افزایش مخالفت‌ها با برگزیت

حدود ۷۲ درصد از شهروندان انگلیسی بر این باورند که خروج از اتحادیه اروپا تأثیر منفی اقتصادی برایشان داشته است و به همین دلیل می خواهند برگزیت را کنار بگذارند.

به گزارش تحریریه، نظرسنجی چند روز قبل موسسه YouGov در انگلیس نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور اکنون از برگزیت پشیمان شده اند و می گویند تمایل دارند که بار دیگر لندن به اتحادیه اروپا بپیوندند.

پس از گذشت هفت سال از برگزاری همه پرسی در کشورهای مشترک المنافع، حال نظرسنجی ها می گویند که ۵۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به این نتیجه رسیده اند که خروج از اتحادیه اروپا اشتباه است. علاوه بر این از هر ۱۰ نفر هفت نفر اعلام کردند که از داشتن روابط نزدیک تر با این اتحادیه حمایت می کنند.

نظرسنجی YouGov همچنین نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از مردم انگلستان در شرایط کنونی از پیوستن به بازار واحد حمایت می‌کنند، حتی اگر این به معنای ازسرگیری حرکت آزاد مردم از مرزها باشد. در سال ۲۰۱۶ و هنگامی که بحث همه پرسی داغ شده بود مهار روند مهاجرت یکی از دلایل اصلی موافقت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا به شمار می رفت و موافقان برگزیت روی این موضوع مانور بسیاری می دادند.

بررسی های موسسه سیاست در کالج کینگز لندن (Policy Institute at King’s College London) نیز نشان می‌دهد نظرسنجی از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله در ماه مه نشان داد که ۵۸ درصد آن ها خواهان رابطه نزدیکتر با اتحادیه اروپا هستند. در کل نیز ۵۲ درصد افراد خواستار تکرار روابط پیشین با اتحادیه اروپا هستند و آن ها می خواهند که همه چیز بین دو طرف نزدیک تر باشد. جوانترین رای دهندگان بیشتر از همه دوستدار اتحادیه اروپا هستند.

افزایش مخالفت‌ها با برگزیت

نظرسنجی YouGov نشان داد که ۶۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله معتقدند که بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا اشتباه کرده است. اگرچه این نظرسنجی از نظر جامعه آماری نمونه نسبتاً کوچک ۱۰۰۰ نفری بود، اما دیگر نظرسنجی‌ها در انگلستان نیز همین احساس را نشان می‌ دهند.

نتایج نظرسنجی اخیر اندکی پس از آن منتشر شد که آخرین داده ها نشان داد که مهاجرت خالص سالانه به انگلستان به رکورد بالایی رسیده است.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، مهاجرت از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به انگلستان در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۹۶۸۰۰۰ نفر برآورد شد که در مقایسه با سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۲ از افزایش ۱۲۰۰۰۰ نفری حکایت دارد. در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ میزان مهاجرت غیراروپایی ها به انگلیس در کل ۸۲ درصد از کل مهاجرت ها به این کشور را شامل می شد.

به طور کلی، نظرسنجی فوق نشان می دهد که ۷۲ درصد از انگلیسی ها اعتقاد پیدا کرده اند برگزیت تأثیر منفی اقتصادی را برای آن ها به همراه داشته است.

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که تورم در انگلیس در بالاترین سطح تاریخی خود باقی مانده و رشد اقتصادی راکد شده است. در همین ارتباط اقتصاددان‌ها نیز در مورد تأثیر منفی تداوم اجرای برگزیت بر تجارت و سرمایه‌گذاری هشدار می‌دهند.

پایان/

۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =