تنزل کیفیت خودروهای داخلی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با شرایطی که ایران خودرو و سایپا دارند به نظر نمی‌رسد، بتوانند در حوزه کیفیت دستاوردی داشته باشند، گفت: ممکن است به دلیل فشارهای وارد شده، تیراژ تولید آن‌ها افزایش یابد اما به ارتقا کیفیت بی‌توجهی هستند و هرچه جلوتر می‌رویم، از کیفیت آن‌ها کاسته می‌شود.

به گزارش تحریریه، اصغر سلیمی درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: موضوع خودرو به مشکلی پیچیده در صنعت و اقتصاد کشور تبدیل شده، هرچند ما در مجلس ساماندهی بازار خودرو از طریق واردات را پیگیری کردیم اما به نظر می‌رسد دولت عزمی برای ساماندهی این بازار ندارد زیرا قرار بود امسال حدود 70 هزار دستگاه خودرو وارد شود تا از یک سو عرضه افزایش یابد و از سوی دیگر خودروسازان ملزم به ارتقا کیفیت شوند این در حالی است که تاکنون هنوز 700 دستگاه نیز وارد نشده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران خودرو و سایپا باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد تا بستر لازم برای رقابتی کردن صنعت خودرو فراهم شود که این مهم نیز محقق نشده است.

وی اضافه کرد: با شرایطی که این دو خودروساز دارند به نظر نمی‌رسد که بتوانند در حوزه کیفیت و بازار دستاوردی داشته باشند، ممکن است به دلیل فشارهای وارد شده، تیراژ تولید آن‌ها افزایش یافته باشد اما به ارتقا کیفیت بی‌توجهی شده و هرچه جلوتر می‌رویم ، از کیفیت کاسته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هر ساله تعداد بسیاری از مردم به دلیل کیفیت‌های نامناسب خودرو جان خود را از دست می‌دهند و بسیاری معلول می‌شوند این درحالی است که اگر بازار خودرو ایران را با کشورهای همسایه مقایسه کنیم، مشخص می‌شود که در حوزه خودروسازی بسیار عقب هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: هرچند ما باید از تولید داخل حمایت کنیم اما تولیدکنندگان داخلی باید در فرصت مشخص به طور مثال 5 سال 10 سال بتوانند کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند، در حال حاضر ما حدود 30 سال است که از خودروسازی‌ها حمایت می‌کنیم اما متاسفانه از آنجاکه این شرکت‌ها رقیبی ندارند و از رانت‌هایی استفاده می‌کنند، تحولی در حوزه کیفیت و افزایش تیراژ خودرو ندارند و این وضعیت موجب اعتراض نمایندگان مجلس شده است؛ امیدواریم دولت به قولی که درباره واردات خودرو و اگذاری خودروسازان داده، عمل کند.

پایان/

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 24493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =