مجلس قانون و مصوبه‌ای درباره عرضه خودرو در بورس ندارد؛ با سازوکار فعلی مخالفیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نه تنها مجلس قانون و مصوبه‌ای درباره عرضه خودرو در بورس ندارد بلکه ما با عرضه خودرو در بورس با شرایط فعلی نیز مخالف هستیم.

به گزارش خودرو، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اظهار نظر مدیرعامل سایپا مبنی بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا براساس شرایط و ضوابط مجلس است، گفت: مجلس قانون و مصوبه‌ای درباره عرضه خودرو در بورس نداشته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی ما با عرضه خودرو در بورس با شرایط کنونی نیز مخالف هستیم زیرا اکنون تقاضا بسیار و عرضه بسیار محدود و کم است بنابراین با مدیریت این موضوع توسط تولیدکننده، سود حاصل از عرضه خودرو در بورس به جیب خودروسازان می‌رود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: یا باید عرضه خودرو در بورس متوقف شود که ما به دنبال این هستیم که خودروهای داخلی به هیچ وجه در بورس عرضه نشوند یا اگر به هر دلیلی این خودروها عرضه می‌شوند، سود مازاد بر سود و قیمت معقول خودروها باید به حساب دولت رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: در صورتی که سود مازاد بر سود و قیمت معقول خودروها، در بورس به حساب دولت رود، انگیزه افزایش قیمت خودرو در بورس کالا توسط تولیدکننده از بین می‌رود در واقع با این سازوکار، تولیدکننده انگیزه‌ای برای مهندسی قیمت خودرو در بورس نخواهد داشت.

پایان/

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 23646

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      واقعا خیلی جالبه آدم شاخ درمیاره .یعنی دولت تخلف میکنه و۲۸۰تانماینده هم تماشامیکنن.بعضی وقتها یه چیزای میشنوم انگاردارم خواب میبینم وقاحت داره .مردم که هیچ .یادجمله زیبای امام خمینی افتادم که فرموده بودن اگه اکثریت مردم یه چیزی روتاییدکردن حتما مردم درست میگن حتی اگه اشتباه کنن.روحت شادکجایی که ببینی چکاردارن میکنن.جاداره یه تشکرویژه ازنمایندگان محترم مردم بکنیم که چقدردرجهت احقاق حق مردم گام برمیدارن!!!!واقعادست مریزاد