افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها به شرط خرید کالابرگ الکترونیک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشد تولید را لازمه مهار تورّم دانست و گفت: همزمان با مهار تورّم، رشد تولید و رونق اقتصادی در دستور کار دولت مردمی سیزدهم است.

به گزارش تحریریه، «سیدصولت مرتضوی» در هفتمین دوره همایش ملّی کار اظهار کرد: این همایش یک کرسی نظریه‌پردازی عالی بین شرکای اجتماعی(نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی) و دولت در حوزه کار و تولید کشور با هدف تحقق شعار سال(مهار تورّم، رشد تولید) مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به تمرکز رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال‌های دهه اخیر بر موضوعات اقتصادی گفت: فرمان اصلی امسال مهار تورّم و رشد تولید در کشور است.

مرتضوی با بیان این‌که اقتصاد موفق با ترکیب دانش و فناوری مسیر می‌شود، افزود: ستون فقرات اقتصاد کشور، اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی رشد بهره‌وری در تولید را لازمه رشد اقتصادی ۸ درصدی عنوان کرد و گفت: حلقه وصل و نیروی محرکه رشد اقتصادی ۸ درصدی تعامل مثبت کارگران و کارفرمایان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اکنون در کشور زیرساخت‌های ارتقای بهره‌وری و رشد تولید در حوزه‌های فرهنگی و انرژی و ارتباطی فراهم است.

وی با بیان این‌که دیپماسی بین‌المللی دولت سیزدهم، نوید رشد اقتصادی در آینده نزدیک را می‌دهد، افزود: عضویت در پیمان شانگهای و ارتباط مؤثر با همسایگان در دستور کار دولت مردمی سیزدهم قرار دارد.

مرتضوی، توسعه دیپلماسی اقتصادی را مقدمه مانع‌زدایی از رشد تولید دانست و گفت: دولتمردان باید حلقه وصل کارگران و کارفرمایان باشند.

وزیر رفاه اجتماعی با تأکید بر بهبود ضریب پشتیبانی و اصلاح ساختار صندوق بازنشستگی گفت: برای تأمین و تضمین آینده، کارگران، کارفرمایان و دولت باید در کنار هم تلاش مضاعف کنند.

وی، بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را تضمین‌کننده آتیه کارگران دانست و افزود: نظام خدمات رفاهی و بهداشتی در دولت مردمی سیزدهم ارتقا پیدا می‌کند.

مرتضوی از راه‌اندازی سامانه ملّی اعتبار خبر داد و گفت: اعتبار کارت کالابرگ سه دهک اول درآمدی با اولویت خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با خرید ۷۰ درصدی کالا در ۹ الی ۱۱ قلم کالا از ابتدای خردادماه به شرط خرید کالا افزایش ۲۰ درصدی پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این طرح را سال قبل و در راستای اجرای قانون به صورت ملّی و آزمایشی در سراسر کشور راه‌اندازی شد اما چون مشوق‌های لازم را نداشت با اقبال عمومی مواجه نشد و امیدوارم که افزایش درصد یارانه‌ها سبب شود که با اقبال جامعه هدف مواجه گردد.

وزیر تعاون افزود: متقاضیان می‌توانند ‎کالاهای تعریف‌شده را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که بالغ بر ۵۰ هزار فروشگاه است، خریداری کنند.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 25802

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =