شروع قحطی بزرگ در فرانسه

کمپانی «کوفیجئو» مالک چندین برند غذایی فرانسوی، چهار کارخانه از هشت کارخانه فرانسوی خود را تعطیل کرده است و این بر اشتغال 800 نفر از 1200 کارگر شرکت به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی تأثیر گذاشته است.

به گزارش تحریریه، کمپانی «کوفیجئو» مالک چندین برند غذایی فرانسوی از جملهWilliam Saurin ، Garbit و Raynal و Roquelaure است و چهار کارخانه از هشت کارخانه فرانسوی خود را تعطیل کرده که بر اشتغال 800 نفر از 1200 کارگر شرکت به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی تأثیر گذاشته است.

روزنامۀ فیگارو گزارش می‌دهد که این اقدام ابتدا در 6 دسامبر (15 آذر) اعلام شد و حال به اجرا درآمده است و کارخانه‌های کاپدناک، پویلی‌سورسر، کامارت سورآیگ و لاگنی بسته شدند و تولید متوقف شد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با هدف مقابله با افزایش چشم‌گیر هزینه‌های انرژی (گاز و برق لازم برای پخت و پز و استریل کردن غذاهای پخته شده و دستور پخت) است که از ابتدای سال ده برابر می‌شود.

شروع قحطی بزرگ در فرانسه

این گروه هشدار داد که هزینه‌های انرژی آن در سال 2023 افزایش خواهد یافت و رئیس ماتیو تومازئو مدیرعامل کمپانی «کوفیجئو» گفت: هزینه گاز و برق یک شبه از 4 میلیون به 40 میلیون یورو خواهد رسید.

کمپانی «کوفیجئو» اولین تولیدکننده عمده مواد غذایی است که چنین اقداماتی را برای مقابله با هزینه‌های انرژی انجام می‌دهد، اما به گفته روزنامه فیگارو، سایر شرکت‌های این بخش نیز با مشکلات زیادی برای تطبیق با افزایش قیمت انرژی مواجه هستند.

ماه گذشته فدراسیون سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای فرانسوی (Perifem) هشدار داد که فرانسه ممکن است به دلیل قطع برق احتمالی با مشکلات عمدۀ فساد مواد غذایی مواجه شود، زیرا بسیاری از سوپرمارکت‌ها زمان کافی برای آماده شدن برای قطعی برق ندارند.

نمایندۀ کل Perifem فرانک چارتون گفت ما هرگز این وضعیت را تجربه نکرده‌ایم، امروزه فروشگاه‌ها به ژنراتور بسیار ضعیف مجهز هستند و محصولات منجمد را که در اکثر موارد دارای اینرسی حرارتی بیشتری هستند دور نمی‌اندازیم. از سوی دیگر، برای محصولات تازه‌ای که دو ساعت دوام نمی‌آورند، در واقع ضایعات قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

روزنامه بریتانیایی تایمز در گزارشی ادعا کرده است که فرانسه ممکن است به دلیل مشکلات مربوط به نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور به جیره‌بندی انرژی نزدیک باشد.

امانوئل وارگون، رئیس کمیسیون تنظیم انرژی فرانسه، اظهار داشت: که پس از 15 ژانویه، در صورت وقوع یک سرما، این کشور با وضعیت متشنجی روبه‌رو خواهد شد.

انرژی برای طبخ و نگهداری، غذا برای کنسرو کردن یا غذاهای آماده تنها جایی نیست که امنیت انرژی و امنیت غذایی با هم تلاقی می‌کنند، همانطور که گزارش شده است، افزایش ناگهانی قیمت انرژی بر تولید کود نیز تأثیر گذاشته است که فرآیندی پر انرژی است که به گاز طبیعی نیاز دارد، بدون دسترسی به کودهای مدرن، می‌توان انتظار داشت که عملکرد مزارع اروپایی سقوط کند.

منبع: فارس

پایان/

۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =