هزینه هایی که برگزیت بر انگلیس تحمیل کرد

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تنها در بخش سرمایه گذاری بیش از ۳۵ میلیارد دلار به این کشور ضرر وارد کرد.

به گزارش تحریریه، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط «جاناتان هسکل» یکی از اعضای خارجی کمیته سیاست گذاری پولی بانک مرکزی انگلستان (BoE) انجام شده است، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ۲۹ میلیارد پوند (بیش از ۳۵ میلیارد دلار) در زمینه سرمایه گذاری تجاری و کاهش بهره وری موثر بوده است.

این تحقیق نشان داد که عدم رشد سرمایه‌گذاری تجاری از زمان همه پرسی ۲۰۱۶ معادل ۱.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی بریتانیا یا حدود ۱۰۰۰ پوند (۱۲۲۱ دلار) برای هر خانوار بوده است.

بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است در پایان دوره ده ساله در سال ۲۰۲۶، شکاف بین سطوح فعلی سرمایه‌گذاری تجاری و سرمایه‌گذاری‌های قبل از سال ۲۰۱۶ به ۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت که بسیار به عدد ۳.۲ درصدی نزدیک است که با استفاده از روش‌شناسی کاملاً متفاوت بر اساس کالاها قبلا بیان می شد.

Who dares ask how far Brexit is to blame for UK inflation? | The Spectator

به گفته هسکل، سرمایه گذاری بخش خصوصی در این کشور در سال های پس از تصمیم برای خروج از اتحادیه اروپا در مسیر خود متوقف شده است.

تعیین‌کننده نرخ‌های BoE خاطرنشان کرد که پس از رای ‌گیری سال ۲۰۱۶ این کشور بلافاصله از روند اقتصادی شش سال گذشته عقب‌تر رفت و بسیار بیشتر از اقتصادهای صنعتی بزرگ، دچار رنج و عذاب شد.

اظهارنظر هسکل در پی اظهارات «کاترین مان» یکی از مقام های سیاستگذار در BoE در اوایل ماه جاری بیان شد. وی نیز خروج بریتانیا از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا را عامل تورم بیش از حد در این کشور توصیف کرد.

تورم انگلستان در سال گذشته به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر یعنی ۱۱.۱ درصد رسید. اگرچه در میانه تحولات و آشوب ها در حوزه قیمت جهانی انرژی، تورم اندکی کاهش یافت و به ۱۰.۵ درصد رسید اما همچنان بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی انگلیس قرار دارد.

پایان/

۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 24273

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =