فقط یکبار می توانید از بورس خودرو بخرید

طبق ابلاغ وزارت صمت به خودروسازها، حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه برای دو خودروساز بزرگ و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه تعیین شد.

به گزارش تحریریه، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در نامه‌ای به شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور شرایط عرضه محصولات خودروسازها در بورس کالا را اعلام کرد.

در نامه معاون وزیر صمت خطاب به خودروسازها آمده، لازم است در راستای تنظیم بازار، اقدامات ذیل برای برای هر گونه عرضه محصولات در بورس کالا رعایت گردد:

1. حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد 2 هزار دستگاه در هر محصول برای دو شرکت بزرگ خودروساز و برای سایر شرکتهای خصوصی حداقل به میزان 500 دستگاه است.

2. شرکتهای خودروساز موظفند لیست خریداران محصولات طی 48 ماه گذشته را پیش از هر عرضه به بورس کالا اعلام کنند تا کلیه افراد لیست تجمیع شده مذکور و همچنین خریداران دوره‌های پیش در بورس کالا (که اطلاعات آنها نزد سازمان بورس محفوظ است) از شمول خرید در هر عرضه جدید خارج شوند.

3. خودروسازان موظفند تعهدات قانونی ابلاغی (نظیز طرح جوانی و …) را متناظر با عرضه‌ها در بورس کالت انجام دهند.

4. خودروسازان موظفند برنامه ریزی لازم در خصوص عرضه در بورس را مطابق مجوزهای فروش اعطا شده به گونه‌ای انجام دهند که خدشه‌ای در تعهدات پیشین ایشان ایجاد نشود و یا تعهدلا معوق جدید ایجاد نشود.

5. هر گونه عرضه خودرو فراتر از مجوز اخذ شده و یا مشتقات مالی وابسته به خودرو اعم از گواهی سپرده ، معاملات سلف و سلف موازی استاندارددو یا هر نوع اوراق بهادار و یا پشتوانه دارایی (ABS) مبتنی بر خودرو در بورس کالت با توجه به آنکه بر تعهدات آتی هر خودروساز تأثیر می‌گذارد مستلزم اخذ مجوز از وزارت صمت است.

خودرو , بورس کالای ایران ,

پایان/

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 23221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =