قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ی مودیان تاریک‌خانه‌ها را روشن می‌کند

دکتر منظور در هفتمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان با اشاره به عزم جدی سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: این قانون یک ابرطرح ملی است و با اجرای آن تاریک‌خانه‌های اقتصادی روشن می شود.

به گزارش تحریری، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در هفتمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان که با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و بانک مرکزی در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، گفت: از ابتدای دی ماه شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری مشمول قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان شده و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عزم جدی سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تصریح کرد: این قانون، یک ابرطرح ملی است و با اجرای آن تاریک‌خانه‌های اقتصادی روشن می شود.

دکتر منظور تاکیدکرد: با توجه به لزوم اطلاع رسانی و آموزش مودیان به جهت اجرای صحیح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، بایستی این قانون را به صورت تدریجی و مرحله به مرحله اجرا کنیم.

در ادامه جلسه، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای این قانون، سازوکارها و اقدامات مورد نیاز در زمینه اصلاح فرآیندهای مربوط به صدور، تجدید، اصلاح یا ابطال پروانه کسب و کار، کارت بازرگانی و مجوز فعالیت های اقتصادی موضوع ماده 16 قانون مزبور را تشریح کرد.

گفتنی است، حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه اجرای ماده 16 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پرداختند و مقرر شد معماری نحوه ارتباط سامانه مودیان در اجرای این ماده قانونی با مراجع ذیربط تهیه و در کارگروه مطرح شود.

به نقل از اینتا، لازم به ذکر است روز شنبه 26 آذرماه همایش نیم روزه ای با حضور مشمولان فراخوان دوم قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برگزار شد که ضمن تشریح و تبیین جزییات قانون به سوالات شرکت کنندگان در این نشست پاسخ داده شد.

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 23367

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =