غول انرژی آلمان ملی شد

برلین اکنون مالکیت ۹۹ درصد سهام غول انرژی «یونیپر» در این کشور را به دست گرفت.

به گزارش تحریریه، وزارت اقتصاد و وزارت دارایی آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که دولت آلمان کمک مالی به واردکننده گاز «یونیپر» را تکمیل کرده است. بر اساس این بیانیه که به صورت مشترک از سوی شرکت فوق هم صادر شد آمده است که اکنون دولت آلمان ۹۹ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

سهامداران شرکت یونیپر چند روز قبل به معامله برای نجات این شرکت از سوی دولت چراغ سبز نشان دادند. یک روز بعد، موافقت با این اقدام توسط کمیسیون اروپا صادر شد. این مصوبه ضروری بود زیرا کمک مالی توسط دولت یک کشور عضو اتحادیه اروپا انجام می شود.

برلین ابتدا در سپتامبر پیشنهاد ملی کردن یونیپر را ارائه داده بود. آن زمان مشخص شد که این شرکت به دلیل افزایش سرسام آور قیمت انرژی و توقف جریان گاز ارزان از طرف تامین کننده اصلی آن، یعنی روسیه، در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

Germany nationalizes energy giant Uniper – POLITICO

این طرح نجات یونیپر شامل تزریق سرمایه فوری ۸ میلیارد یورو (۸.۴ میلیارد دلار) و تزریق بیشتر تا ۲۶.۵ میلیارد یورو است که آلمان قرار است تا سال ۲۰۲۴ در چندین بخش پرداخت را کامل کند.

بر اساس توافق بین دولت و مدیریت یونیپر، که قرار است پس از ملی‌سازی در همین منصب باقی بمانند، دولت باید به تدریج سهام خود را تا سال ۲۰۲۸ به ۲۵ درصد به اضافه یک سهم کاهش دهد.

یونیپر بزرگترین تامین کننده گاز آلمان است که انرژی نزدیک به نیمی از شهرداری های این کشور را تامین می کند. همچنین این شرکت چهارمین شرکت بزرگ ذخیره سازی گاز در اروپا است. نجات این شرکت تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد یورو برای برلین هزینه داشته است.

پایان/

۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      ساخت چهار میلیون مسکن در پایان دوره اول وارد شد، این که با اغتشاشات و فتنه ای که دشمن ایجاد کرد و رفقای شما هم بر آتش آن دمیده و باعث این خون ها شد و در کنار همه اینها هفده هزار میلیارد تومان خسارت مالی زد و این که در دوره رئیسی، یارانه های چند برابری، علیرغم تورم شدید بازمانده از دوره شما، مسکنی بر زخم های عمیق اقتصادی گردید.این که رئیسی مانند شما، به خلق اسکناس بی پشتوانه روی نیاورد.این که با صداقت تمام با ملت، سخن گفته و در میان مردم و مشکلات ایشان است.این که علیرغم مین های اقتصادی و فرهنگی کاشته شده در زمان شما، با تحریم های چند برابری غرب خیانت پیشه که با تشویق رفقا و همفکران شما در این فتنه انجام شد، باز هم دولت انقلابی، مشغول خدمات رسانی شبانه روزی است،این که برای نخستین بار، رتبه بندی معلمان را رئیسی، عملی نمود، چیزی که شما فقط شعارش را دادید و این که علیرغم نقدهای وارد به دولت در قضیه قیمت خودرو و برخی کالاها که بنده نیز مانند بسیاری از دلسوزان واقعی با صداقت کامل، بارها نوشته ام، همه اینها قرینه روشنی است بر این که شماها و دوستان و همفکرانتان به جهت زاویه جدی با انقلاب، رهبر