هجوم ارتش اوکراین به قبرستانها و اجساد روسها

وزارت دفاع روسیه: نیروهای مسلح اوکراین با اجساد کشته شدگان در استان خارکف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز هستند.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سرویس های ویژه اوکراین یک اقدام تحریک آمیز گسترده را در استان خارکف تدارک دیده اند، بدین منظور، آنها قبرها را در چندین گورستان باز کردند. اجساد نبش قبر شده را مخدوش کرده و به گودال های مخصوص در حومه مناطق مسکونی انداختند تا آنها را به عنوان مدرکی از "شکنجه" و "تیرباران " روسیه ارائه دهند.

در بیانیه آمده است: “نمایندگان اداره تحقیقات دولتی و سرویس امنیتی اوکراین قبرها را در قبرستان‌های مناطق مسکونی کازاچیا لوپان، ولیکی بورلوک، شیپوواتویه و خاتنویه در استان خارکف باز کردند. در این مکان ها ساکنان محلی دفن شده بودند که به دلایل طبیعی از 24 فوریه تا 6 سپتامبر 2022 فوت کردند. در این زمان نیروهای روسیه در این مناطق حضور داشتند.”

اکنون نمایندگان سرویس های ویژه اوکراین و سازمان های مجری قانون از اجساد کشته شدگان عکس می گیرند و در حضور شاهدان دروغین از کار کارشناسان پزشکی قانونی تقلید می کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:” رژیم کی یف با روش‌های ضدبشری، با توجه به عدم موفقیت در میدان نبرد، به دنبال حفظ توجه مخاطبان غربی و متقاعد کردن شرکای خارجی رژیم کی یف در مورد نیاز به ادامه حمایت بیشتر است. "

روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین آن را وظیفه حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند. در این زمینه، کشورهای غربی به پمپاژ نیروهای مسلح اوکراین با تسلیحات ادامه می دهند و به طور فزاینده ای در مورد نیاز اوکراین به ادامه خصومت ها صحبت می کنند.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 23668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • آرش IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      10 5
      لعنت بر پوتین