ند پرایس مقام های ایرانی را تحقیر کرد!

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک اظهارنظر رندانه، مقام های دستپاچه ایرانی را تحقیر کرد!

به گزارش تحریریه، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک اظهارنظر رندانه، مقام های دستپاچه ایرانی که کل اقتصاد و زندگی را به توافق نافرجام برجام گره زده اند، تحقیر کرد!

در ابتدای دولت سیزدهم، محسن رضایی به نوعی گفت که با اخبار می توان بازار را کنترل کرد که می تواند الگویی از فعالیت های دولت حسن روحانی در سال پایانی باشد که با اخبار مربوط به منابع بلوکه شده ایرانی در کره جنوبی و ... اقدام به اثرگذاری بر بازار ارز و خودرو می کرد. اما ظاهرا مقام های آمریکایی دست مدیران دولت رئیسی را خوانده اند و واکنش هایی محکم و قاطع اتخاذ می کنند.

در همین پیوند، علی علیزاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون مذکور که با حضور حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه برگزار شد، گفت: «امیرعبدالهیان در جلسه امروز همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت، مقامات عمانی اخیراً بارها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای بیان کرده است. در همین راستا پادشاه این کشور اعلام کرده است که در تلاش است تا با پیام‌هایی که میان مقامات ایران و آمریکا تبادل می‌کند، در آینده‌ای نزدیک و با خبری خوش به ایران سفر کند.» که ند پرایس این مساله را رد کرد و آب پاکی را روی دست دولت سردرگم سیزدهم ریخت.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که اخیرا سفری به عمان داشته، روز ۲۶ بهمن گفت که گفت: دیدار عالی با شیخ خلیفه الحارثی معاون وزیر خارجه عمان داشتم. ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفتگو کردیم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ارتباط این دو موضوع به یکدیگر را رد کرد. و گفت که عمان در گذشته در مسائل خاورمیانه نقش سازنده‌ای ایفا کرده و در حل چالشها و کاهش اختلافها میان کشورها کمک کرده که یکی از آنها اختلاف بین آمریکا و جمهوری اسلامی بوده است. رابرت مالی با مقامات عمانی مشورت می‌کند اما علت مطرح شده توسط نماینده مجلس ایران برای سفر سلطان عمان صحت ندارد.

ظاهرا رصد فضای اقتصادی در داخل کشور به وسیله تیمی حرفه ای در آمریکا که اقتصاد ایران را می شناسند در دستورکار قرار دارد و اجازه نمی دهد مانورهای قدیمی برای آرام کردن بازار با اخبار و شایعات به نتیجه برسد.

میز اقتصاد تحریریه بارها به دولت سید ابراهیم رئیسی هشدار داده است که از اتخاذ راه حل های علمی و موثر به دلیل فشار ذی نفعان رانتی طفره نرود و اجازه ندهد در تنگنا قرار گیرد تا به وسیله مقام های آمریکایی اینچنین تحقیر شود.

پایان/

۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 24398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =