اِن‌قُلت جدید درباره واردات خودرو/ آیا واردات انجام می شود؟

سخنگوی گمرک مدعی شد که تا به این لحظه هیچ مشخصاتی اعم از اظهارنامه، مدارک واردات، اطلاعات مربوط به ثبت سفارش و… خودروهای وارداتی به گمرک اظهار نشده است.

به گزارش تحریریه، چند روز قبل فاطمی امین گفت: طی دو ماه گذشته فراخوان دادیم و 400 متقاضی برای واردات خودرو تقاضا دادند که از این تعداد 27 متقاضی دارای شرایط اولیه بودند و 4 متقاضی ثبت سفارش انجام دادند که در نهایت هفته آینده خودروهای وارداتی وارد گمرک خواهد شد و در واقع این پروسه تنها دو ماه زمان برد در حالی که سال 1382 تا 1384 که واردات خودرو مجاز شد، دو سال طول کشید.

این ادعا در حالی از سوی وزیر صمت مطرح شد که روز گذشته سید مرتضی عمادی در مورد رسیدن خودروهای وارداتی به گمرک، اظهار کرد: تا به این لحظه هیچ مشخصاتی اعم از اظهارنامه، مدارک واردات، اطلاعات مربوط به ثبت سفارش و… خودروهای وارداتی به گمرک اظهار نشده است. در صورتی که این اقدامات انجام شود گمرک به صورت رسمی در مورد جزئیات واردات اطلاع رسانی خواهد کرد.

سخنگوی گمرک ایران افزود: بر همین اساس در حال حاضر گمرک نمی‌تواند در مورد جزئیات واردات خودرو اظهارنظری کند و توپ در زمین وزارت صمت است و صمت باید اعلام کند که آیا واردات انجام شده است یا خیر.

پایان/

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 23300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =