چراغ سبز تاریخی روسیه به سوریه

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب نوشت: دور از ذهن نیست که «بشار اسد» رئیس جمهوری با بازگشت از سفر به مسکو چراغ سبز استفاده از سامانه موشکی اس ۳۰۰ یا حتی اس ۴۰۰ را برای مقابله با جنگنده های اسرائیل دریافت کند.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناش جهان عرب در بخشی از گزارش خود در روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» درباره حمله های هفتع قبل رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب نوشت، نوشتن مطالب درباره حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب و متوقف شدن پرواز هواپیماهایی که کمک های انسان دوستانه برای زلزله زدگان منتقل می کردند، بسیار سخت است. دلیل سخت بودن نوشتن مطالب در این زمینه تکرار این حمله ها و مقابله نکردن با این حمله ها و مخالفت روسیه برای دادن مجوز به سوریه برای استفاده از سامانه اس ۳۰۰ برای سرنگون ساختن جنگنده هایی است که دست به اینگونه حملات می زنند.

به اعتقاد این تحلیلگر، هیچ تردیدی نیست سوریه دارای قدرت موشکی لازم برای نشان دادن عکس العمل در عمق سرزمین های اشغال شده و وارد کردن خسارت متقابل است. اما همانطوری که یک مقام سوریه بیان کرده است کشورها دارای محاسبات و دستور کار دقیقی هستند و سوریه قطعا در زمان مناسب عکس العمل نشان خواهد داد. رژیم اشغالگر به دلیل شکاف ها و جنگ داخلی از داخل در حال از هم پاشیدن است و همزمان با این تحولات قدرت مقاومت فلسطین که از سوی محور مقاومت پشتیبانی می شود در حال افزایش است.

چراغ سبز تاریخی روسیه به سوریه

سوریه هم در آینده در برابر حمله های رژیم صهیونیستی واکنش نشان خواهد داد. شاید سفر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به مسکو در این زمینه سرنوشت ساز باشد زیرا دوستی مسکو با رژیم صهیونیستی به دلیل دخالت رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین و تجهیز این کشور به سلاح در حال از بین رفتن است. روسیه نیاز به حمایت محور مقاومت به ویژه ایران است.

عطوان افزود: دور از ذهن نیست که بشار اسد پس از بازگشت از سفر به مسکو چراغ سبزی را برای استفاده از سامانه موشکی اس ۳۰۰ یا حتی اس ۴۰۰ جهت مقابله با جنگنده های رژیم صهیونیستی دریافت کند. اگر این آروز تحقق پیدا نکند تصمیم ایران برای تجهیز سوریه به سامانه موشکی ضدهوایی ۱۵ خرداد که مجهز به رادارهای پرقدرتی است، می تواند پدافند هوایی سوریه را در سرنگون سازی جنگنده های رژیم اشغالگر توانمند سازد.

این تحلیلگر جهان عرب در بخش پایانی گزارش خود نوشت موازنه قدرت در منطقه خاورمیانه بر خلاف منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال تغییر است. سوریه هم در آینده در برابر حمله های رژیم صهیونیستی واکنش نشان خواهد داد.

پایان/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =