تهیه دستورالعمل لایحه ساماندهی تجمعات/ بستر برگزاری تجمعات را فراهم می‌کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه با برگزاری تجمعات قانونی کاملا موافق هستیم، گقت: دستور العمل لایحه ساماندهی تجمعات تهیه شده و بسترهای آن را هم فراهم خواهیم کرد.

به گزارش تحریریه، احمد وحیدی وزیر کشور، در توضیح لایحه ساماندهی تجمعات، گفت: ما تجمعات فراوانی در شهرهای مختلف با درخواست‌های متعدد صنفی و مسائل گوناگون داشتیم البته اخیرا عده‌ای تلاش کردند که کشور را به آشوب بکشانند.

وزیرکشور بیان کرد: وزارت کشور با تجمعات قانونی کاملا موافق است و بسترهایش را هم فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: تجمعات در گذشته هم برگزار شده لذا تلاش می‌کنیم این لایحه را دقیق‌تر تنظیم کنیم البته دستور العمل آن تهیه شده است.

وحیدی یادآور شد: سه، چهار موضوع از دید ما در این خصوص مهم است که باید رعایت شود. این موضوع را در شرایط مناسب که خیالمان از امنیت تجمع کنندگان راحت باشد، دنبال می‌کنیم.

وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را به دولت فرستاده است

وحیدی در خصوص آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات، گفت: لایحه جامع انتخابات را آماده کردیم و به دولت فرستادیم، به طور طبیعی دولت این لایحه را به کمیسیون تابعه‌اش خواهد داد و در این کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد و نتیجه نهایی به دولت برای تصمیم گیری نهایی خواهد آمد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا منابع لازم برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس را تامین می‌کنید؟ گفت: بله؛ اگر قانون در مجلس تصویب شود، حتما منابع مالی آن تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک ابهامی در این زمینه وجود دارد مبنی بر اینکه 20 یا 40 نماینده افزایش یابد، این موضوع در حال بحث و گفتگو است چون ما هر 10 سال می‌توانیم 20 نماینده را اضافه کنیم اما برخی از دوستان معتقدند چون دو دهه گذشته و افزایش تعداد نماینده نداشتیم، حدود 40 نماینده باید اضافه کنیم.

سردا وحیدی در گفت‌وگو خانه ملت،یادآور شد: بر همین اساس این موضوع به نیاز به استفسار از شورای نگهبان دارد تا ببینیم از نظر قانون اساسی مجاز به افزایش چه تعداد نماینده هستیم.

پایان/

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 23254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =