با کسبه متخلف به شدت برخورد می شود

سرپرست فرمانداری شهربابک با اشاره به تعطیل کردن برخی مغازه‌ها در شهربابک در سه روز گذشته گفت: با کسبه متخلف به شدت برخورد می شود

به گزارش تحریریه، سرپرست فرمانداری شهربابک در جلسه کمیته بررسی و تعیین تکلیف مغازه دارانی که در زمان های فراخوان معاندین به بستن مغازه های خود اقدام کرده اند، با اشاره به بسته شدن برخی مغازه های سطح شهرستان به ویژه خیابان امام در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر ماه و نیز فراخوان قبلی در خصوص همراهی تعداد اندکی از مغازه داران با معاندان، گفت: اکثریت کسبه شهرستان بسیار شریف و زحمتکش بوده و در فعالیت های مذهبی و مناسبت های مختلف مشارکت دارند ولی متاسفانه در فراخوان اخیر مبنی بر تعطیلی مغازه ها، حدود ۱۲۰ نفر از کسبه در شهربابک به تعطیل کردن مغازه خود اقدام کردند.

نویدی افزود: با توجه به بررسی انجام شده توسط دستگاه های ذیربط، مباحث اقتصادی، وجود جمعه بازار، عدم امنیت و ...بهانه ای برای این افراد بوده و همراهی این کسبه با معاندین در روزهای تعیین شده فاقد توجیه بوده است.

نویدی خاطرنشان کرد: در آبان ماه مسئولان با افرادی که این اقدام را انجام دادند مماشات نموده اما اکنون رأفت و ملاحظه کاری را کنار گذاشته و با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

وی اعلام کرد: در ماه گذشته با روسای اتحادیه ها در قالب جلسات، اخطار لازم داده شده بود و از طرفی مطالبات آن ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و برای مثال بهانه آن ها در خصوص جمعه بازار نشان می دهد هیچ رابطه‌ای بین کسبه موبایل فروش با جمعه بازار برقرار نیست زیرا اصولاً در جمعه بازار موبایلی به فروش نمی رود که به فروش آن ها صدمه بزند.

نویدی اعلام کرد: از حدود ۴ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی شهرستان شهربابک، تقریبا ۱۲۰ مغازه( کمتر از سه درصد) در لیست قرار گرفته اند و ضمن این که از طرف صنف مربوطه وضعیت آن ها مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت مشخصات آن ها به شرکت های کوچک و بزرگ دولتی صنعتی و معدنی و وابسته به آن ها و ادارات دولتی ارسال خواهد شد.

بهجتی رییس دادگستری شهرستان شهربابک نیز در ادامه با بیان این که اغتشاشات اکنون امنیت شهر و کشور را زیر سوال می برد و به ناامیدی منجر می شود، گفت: اگر مسئولان برای مقابله با اغتشاشات اقدام نکنند معاندان از این شهر به عنوان طعمه استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان ادارات نسبت به واحد های زیرمجموعه ای که دارند، طبق قوانین برخورد کنند و مدارا نمودن را کنار بگذارند.

مظفری دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهربابک نیز گفت: ما باید سعی در حل مشکلات کسبه داشته باشیم اما برخی که مغرضانه به بستن مغازه خود اقدام کرده اند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: با کسبه ای که به تعطیل کردن مغازه خود اقدام کردند برخورد می کنیم.

مظفری با اشاره به این که جریمه سنگینی در انتظار مغازه داران متخلف است، اظهار داشت: دستگاه قضا در راستای برخورد با متخلفان با همه ادارات شهرستان همکاری لازم را خواهد داشت.

انصاریان از ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهربابک نیز گفت: در این مواقع می توانیم معاندان و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بشناسیم.

وی تاکید کرد: اکنون باید مماشات را کنار بگذاریم و مسئولان دستگاه‌ها با جدیت با افرادی که به بستن واحد صنفی خود اقدام کرده اند برخورد کنند، زیرا در حال حاضر بحث بر سر حفظ ارزش های نظام است.

در این جلسه با توجه به قوانین و مقررات مرتبط، تصمیمات بسیار مهمی برای این ۱۲۰ مغازه دار که در زمان فراخوان معاندین اقدام به بستن مغاذه های خود نمودند اتخاذ شد.

پایان/

۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 23156

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      0 0
      بهترین کار این است که پروانه کسب منحل شود