کویت جایگاه ایران را در اوپک می‌گیرد؟

شرکت نفت کویت اعلام کرد افزایش ظرفیت روزانه تولید روزانه ۳ میلیون بشکه برای سال ۲۰۲۵ و ۴ میلیون بشکه در سال ۲۰۳۵ میلادی را هدف گذاری کرده است.

به گزارش تحریریه تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت، «احمد العیدان» مدیر اجرایی شرکت نفت کویت اعلام کرد کویت افزایش ظرفیت روزانه تولید نفت در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳ میلیون بشکه و در سال ۲۰۳۵ میلادی روزانه به ۴ میلیون بشکه را هدف گذاری کرده است.

برپایه این گزارش، ظرفیت تولید نفت کویت اکنون از مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز عبور کرده است. این کشور تحقق راهبرد رسیدن به ظرفیت تولید ۴ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۵ میلادی را دنبال می کند.

شرکت نفت کویت و شرکت نفت الخلیج کویت متعهد به تحقق راهبرد کویت برای تولید ۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۳۵ را هستند.

کویت جایگاه ایران را در اوپک می‌گیرد؟

شرکت نفت این کشور قصد دارد برای نیل به اهداف توسعه ای خود حدود ۱۳ میلیارد دینار (۴۲.۴ میلیارد دلار) بر روی پروژهای نفتی خود طی ۵ سال آینده هزینه کند. این پروژه ها شامل حفر و تعمیر چاه ها و خدمات مربوط به آنها و احداث پروژه های نفتی است.

این برنامه ریزی در حالی صورت می گیرد که رکورد تولید نفت ایرانی در یکی دو دهه گذشته کمی بالاتر از ۴ میلیون بشکه بوده است و با توجه به تحریم ها سرمایه گذاری قابل توجهی برای افزایش و یا حتی حفظ همین سطح از تولید صورت نگرفته است.

چند هفته قبل بود که رسانه ها عبور ایران از تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت را به عنوان رکوردی برای صنعت نفت ایران بیان کرده بودند.

پایان/

۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =