۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
آیا انقلاب اسلامی ایران همان انقلاب موعود است؟

دکتر بهاالدین قهرمانی نژاد در یادداشتی به بررسی نقش انقلاب اسلامی در روایت رسیده از ائمه اطهار و تفسیر علمای بزرگ شیعه از این واقعه مهم پرداخت.

سلام بر حقیقت جویان

در آیاتی از قرآن از جمله آیات ۵۳ سوره مائده، آیه آخر سوره محمد ص و آیه سوم سوره جمعه، اشاره به ملتی شده که طبق تفاسیر معتبر مانند مجمع البیان شیخ طبرسی، متوفای ۵۴۸ق، به ملت ایران، تفسیر شده و روایات و گزارش های مستند تاریخی فراوانی مانند الغارات ثقفی کوفی، شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی و مکارم الاخلاق طبرسی، به علاوه ده ها منبع معتبر، موید آن است.

بر مبنای این مستندات، وقوع و رشد انقلاب اسلامی در ایران، از وعده های الهی بوده و رهبری پیامبرگونه امام راحل و تداوم آن در امام خامنه ای، شهادت، اسارت و جانبازی صدها هزار تن از پاک ترین انسان های این سرزمین، تضمین کننده صحت این معناست.

مضاف بر تمام اینها، پیش بینی انسان های کاملی چونان عارف کامل، میر سیدعلی قاضی، شاه آبادی بزرگ، شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم و ده ها از این صاحب نفسان عالی مقام ربانی نیز از جمله مویدات موعود بودن این انقلاب است که امام راحل، آن را معجزه قرن، نامید.

وجه اعجاز انقلاب اسلامی، علاوه بر مویدات شمرده شده، تحول بزگ در ملت ایران، اتحاد و همدلی، دستاوردهای مختلف و اعجاب آور در زمینه های مختلف علمی، تمدنی، فرهنگی، استقلال سیاسی، دفاعی، امنیتی، نفوذ بی سابقه در منطقه و ...بوده و علیرغم تمامی توطئه های رنگارنگ، سهمگین و سخت که توسط بیگانگان قاتل ملت و عوامل داخلی و نفوذی آنها، این مسیر نورانی، متوقف نشده است.

فتنه های برنامه ریزی شده مانند جنگ احزاب در فتنه اخیر هم راهی از پیش نبرده و همگان، شاهدیم که دنیا به استواری ملت و انقلاب اسلامی آن پی برده است و اینک در آستانه ورود در چهل و پنجمین سال پیروزی این انقلاب اسلامی و در ۲۲بهمن۱۴۰۱ش، ضرورت حضور گسترده در این « جشن ملی ایرانیان بزرگ و مقتدر» ضرورت این حضور، بیش از پیش، قابل درک است، پس همه با هم می آییم تا به بدخواهان خارجی و داخلی، ثابت کنیم که انقلاب موعود تا ظهور منجی موعود عج، استوارتر از همیشه، پیش خواهد رفت.

والله مع الصابرین.

*مدرس حوزه و عضو هیئت علمی بخش تخصصی تاریخ و تمدن دانشگاه تهران

پایان/

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 24199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =