نوکری که از کاخ سفید طلبکار است

طبق گزارش ها عربستان سعودی بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا و عراق بزرگترین خریدار این اوراق در سال ۲۰۲۲ بوده اند.

به گزارش تحریریه، وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد عراق با مبلغ ۱۸.۳۱ میلیارد دلار بیشترین خریدار اوراق قرضه این کشور طی سال ۲۰۲۲ میلادی در میان کشورهای عربی بوده و این میزان نسبت به سال پیش ۸۱.۳۸ درصد افزایش داشته و اکنون عراق با ۴۰.۸۱۴ میلیارد دلار رتبه اول خریداران اوراق قرضه آمریکا در سال ۲۰۲۲ در میان کشورهای عربی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این آمار، امارات با خرید ۱۳.۷ میلیارد و با رشد ۳۰.۵۱ درصدی در مرتبه دوم، کویت با خرید ۲.۱ میلیارد دلار و با رشد ۴.۵۳ درصدی در مرتبه سوم و سعودی با خرید ۷۰۰ میلیون دلاری و با رشد ۰.۵۳ درصدی در مرتبه چهارم قرار گرفته است.

با این وجود و بر اساس اعلام وزارت خرانه‌داری امریکا، سعودی با در اختیار داشتن اوراق قرضه‌ای به ارزش ۱۱۹.۷۰۹ میلیارد دلار در رتبه نخست، امارات با ۵۸.۵۰ میلیارد دلار در رتبه دوم، کویت با ۴۸.۵۲۲ میلیارد، عراق با ۴۰.۸۱۴ میلیارد دلار و عمان با ۶.۸۶۰ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه سوم تا پنجم کشورهای عربی قرار دارند.

ژاپن با حدود ۱.۲ تریلیون دلار بزرگترین دارنده اوراق قرضه امریکاست و پس از آن چین با ۹۶۷.۸ میلیارد دلار و بریتانیا با ۶۱۵.۴ میلیارد دلار قرار دارند.

دلیل افزایش سهم عراق در اوراق قرضه آمریکا واریز مبالغ حاصل از فروش نفت این کشور به حساب‌هایی در ایالات متحده است.

منبع: مطالعات خلیج فارس

پایان/

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =