بانکها کفایت سرمایه خود را افزایش دهند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک ها یکسری مطالبات از دولت و یکسری بدهی به بانک مرکزی دارند،پیشنهاد ما که مطرح شده، این است که بانکها باید کفایت سرمایه شان را افزایش دهند، لذا اگر این اتفاق رخ دهد ما هم می توانیم مطالبات خودمان را از آنها کاهش دهیم.

به گزارش تحریریه، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به عدم پرداخت بدهی بانکها به بانک مرکزی و تاثیر این موضوع در افزایش نرخ تورم بیان کرد: بانکها به بانک مرکزی بدهی و به همان میزان هم از دولت طلب دارند.

وی افزود: بانک ها یکسری مطالبات از دولت و یکسری بدهی به بانک مرکزی دارند،پیشنهاد ما که مطرح شده، این است که بانکها باید کفایت سرمایه شان را افزایش دهند، لذا اگر این اتفاق رخ دهد ما هم می توانیم مطالبات خودمان را از آنها کاهش دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: چاره کار این است که تمام مطالبات به صورت یک چرخه مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال بانک ملی از دولت طلب دارد و باید این مطالبات خود را از دولت اخذ کند بنابراین موضوع فقط بدهی بانکها به بانک مرکزی نیست و بخش دیگری از این مطالبات در دولت مانده است و این چرخه اگر درست بچرخد، می توانیم مطالباتمان را کاهش دهیم.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23679

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =