوم به صرفه تر است، طبعا سفارش 15000 پهپاد انتهاری به نفع سفارش دهنده است .
    • مهدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      21 32
      دستاوردهای ایران در حوزه امکانات دفاعی ستودنی است ما تازه اول راه در صادرات هستیم به امید فروش سالانه بیش از پنجاه میلیارد دلار و این شدنی است درود بر غیرتمندانه و وطن دوستان ایرانی
    • مهدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      16 22
      دستاوردهای ایران در حوزه امکانات دفاعی ستودنی است ما تازه اول راه در صادرات هستیم به امید فروش سالانه بیش از پنجاه میلیارد دلار و این شدنی است درود بر غیرتمندانه و وطن دوستان ایرانی
    • مهدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      20 22
      دستاوردهای ایران در حوزه امکانات دفاعی ستودنی است ما تازه اول راه در صادرات هستیم به امید فروش سالانه بیش از پنجاه میلیارد دلار و این شدنی است درود بر غیرتمندانه و وطن دوستان ایرانی
    • ناشناس IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      44 59
      جمهوری اسلامی حمایت از ارمنستان در مقابل آذربایجان ،هزینه ای بیشتر از آن چیزی که با فروش سلاح وحمایت از آن کشور به منظور چالش کشیدن آذربایجان است پرداخت خواهد کرد ۱ احتمال قطع رابطه اقتصادی وسیاسی ایران وآذربایجان وقطع ارتباط زمینی ایران وروسیه ۲مسابقه تسهیلات نظامی در منطقه قفقاز وحضور بیشتر کشورهای ثالث به منظور فروش سلاح ونفوذ بیشتر ۳نفوذ دشمنان ایران در مرز به منظور سوع استفاده از مخاصمه دو کشوروکاهش همکاری کشورهای ترک زبان از ترکیه گرفته تا ترکمنستان وقزاقستان وازبکستان باایران به جهت همبستگی با آذربایجان ۴تشکیل وحمایت از اپوزسيون در مناطق آذربایجانی نشین ایران ، به جهت حمایت از ارمنستان که در دراز مدت خطری بزرگ بر تمامیت ارضی ایران خواهد بود
    • محمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      41 41
      آذربایجان بعد از ۳۰ سال توانست مناطق مهم قره باغ که در دست پست ترین رژیم کره زمین که باحمایت کشورهای خبیث مانند روسیه بوده با شجاعت آزاد کندو به آن دسته افراد فاشیست وبی دین که آرزوی نابودی آذربایجان وجهان ترک رادارند اعلام کنم که آذربایجان همیشه وبهتر از گذشته قوی وسربلند خواهد شد
    • علیرضا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      36 13
      اره سلاح بفرستین تا سگهای عوعو کنان عرمنستان بچه مسلمان‌های آذربایجان که اکثریت هم شیعه هستن بکشن شما اگه واقعا از تغییر مرزها ناراحت هستین سی سال پیش کجا بودین که عرمنستان مرزها رو تغییر میداد؟شما الکی مدعی اسلام هستین شما از نسل قریش و آل سوفیان هستین
    • علیرضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      26 24
      واقعا که خجالت آوره این افتخار نداره
    • یوسف IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      32 22
      امیدواریم این موشکها رو اشتباهی به مردم خودمون نزنید😂😂
    • R.M IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      32 28
      درود بر ایران اسلامی وسلام بر جانبرکفان بسیج سپاه وارتش ودیگر دلاورمندان عرصه نظامی ماپشتیبان شماهستیم
    • شایان US ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      35 24
      شما قطعات رو از چین و کره شمالی میاری سر هم میکنی بعدشم نصف قیمت میفروشی تازه اگه پول بدن کدوم درامد دلت خوشه
      • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        15 13
        بازایران قطعات به دردبخورواردمیکنه.برای آمریکامتاسفم که امثال توی عقب مانده روواردکرده.آمریکااگه چندسال دیگه به واردات امثال تو ادامه بده حتماجهان سومی میشه .یاشایدهم درحدبنگلادش و...
    • سهراب IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      31 25
      عزیزانی که به قدرت نظامی کشورمان شک دارند باید بدونند اگه اینگونه نبود وایران جزو ۱۰ کشور نظامی جهان نبود مطمعن باشید ان تراپ دیوانه حتما ایران را میزد
    • بیژن IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      16 14
      درتمام کشورها شرکت های خصوصی ساخت وفروش تسلیحات را در راستای سیاست های دولت انجام میدهند،تاازطریق گرفتن مالیات به کل کشور کمک شود،نه اینکه هم بودجه وهم درآمدش معلوم نباشد.
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      14 31
      آنهایی که مدام می گویند موشک را برای چه می خواهیم بدانند اگر به یمن همین موشک‌ها نبود الان تو خیابان‌های ایران خون جاری بود و ممکن بود اولین قربانی از خانواده شماها باشد چرا اینقدر نمک نشناسید در آخر دستان امیر علی حاجی زاده را می بوسم و می گویم اجرت با خداوند سردار عزیز
    • سید دانیال حسینی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      21 27
      من فرزند شهیدم پدرم جونشو برا خاکمون داد ...منم با جون دل برا ایران جان میدهم .گوش به فرمان فرمانده ...
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      16 31
      درود بر شیران سپاه
      • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        14 25
        درودبرایران قدرتمند
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      27 25
      هرچی بشه میدونم که ایران عزیزموفق است ومیداندچیکارمیکندکه دهن دشمن ومنافقارو سرویس کنه افتخارمیکنم که یک ایرانی جانم فدای آقا
    • رضا شری زاده IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      33 7
      ایران مان همان کشوری هست که روزی با عراق ۱ملیون شهید و جانباز داد. امروز هم به این شهیدان و جانبازان می رسد و هم به دشمن که روزی تجاوز به کشور و ملت اش کرد کمک می کند امروز هم به ارمنستان که تا دیروز مسجد ها را هدف قرار داده بود کمک می کند
    • JP ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      25 10
      مردم را اعدام نکنید . بیشتر مردم از اقتصاد ضعیف نالانند. همه موشکهای جهان را داشته باشید ولی نارضایتی داخلی اگر بالا باشد شما را زمینگیر میکند. قبلا خیلی خوشحال میشدم چنین اخبارهایی را میشنیدم. ولی الان بی تفاوت هستم و برای من مهم نیست.
    • هادی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      20 8
      به امید یزدان آینده ای شیرین برای ملت ایران و تلخ برای جمهوری اسلامی...
    • هادی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      26 14
      یاشاسین آذربایجان... بر حرامزاده ارمنی نجاست خوار لعنت ...
      • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        12 19
        جزفحاشی وجسارت به دیگران چیزدیگه ای در گفتمان کثیف شما نیست. زنده باد اقوام اصیل منطقه وزنده بادمردمان ایران
    • ناشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      25 12
      به فکر بی کاری جوانها باشید واین تبرم افسار گسیخته،که اگر مهار نشود ،خیانت است به خون ان جوانهایی که جان خود را فدا کردن ،تا انقلاب به دست این بی لیاقتها بیفتد
    • رضا IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      19 26
      دمتون گرم خدا پشت و پناهتان
    • تارویردی نقیزاده علمداری IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      29 28
      الهم عجل لولیک الفرج خدا خودت پشت وپناه ایران عزیزتر ازجانم باش خداقوت دلیر مردان جمهوری اسلامی ایران درودبه رهبرعزیز ومحبوب مان
    • تقی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      31 21
      قرار بود ارزشهای انقلاب را صادر کنیم الان رسیدیم خودمان به کشورهای سلطه گر این بود صدور انقلاب حالا هزار دلیل قانع کننده بیارید ولی دم از ارزش نزنید سلاح برای کشتن انسانها صادر می کنند با افتخار
    • حجت IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      31 16
      آیا چیزی در سبد و سفره غذایی داخل کشور برای مردم گرسنه هم تاثیری داشته یا فقط برای حفظ نظام هست؟
    • بابک IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      33 18
      فروش تجهیزات نظامی به ارمنستان با جمله ی قره باغ خاک اسلام است منافات دارد و به نوعی عصبانی کردن ترکهای ایران است
    • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      28 53
      خوش خدمتی به ارامنه خوش یمن نخواهد بود
    • کریم IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      24 11
      همه اینها بازیشون سرایرانه
    • ارسلان IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      56 18
      ایران هرگز فراموش نکنه که با حمایتهاش در طول چند سال از عرمنستان داره گور خودش رو میکنه ایرانی که داعیه حمایت از اسلام و مسلمانان رو داره داره از عرمنیها در مقابل شیعیان حمایت میکنه غافل از اینکه چندین میلیون آزربایجانی در این سوی مرزها وجود داره
    • جلال IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      21 31
      خدا پشت وپناهتون باشه دلیر مردان خستگی ناپذیر .روح حسن تهرانی مقدم و هم سنگران شهیدشان شاد .خدا توفیقتان بده ان شاءالله،🌹
    • حمید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      42 25
      تا درس عبرتی شود برای مردم آذربایجان جنوبی که اینقدر ایران ایران می‌کردید و اگر آذربایجان نبود ایرانی هم الان وجود نداشت ، حالا همین ایران دشمن آذربایجان تورک هست ، آذربایجان جنوبی اشغال ایران هست . آزاد میشود
    • علی IT ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      30 9
      عجب دنیای عجیبی😂 پس باکو به اوکراین سلاح ایرانی می‌دهد!!!!
    • بهزاد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      8 26
      آذربایجان و ارمنستان هردو همسایه ما هستند و در صلح و ارامش در کنار هم زندگی خواهیم کرد و دشمنان ما میخواهند " سیز ساواشا ، بیز تاماشا" رو ببینند ولی کور خوندن! ارمنی ها و ترک ها در کشور ما مثل برادر زندگی میکنند و حتی باهم در دفاع مقدس برای کشور عزیزمان جنگیدند اعتدال باید پیشه کرد و باید ایران میانجیگری کنه که هر دو کشور همسایه به دور از خصومت و جنگ باشند
    • رضا IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      36 53
      امارهایتان همیشه مورد شک و تردید است مثلا 55 کشور خواهان سلاح شما هستند ایا ده کشور در دنیا است که دوست شما باشد و یمن پولش کجا بود که پول سلاح شما را بدهد و مثلا سالانه ده میلیارد دلار سلاح میفروشید وووو پروپاکاندای ج ا
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      28 33
      در کل فروش این موشک ها بیشتر بخاطر کشمکش سیاسی با اذربایجان بوده و کار بسیا درستی هم هست و گام بسیا درستی است ارامنه در طول تاریخ هیچ مشکلی با ما نداشته و ندارند .
    • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      18 31
      کشور باکو که مسلمان بود ولی ایران فروخته به غربی و صهیونیستی ها من نمی‌دونم هر کشوری که نمکی ایران میخوره بعد نمکدان را میشکند چرا اردوغان از همه نمک نشناس تر است درود بر ایران درود بر نیروهای مسلح ایران ارتش سپاه 👈🌹🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹👉
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      28 17
      بهجای موشک که ویران کننده هست برای معادن وگاز ونفت سرمایه گذاری می کردیم ایران روی جواهرات خوابیده ومردم درفقر بدبختی فساد وفحشا برای لقمه ای نان کاش مسیولان بفکر مردم بودن
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      27 17
      بهجای موشک که ویران کننده هست برای معادن وگاز ونفت سرمایه گذاری می کردیم ایران روی جواهرات خوابیده ومردم درفقر بدبختی فساد وفحشا برای لقمه ای نان کاش مسیولان بفکر مردم بودن
    • محمد IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      69 7
      خدا را شکر میکنیم و از دست اندر کاران تشکر میشود و یاد شهیدان گرامی میداریم که الحمدالله ایران اسلامی از نظر قدرت نظامی و سیاسی انهم با وجود تحریمها و کارشکنها به جایگاه ویژه و خوبی در جهان رسیده است و امید است مسئولین محترم تمام همت خود را مصروف مسائل معیشتی مردم و ایجاد اشتغال و ایجاد مسکن که مهمترین دغدغدهای زندگی امروز مردم هستندبفرمایند و در کمترین زمان ممکن به لطف خدا شرایط زندگی تغییر کند انشاالله
    • پسر لر IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      30 44
      ما تو این منطقه برادر نداریم فقط ایران وایرانی برادر ما هستن جنگ هشت ساله دیدیدم که چطور همین برادرن مسلمان کمر به کشتار جوانهای این مرز وبوم بسته بودن تو پانترک امثال شما زیاد اومدن رفتن به چیز این مملکت حسابتون نکردیم کسی که شاخ شه چه باکویی باشه چه استانبولی چه تازی به درک واصلش میکنیم
    • جمالی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      31 17
      شما هنوز نفهمیدی قدرت بازدارندگی درجنگ عراق با ایران نه سلاح بلکه مردم ایران بودند ، شماها از مردم عبور کردید وآنها نادیده گرفتید، والان مردم هم از شماها عبورکرده اند.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      22 35
      باید زود تر اینکارو میکردیم که الهام غلاف کنه بشینه
    • امیر IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      37 14
      حرف نزنین بزنین ببینین ازاونور نه اینور چه جور میخورین فقط یه موشک.
    • اسی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      33 15
      آدم باورش نمیشه که بین شیعه و ارمنی انتخاب ایران ارمنی هایی باشد که مساجد رو طویله کرده بودند
    • امیر IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      44 2
      ممالک محروسه آذربایجان فاشیست پررو
    • ابدیت IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      17 26
      پس از اقتدار نظامی حالا نوبت اقتدار اقتصادی است.به امید خدا
    • بیسواد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      27 9
      پراید چنده؟؟مهندسای موشک ساز و پهپادساز مشک هاشونم مثل پراید یا نمیخوان ماشین با کیفیت تولید کنند!!!
    • پرویز IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      28 34
      ها کاکو این دروغایی که میگی راسه!!!
    • دادلی IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      18 28
      قدرت هر کشور به عمر حکومت برمیگرده سیاست کشورهای اروپایی بر پایه سرنگون کردن حکومت ها در کشورهای اسیایی در هر ۵۰ سال هست تا یه نهال تازه بکارن همه حواسشون باشه یه دانشجو یا سیاسی میره اروپا بهش بها میدن برا ساخت یه مهره برا پیشبرد برنامه جاسوسی نفوذ نهایت استعمار تولید درامد.فقط فقط به بچه هایتان این درس زندگی را بدین در هر مقام منصب از ریز تا درشت به خاک کشورتون خیانت نکنید بس
    • توانا IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      6 43
      اشتباه خطرناکی خوهد بود با تکیه بر این تسلیحات از خطر سلاحی خطرناکتر به نام رسانه غافل شویم . این سلاح خطر ناکتر از هر سلاح دیگریست و کارآیی خود را در اغتشاشات اخیر نشان داد
    • الیاس کاماندیر US ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      36 22
      یاشاسین جمهوری آذربایجان اینو بدون اگر کوچک ترین خطایی از ایران علیه تورک ها بشه تاریخی ترین و بزرگ ترین و آخرین ضربه ای که بخورند از تورک های ایران هست جانم فدای ایران بله اما اگر ایران حرکتی علیه ملت تورک ما بکنند چه تورک ایران چه خارج از ایران ،تاوان بزرگ و تاریخی خواهد گرفت حالا تو هرچقدر برام ،از فشار او سوزش او نصیحت میخوای بگو ،مهم نیست همین که اتحاد مارو از داخل و خارج از ایران میبینید کافیه ،تمام دنیا از اتحاد تورک ها زبان زد شدن حالا تو پارس فاشیست هر چی میخوای بنالی بنال مهم نیست موقعش که برسه میبینید 🫰🏻🤙🏻🇦🇿❤️🇹🇷
      • آمنه IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        25 32
        وقتی از جانب جمهوری آذربایجان با همدستی اسرائیل اومد نوکر اسرائیلت کرد و به ناموس تعرض کرد ، می فهمی ، منم ترکم اما نه ترک آذری
      • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        15 26
        یاشاسین ایران یاشاسین ارمنستان یاشاسین روسیه یاشاسین یونان یاشاسین سوریه یاشاسین کردستان ترکیه یاشاسین مناطق تالش نشین کشورباکو یاشاسین مناطق لزگی نشین کشورجعلی باکو یاشاسین کردهای کشورجعلی باکو یاشاسین ملت ایران و....
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      33 15
      پیروزی وقدرمندی هردولت،،،رضایتمندی مردمش وندانشتن فقر وبیکاری گرانی گروسنگی وناعدالتی دران کشو راست ، ،،واگر نه شکست محسوب میشود،
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      25 32
      اسرائیل ۵۰۰میلیون دلار گلوله توپ و سلاح به باکو فروخته یا ایران ؟! باکو عامل موساد سیا
    • علی GB ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      33 14
      دوستی در منطقه و همسایگی غیر از تورکیه و آذربایجان ندارید با این جو گرفتگی و ناله های مجازی فکر کنم حلقه چاه استراتژیک برای ایران تکمیل تکمیل می‌شود کافیست نقشه ایران رو نگاه کنید و به همسایگان ایران توجه
    • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      30 11
      عجب اعتلای انسانیی بعد از ۴۳ سال نصیب ایران شده ! و بعد انتظار دارید آنها قبول کنند ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم؟ خوب فرض که به آن هم رسیدیم بعدش چه گلی به سر این کشور و مردم زده میشود؟ وای بر شما که انتهای این قبیل کارها را نمیبینید وای بر این کشور و ملت .
    • فریاد FR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      32 26
      اوج اقتدار اینه که یه مملکت شیعه اسلامی که اتفاقا ادعای رهبری جهان اسلام رو داره خصوصا قسمت شیعه اش موشک بده به ارمنی که بزنه تو سره یه مملکت شیعه دیگه،که خدایی نکرده همسایه هاش کمتر نشن بعدهم مثل همیشه کار اسراییل و آمریکا باشه،اینم مهم نیست که خود ارمنستان رضایت داده این قسمت مال آذربایجانه، ما هم ول کن نیستیم یه دشمن جدید درست کنیم که دشمنان بیکار نباشن ،
    • شهرام IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      11 30
      عالی درود بر شما
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      38 20
      حالا متوجه شدید که هر کشوری که ایران بهش نزدیک شود هدف نهایی برهم زدن ان کشور است،البته ابتدا با نیتهای خیر خواهانه جلو میرود،بعدش هم ایران جز نفت و چند موشک چیز دیگری ندارد.
      • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        7 32
        نه اینکه پان ترکها به فکرصلح ودوستی واتحادهستند
    • مهران نشاط مبینی بن محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      11 31
      درسته انشاالله ۲۰
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      36 13
      آخه اگه میفروشین پس پولش کجا میره چرا هیچ تغییر در وضعیت اقتصادی که هیچ مردم روز به روز بدبخت تر میشن باز هم دروغ.باز هم دروغ.چقدر آخه دروع
    • AE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      35 39
      اینکه شما مسلمان کشی میکنید نه کشور مسلمان هستید ونه اسلامی. بلکه ضد اسلام مسلمین هستید. سیاست بیشرمی تون واقعا جای تاسف دارد. ارمنستان ضد اسلام است وایران بدتراز ارمنستان ضداسلام است. یادآوری شوروی سابق کنید باداشتن بمب اتمی تکه پاره شد. انشالله شماها بااین سیاستتون مانند شوروی پیش میروید. مرگ بر امپریالیسم، مرگ بر شوونیسم
    • رسول آقازاده IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      43 51
      بابت موشکها هیچ پولی پرداخت نکرده اند مفت هدیه کردهاند آنهم به یک کشور متجاوز برای کشتن شیعیان بله دوستان آذربایجانیها در دو سوی ارس هرگز چنین خیانت و جنایتی را فراموش نخواهند کرد و این استارتی برای اتحاد دو آذربایجان و تجزیه ایران بود
      • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        50 28
        ازطرف خودت وهم پیاله های خودت حرف بزن. آذری زبان ایرانی ام وجان فدای ایران خواهم کرد. مطمئن باش کم نیستندآذری زبان های ایرانی عاشق ایران
    • علی محبتی AE ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      48 37
      ننگ برپیشانی شما ها نمایان است. ننگ برشماها که این موشک ها رو میدین به ارمنستان قاتل خوجالی مسلمان رو دوباره بکشند میخواهید قتل وعام خوجالی دوباره تکرار شود. ننگ براین مسلمان بودنتون که ضدمسلمان هستید داعشی هستید طالبانی هستید کشتار مسلمان کار داعشی است
      • آرینا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        40 34
        وقتی جمهوری آذربایجان هم مردمش و هم ما را داد دست اسرائیل بیا تا جوج بزنیم
    • رعیت IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      29 79
      دونیادا جنگ و جدل تاریخ بویو سن یئمه وئر من یئییم داواسی دی ترجمه فارسی شعر بالا در طول تاریخ تنام جنگ ها و جدل ها برای این بوده که تو نخور بده من بخورم وای ازما...
    • حسام IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      18 18
      سلام ملیکم یاخچی سن
    • ناشناس IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      43 16
      سیاست ایران در حال حاضر تنش زدایی در منطقه هست وخود را درگیر مسائل حاشیه های رود ارس نخواهد کرد و میداند ترکیه حامی سرسخت دولت آذربایجان بوده و هست و خود را درگیر نمیکند و تنها راه ترانزیت ایران از مرز ترکیه است وبه مصلحت نیست به خاطر یک کشور غیر اسلامی خود را درگیر و مناقشه کند
      • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        17 28
        تنهاتنش منطقه پان ترکیسم هست که بایدخفه بشه
    • احمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      40 32
      سی دو سال با ظاهر سازی و ژست مسلمانی و دروغ گفتن به مردم طرف ارمنی‌ها را گرفتید و در آخر تحمل نکردید و شمشیر را در برابر آذربایجان از رو بستید و نهایت فاشیستی خود را نشان دادید تا حالا روس‌ها و فرانسویها پشت ارمنی‌ها بودند و در آخر به لطف خدا هیچ غلطی نتوانستند بکنند و حالا شماها هم کنار اونها ببینم چه غلطی میخواهید بکنید
      • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        16 33
        منافع ملی مختص چندتاپان ترک بی منطق نیست جناب کج فهم.منافع ملی متعلق به یک ملت بزرگ بنام ملت ایران هست.قرارنیست بخاطرخیالات وفاشیست بازی یک اقلیت خودبزرگ بین منافع وارتباطات یک کشورمحدودبشه.
      • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
        20 19
        با آرزوی نابودی همه جماعت اقلیتی ضدایرانی
    • مرتضی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      38 13
      دینی که بقاء آن از کشتن است!!!!!!!!!جانشینان ابلیس با لباس الله!!!!!!!!
    • بنده خدا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      29 0
      دیروز یه مطلبی خوندم ..تو یه غار در گیلان بقایای انسان کشف شده که۲۳۰هزارسال پیش تو غار زندگی میکردن ..پیش خودم فکر کردم چقدر انسانها اومدن ورفتن ...پس بیائین باهم با انسانیت رفتار کنیم وقت زیادی نداریم برای اینکار...
    • بازنشسته دهک دهم IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      21 47
      سلام بر ایران و ایرانی. سلام بر عقلانیت مسولان. سلام بر اقتدار ایران عزیزتر از جانم. سلام بر سرود ملی ایران قشنگم. من ایرانیم. یک ایرانی مسلمان. و با افتخار به ایرانی عزیز و متحد و منسجم و یکپارچه می نازم. دست همه دلسوزان نظام درد نکند. دشمن قد دار و آیادی غرب زدش دست از شرارت و نفاق افکنی و دو قطبی کردن جامعه بر نمی دارد . جانم فدای ایران بزرگ و با هوش
    • احسان IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      42 23
      بالاخره یک روز با واقعیت وجودی هندو و افغان خود روبرو خواهید شد،، فارس های عزیز
    • فرد IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      10 28
      خیلی خوبه که زحمت میکشی و به مردم عزیز میگی این خبرها رو و دمت گرم و بازم زحمت بکش بگو چون وقتی همه مردم بدونند که چه کارای داره انجام میشه اون موقه کمک میکنن که بهتر و قوی تر بریم جلو و همون طوری که گفتی این صنعت کاربرد دوگانه داره و میشه چیزای دیگه هم تولید کرد و بهتره بیشتر وقت و انرژی خودمونو بزاریم که اونها رو هم بسازیم مثل پرنده برقی ماشین برقی و خیلی چیزای دیگه که باعث زندگی بهتر برا مردم دنیا بشه و به طبیعت هم کمک کنه چون ما ایرانیها فرهنگ غنی و خوبی داریم و در عین حال نابغه هستیم که میتونه بعنوان یه الگوی رفتاری مدرن و با ارزش برای سایر مردم دنیا استفاده بشه همراه با عشق ❤️ و صفا و صمیمیت تا اون ادمهایی که تو دنیا دارن با زور میرن جلو یاد بگیرن که میتونن با حرف زدن و گفتگو دنیای خیلی زیباتر و دلنشین تر برای خودشون و بقیه بسازن و واقعا میشه با همین منابعی که روی کره زمین وجود داره و با همفکری و کار گروهی زندگی ایده‌آل و قشنگی برای همه مردم دنیا درست کرد و مردم ایران با فرهنگ متمدن و غنی میتونن منبع جوشش این کانون گرم و دلپذیر باشند 😘❤️
    • بوشهری IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      36 5
      همه اینها به جای خود شاید وقت آن رسیده باشد که آینده تولید موادغذایی معیشت واشتغال مردم هم رسیدگی وتامین شود .یک نمونه آن طرح آب رسانی به ۳۶هزار هکتار از زمین های کشاورزی روستاییان شمال استان بوشهر است که همچنان یک نفر سالهاست آن را متوقف کرده است و مردم ناچار به ترک روستاها
    • علی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 45
      بسم الله الرحمن الرحیم بسم الرب عالمین و بسم الرب الشهدا و المعلمون من شخصاً و به غیر ارن_ی، حمایت از ارمنستان را محکوم می کنم با توجه به تاریخ و حمایت از باکو را پسند ندارم چرا که اولی حرام و دومی مکروح است الحمدالله الرب عالمین
    • حسن IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      8 45
      پاینده ایران
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      49 17
      ای کاش ایران اینهمه موشک وجنگ افزار می‌سازه فکری بحال اقتصاد خراب هم می‌کرد قیمت اجناس سر به فلک کشیده مردم بخاطر مایحتاج دارند له میشن
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      39 19
      ای کاش، بجای تولید موشک و زره در تولید مایحتاج مردم خود کفا می‌شدیم شاهد گرانی چند برابری لوازم خانگی ومواد غذایی نبودیم مردم دارند زیر بار گرانی له میشن
    • سید یاسر IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      33 41
      بشدت عالی بود.👌
    • اردول IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      36 48
      ایشالا بتوانیم بمب اتم تولید کنیم و به هم پیمانان خودمان موشک با کلاهک هسته ای صادر کنیم انشالله تعالی فرجه الشریف و سلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
    • شیدالله یونسی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      18 42
      ایران هر صلاح ممکن اعم از متعارف یا غیر متعارف باید تولید کند صلاح متعارف برای فروش صلاح غیر متعارف برای بازدارندگی بقیه حرف اضافه است
    • حمید IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      19 47
      سلام آفرین ب ایران عزیزم و ایرانی‌های دلاور باغیرت ایران اصیل نه اونهائ که فقط از از ایرانی بودن فقط نام ایران با خود دارن توی خانه و خانواده هر انسانی یک سری مسأله بخود اون خانواده رپط دارد نه غریبه ویا ب وطن فروش یعنی خودفروش شاید فکر بکنید ای بابا اینکه ازخودشونه درست حدس زدید من وطن فروش نیستم تمام چونکه برای ناموصم ارزش قاال هستم و برای آب و خاکم جونم می دم بفهمید
      • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        6 40
        ⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇷⁩
    • حسین از تنگه ابو غر یب ایران IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      15 41
      چقدر لذت بردم. واقعا دست مریزا ‌.دورود بر بنیان گذار تولید و فروش سلاح های ایرانی. در جهان...ایران باید به جایگاه واقعی خود برسد.جاودانه باد ایران سربلند و قدرتمند. پراحتزاز باد پرچم سه رنگ ایران درتمام دنیا..
    • محمود IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      56 22
      ایران اسلامی باید از جمهوری آذربایجان مسلمان حمایت کنه نه از ارمنستان کافر!!
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      45 17
      آخه شوم چرا تحلیل آبکی می کنی؟ خوب بهمین دلایلی که گفتی طرف آذربایجانی هم سلاح میخره از کشور دیگر، بهترشم میخره چون پول نفت داره. به همان دلیل که ما به طرف ارمنی سلاح و پول میدهیم، به دلیل مشابه پای اسرائیل به منطقه باز شده. وانگهی ارباب پوتین هم بالای سرمان هست و اجازه فعالیت خارج از کوپنمان را هم نمی دهد. سیاستگذاران هم مثل تو شوم فکر کرده اند که از مسائل اجتماعی و اقتصادی داخلی غافل شده اند.
    • حسن IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      41 10
      برادرامون راس میگن باکو باید هر چه زودتر به ایران برگرده تا اونجا رو هم مثل زاهدان به بیابان تبدیل کنیم. مردم داخل کشورمون دارن از گشنگی میمیرن جوونامون سطل آشغالها رو میگردن خیلی از استانها وقتی نگاه میکنی انگار عصر حجر زندگی میکنن آب و امکانات اولیه برا زندگی رو ندارن. حالا نشستیم با دروغ برا این و اون شاخ و شونه میکشیم. اگه خیلی زرنگ باشیم اول مملکت خودمون رو اصلاح میکنیم.
    • ناشناس 7 IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      43 9
      ما ایرانی‌ها خیلی خوشحالیم که ایران تجهیزات مدرن مثل پهباد می‌سازد ولی کاشکی بجای نشان دادن پهباد کارخانه ساخت قطعات رانشان می‌دادند تاخوشحالتربشویم
    • محمدعلی احراری US ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      45 24
      تجهیز یک کشورعلیه کشورهمسایه دیگراصلا پسندیده نیست.درگذشت زمان به ضرر ایران تمام خواهد شد.این عمل باعث بدبینی دیگر همسایگان ازجمله ترکیه وپاکستان خواهد شد
    • مجاهد IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      12 38
      ماشاءالله
    • ام یک IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      2 40
      واقعا دستتان درد نکند از اینهمه درایت در فروش تسلیحات و فروش آنها و در آمد دلاری و یورویی برای کشور ، اما بقول قدیمی ها،،، کو دنبه اش؟؟؟ مطمئنا اینهمه فروش تسلیحات و درآمد ارزی برای ملت بدبخت ایران هیچ سودی نداشته چون هیچ فرقی در جیب و حدحال اقتصادی مردم دیده نشده ولی برای امثال و.. و.. و.. بسیار شادمانی و خوشحالی درپی خواهد داشت چون بقول خودش تا ایران پول دارد جیب آنها هم پر از دلار است.
    • اصلان آذری تبار IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      36 20
      باسلام ارمنستان توسط گروه داشناک جنایتهای بسیارزیادی درتصرف قره باغ انجام داده نسل کشی کرده نبایدتوسط کشورشیعه ماحمایت بشه ایران بایدتلاش دراسلامی کردن وتقویت شیعیان اذربایجان باکوقدم برداردکمک به ارمنستان جنایتکارفقط برای مارنجش وناراحتی داره
    • اذری روشنفکر کلاله IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      13 31
      همین که گزارشگران المانی ویا صهیونیستی با ترس از شاهد 136و دیگر تسلیحات ایران حرف میزنند وترس.و وحشت در وجود غربی ها افتاده باید افتخار کرد خصوصن گردانندگان صنعت نظامی.که دارند اقتصاد را با صادرات تسلیحات ثبات وبالا میبرند
    • حمید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 32
      پاینده باد ارمنستان .
    • م س IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      4 23
      کشور ما باید از این موقعیت پیش امده استفاده کرده ودرمقابل باکو ارتش ارمنستان را به بهترین سلاحها مجهز کنه هم پولی به کشور میاد وهم با دست دیگران باکو جزای عملش را میبیند هرچ میتوانید به ایروان بدهید که بتواند درمقابل باکو بایستد موشکهای دوربرد بدهید تا ارمنی ها بتوانند از راه دور باکو را بزند وپهپاد انتحاری که علی اف را سرجایش بنشاند.انشاالله این صدام قفقاز هم ازبین میره بادست خودش و اربابش اردوغان واسرائیل.
      • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
        29 3
        چرا باید ایران مسلمان شیعه به کشوری کمک کند که سی سال بیست درصد خاک جمهوری آذربایجان را اشغال کرده بود و هزاران نفر توسط ارمنستان قتل عام و میلیون ها انسان از خانه و کاشانه خود آواره شده اند . چرا با افکار صدام فکر می کنید باید به ارمنستان جنایتکار موشک بدهید تا مسلمانان آذربایجان را هدف قرار دهد ؟ این افکار چیزی جز فاشیسم و نژادپرستی چیز دیگری نیست .
    • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      16 30
      دم مسولین کشور گرم تنها راه سوزاندن علی اف همینه سلاح سلاح موشکی بدهید به ارمنیها که تمام خاک اذربایجان را پوشش بده تا ایروان بتونه همه جارا بزنه موشکهای ا تخریب بالا اینکار هم علی اف را ضعیف وهم پول به کشور میاد وهم توازن قدرت بشه که نتونن پیشروی کنن انشاالله علی اف هم میفته ت سبد فقط زمان میخواد
      • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
        31 5
        با افکار افراد تندرو ، بی سواد و نژادپرستی مانند شما هست که امروز وضعیت زندگی مردم ایران هر روز بدتر از دیروز است. بخاطر نژادپرستی و فاشیست بودن خودتان و دشمنی با مردم آذربایجان، از نظر شما باید رژیم اشغالگر ارمنستان که به مدت سی سال بیست درصد خاک جمهوری آذربایجان را اشغال کرده بود باید به موشک مجهز کنید تا مانع از آزادی اراضی اشغالی آذربایجان شوید ؟چرا از آزادی سرزمین مسلمانان از اشغال ارمنستان ناراحت هستید؟ اسم شما در شناسنامه در ظاهر مسلمان است ولی در عمل دشمن مسلمانان هستيد.
    • مهران IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      17 2
      بنظرم ایران کار درستی نمیکند که تجهیزات نظامی به ارمنستان میده چون آدما علیه شیعیان آذربایجان استفاده میکنند اخرتمون بر باد فنا رفته
    • م س IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      3 27
      سلام دم شما گرم سلاحی خوب ودر خور قفقاز به ارمنستان بدهید علیف زیاد بلند پرواز شده لطفا سلاحهای مورد توجه وبا کارشناسی منطقه به ارمنی ها بدهید پهپادهای ضد رادار وموشکهای که بتواند برای باکو مخرب باشه را بدهید و وپهپاد انتحاری وموشکهای نقطه زن تا با دست ارمنستان وبا سلاح ما باکو سرجاش بنشیند جنگ‌بعدی ایروان وباکو چیز دیگری خواهد بود چون ارمنیها سلاح جمع کردن از هند و فرانسه انشاالله این صدام قفقاز علیف تکلیفش معلوم بشه انشاالله نابودی و خلاص شدن مردم ناردران وملت شیعه که نمیتونن برای امام حسین عزاداری کن
      • علی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        14 2
        م س ،، شما قبل از این هم در نظرات خواستار دادن موشک و سلاحهای مخرب از طرف ایران به ارمنستان ‌ برای کشتار شیعیان آذربایجان به خاطر طرفداری از ارامنه جنایتکار بودید و هستید و از طرف دیگر نگران عزاداری شیعیان برای امام حسین(ع) در جمهوری آذربایجان هستید ، دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ...مشکل اصلی شما فاشیست و نژادپرست بودن شماست. حامی جنایتکاران ارمنی هستید که سی سال بیست درصد خاک جمهوری آذربایجان را اشغال کرده بود و هزاران شیعه امام حسین (ع) را قتل عام کرده بود و میلیون ها شیعه امام حسین (ع) را از خانه و کاشانه خود آواره کرده بودند.
      • سعید IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        11 2
        م س ،،،، شما از یک طرف خواستار ارسال سلاح های با قدرت تخریب بالا از طرف ایران برای ارمنستان جنایتکار هستيد تا شیعیان آذربایجان را با آن سلاح ها کشتار کنند و از طرف دیگر نگران عزاداری شیعیان آذربایجان برای امام حسین علیه السلام هستید؟کدام حرف شما را باور کنیم ؟ افکار فاشیستی و نژادپرستانه شما آرزوی کشتار مردم آذربایجان و ویرانی سرزمین های آنها را دارد و از طرف دیگر به دروغ نگران عزاداری مردم آذربایجان برای امام حسین علیه السلام هستيد؟نگران عزاداری محرم مردم آذربایجان نباشید ، آنها از خلوص دل برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند و مانند شما هزار چهره ندارند.
    • حامد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      1 5
      مرگ بر وطن فروش خائن 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
    • جلال IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      1 2
      زنده باد ایران بزرگ ،به امید روزی که تمام سرزمین‌های جدا شده از خاک ایران رو برگردانیم . کرد ایران
    • مهدی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      2 9
      آینده از آن امپراتوری پارسی جمهوری اسلامی ایرانه دیر یا زود روسیه برنده جنگ با اوکراین میشه اوکراین هم تجزیه میشه یک ضرب المثل دارند اروپایی ها که میگه روسها وقتی چکمه به پا کنند کل اروپا رو فتح میکنند پس بیخود زور نزنید علی اف و دوستان برای ایران سر سه سوت باکو رو تسخیر میکنند
    • علی کریمی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      اگر شما هم به عنوان یک ببیننده‌وقایع‌جهان‌امروزرارصدکنیددووقایع‌بیشترملموصه‌وان‌گردش‌قدرت‌ازغرب‌به‌شرق‌کشورعزیزماایران‌‌نیزدراین‌جابجایی‌نقش‌پررنگی‌عهده‌داربود‌دومیناتفاقکه‌بازایران‌حرف‌برای‌کفتن‌داردپهبادهاهستن‌کهایرانتیف‌اعظیمی‌دراختیاردارد.اکنون‌‌داریمانواع‌صلاحهاراصادرمیکنیم‌تاکوربشه‌چشم‌انهاکه‌داعم‌ازمانمیتوانیم‌سخن‌میگفتن