ساماندهی بازار خودرو در روزهای پایانی سال به تدبیر ویژه‌ای نیاز دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید برای ساماندهی بازار خودرو در روزهای پایانی سال تدبیر ویژه‌ای کند زیرا هرچه به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم، تقاضا در این بازار افزایش می‌یابد.

به گزارش تحریریه، حجت اله فیروزی درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: بحث خودرو در روزهای اخیر به یکی از موضوعات بسیار مهم حوزه اقتصادی کشور تبدیل شده زیرا قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثرگذار است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خود، برای ساماندهی بازار خودرو و پاسخ به مطالبه مردم اقدامات بسیاری انجام داد که یکی از آن‌ها صدور مجوز واردات خودرو بود؛ واردات خودرو از چند سال گذشته ممنوع بود که مجلس یازدهم با مصوبه‌ای بستر واردات خودرو را فراهم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اصلاح سازوکار اسقاط خودرو تصمیم بسیار خوب مجلس بود که موجب شد گره از کار 17 هزار دستگاه کشنده و کامیون که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود، باز شود و امکان شماره‌گذاری آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: هرچند وزارت صمت تلاش در راستای افزایش تیراژ تولید داشته و براساس آمارهای اعلام شده، خودروهای ناقص تکمیل و به بازار عرضه شده است و از سوی دیگر اقداماتی بری واردات خودرو انجام شده اما اثرات این اقدامات در بازار مشهود نیست و نه تنها برخی از این سیاست‌ها اثر مثبتی نداشته بلکه این قیمت‌ها موجب نگرانی مردم شده است.

فیروزی تصریح کرد: اگر منصفانه قضاوت کنیم تمام این مشکل عملا در حوزه وزارت صمت نیست و بیشتر به اقتصاد کلان کشور باز می‌گردد و تیم اقتصادی دولت باید برای حفظ ارزش پول ملی، هدایت نقدینگی به سمت تولید و کنترل نرخ ارز تدبیر ویژه‌ای بیاندیشد.

وی مشکل اصلی این حوزه را نوسانات بازار ارز دانست و ادامه داد: تیم اقتصادی دولت به ویژه وزارت اقتصادی باید نوسان نرخ ارز را مدیریت کند که آسیب آن متوجه بخش‌های مختلف مانند بازار خودرو نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از آنجاکه نقدینگی سرگردان به درستی مدیریت نشده بنابراین این نقدینگی هر روزه به سوی یکی از بازارهای هدف سرازیر و موجب نابسامانی آن می‌شود؛ براساس آمارهای ارائه شده از سوی دولت اکنون حدود 6 هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و از آنجاکه برنامه‌ای برای هدایت این حجم از نقدینگی به بازار سرمایه یا ورود آن به حوزه تولید وجود ندارد در نتیجه مردم برای حفظ ارزش پول خود به سمت بازار خودرو رفته اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: دولت باید تدبیری بیاندیشد تا بازار خودرو ساماندهی شود زیرا هرچه به شب عید نزدیک می‌شویم تقاضا در این حوزه بیشتر می‌شود.

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =