بازگشایی سفارتخانه‌ها و ازسرگیری روابط دیپلماسی تهران-ریاض به‌زودی محقق می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازگشایی سفارتخانه ها و از سرگیری روابط دیپلماسی در مذاکرات میان ایران و عربستان به نتایج نهایی رسیده است.

به گزارش تحریریه، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و عربستان به میزبانی کشور عراق، گفت: موضوع ازسرگیری روابط تهران-ریاض بیش از یک سال است که با محوریت و میزبانی بغداد در حال برگزاری است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: طی نشست های برگزار شده، نکات و مباحث تقریبا حل و فصل شده است. در واقع یکسری مباحث جمهوری اسلامی ایران و یکسری موضوعات عربستان داشت که از منظر دیپلماسی قابل حل بود لذا خوشخبتانه نشستی آتی که به درخواست عربستان و تمایل جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد، نتیجه نهایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دو کشور همسایه بوده و مسلمان هستند و اشتراکات فراوان آنها می تواند بسترساز خوبی برای بهبود روابط باشد، ادامه داد: هر چند نکاتی پیرامون تامین امنیت منطقه وجود دارد زیرا قرائت ایران از این مهم با عربستان مقداری متفاوت است.کشورمان اعتقاد دارد همه همسایگان در این راستا باید بدون دخالت بیگانگان مشارکت کنند اما متاسفانه سعودی ها تمایل به وابستگی به آمریکا دارند. در این خصوص سوءتفاهم هایی بوده که حل و فصل شده و نشست آتی که برگزار خواهد شد قطعا به نتایج مثبتی خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد موضوع بازگشایی سفارتخانه ها و از سرگیری روابط دیپلماسی مباحث قابل حل خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت خاطرنشان کرد: در واقع بازگشایی سفارتخانه ها یکی از مباحثی بوده که در نشست ها مطرح شده و ماحصل این نشست ها تحقق این امر بوده است.

پایان/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =