خودروهای وارداتی بزودی وارد بورس می‌ شوند

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز فروش خودروهای وارداتی در آینده نزدیک در بستر بورس کالا خبر داد و تاکید کرد که مجوزهای لازم برای فروش و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی انجام شده و هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره‌گذاری و فروش خودروها وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، ضمن اعلام این خبر به ایسنا، گفت: تاکنون حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است و اولین فروش خودروهای خارجی در دی‌ماه انجام خواهد شد و بزودی خودروهای وارداتی در تابلوی بورس کالا به فروش می‌رسند.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: تمام مجوزهای لازم برای فروش و شماره‌گذاری خودروهای خارجی انجام شده است و اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره‌گذاری و فروش خودروها وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر شتاب گرفتن واردات خودرو، ضمن اشاره به طرح‌های فروش‌ خودروهای داخلی، گفت: در راستای هدف‌گذاری انجام شده وزارت صمت مبنی بر عرضه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو طی شش ماه آینده، در روزهای پیش‌رو، مجموعا حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل توسط دو شرکت بزرگ خودروساز عرضه خواهد شد.

مشاور وزیر صمت در ادامه همچنین به ۴۰۰۰ دستگاه شاهین عرضه شده در معاملات امروز (یکشنبه ١٨ دی ماه) بورس کالا، اشاره و تصریح کرد: برای این تعداد عرضه تنها ۱۵۴۵ متقاضی وجود داشت که توانستند با همان قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان خودرو را خریداری کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: به‌زودی فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت و این موضوع قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه‌ای خواهد شد.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 23671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =