کالابرگ الکترونیکی شامل چه کالاهایی می‌شود؟

۱۰ قلم کالای اساسی با هدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی در طرح کالابرگ الکترونیکی ثبت شده است که خانوارها می‌توانند بر اساس نیاز، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خریداری کنند.

به گزارش تحریریه، طرح کالابرگ الکترونیکی به‌ صورت آزمایشی در استان هرمزگان در حال اجراست اکنون خانوارهای این استان می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

در مراحل بعدی در صورت استقبال مردم و تأمین زیرساخت‌ها در سایر استان‌ها اجرایی خواهد شد.

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک خانواده‌ها می‌توانند از طریق نرم‌افزار شما (شبکه ملی اعتبار) یک ماه زودتر، یارانه ماه بعد را خرج کنند. یعنی به اعتبار مبلغ یارانه کل خانوار خود می‌توانند کالاهای اعلامی طرح را خرید کنند. تضمین قیمت کالاهای طرح برای اعضای شبکه ملی اعتبار از مزایای این طرح است.

۱۰ قلم کالای اساسی زیر و سرانه مشخص شده برای هریک بر اساس گزارش کارآمدسازی نظام یارانه‌ها است که باهدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی به‌ منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است.

میزان اعتبار تخصیصی به‌ازای سرانه هر قلم از کالاها در جدول زیر از مابه‌التفاوت قیمت فروش مصوب (دی ۱۴۰۱) با قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ (به استناد تکلیف بند س تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱) به‌ دست‌ آمده است.

به‌ منظور حفظ حق آزادی در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با نشان های (برند) مختلف میسر شده است؛ به‌ گونه‌ای که مابه‌التفاوت احتمالی میان قیمت کالاهای انتخابی با قیمت کالاهای مرجع، توسط مردم پرداخت می‌شود.

با خرید در شبکه ملی اعتبار، قیمت کالاهای طرح در ماه‌های آتی نیز برای خانوارها ثابت خواهد ماند. در صورت افزایش قیمت هر کالا، سهم پرداختی خانوارها ثابت خواهد ماند.

منبع: ایرنا

پایان/

۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =