چشم انداز روشن اقتصاد الجزایر در سال ۲۰۲۳

کارشناسان معتقدند با وجود بحران های اقتصادی و تورم جهانی، اقتصاد الجزایر در بسیاری از شاخص ها شاهد روند مثبتی بود؛ بازنگری در سیاست های پولی و اعطای مشوق سرمایه گذاری سبب رشد اقتصادی الجزایر در سال ۲۰۲۳ میلادی خواهد شد.

به گزارش تحریریه تارنمای «الشروق آنلاین» الجزایر در بخشی از گزارش خود نوشت، با وجود بحران های اقتصادی و تورم جهانی بازهم اقتصاد الجزایر به تازگی در بسیاری از شاخص ها شاهد تحولات مثبتی بوده است.

ذخایر ارزی در پایان سپتامبر به ۵۳.۵ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که این رقم در پایان سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۶.۷ میلیارد دلار بود.

رشد ذخایر ارزی به دلیل افزایش صادرات غیر نفتی است و پیش بینی می شود درآمدهای غیر نفتی آن هم در آینده شاهد افزایش باشد.

World Bank foresees 3.8% economic growth for Algeria in 2021

به نوشته تارنمای فوق، «اسحاق خرسی» کارشناس مسائل اقتصادی اعتقاد دارد افزایش قیمت دینار با تنوع اقتصادی و صادرات غی نفتی در ارتباط است.

«مختار علالی» کارشناس مسائل اقتصادی هم بر این باور است افزایش صادرات غیر نفتی در سال ۲۰۲۲ به دلیل شماری از اقدامات تشویقی از سوی دولت در راستای افزایش تولید ملی و سرمایه گذاری داخلی و گشایش گذرگاه های مرزی و تحولات مربوط به دیپلماسی اقتصادی است.

پیش بینی می شود بازنگری در سیاست پولی و وام دهی و اعطای مشوق ها برای سرمایه گذاری سبب رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ میلادی شود.

پایان/

۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =