تقویت ارزش پول ملی با شروع معاملات گواهی سپرده نفتی

وزیر اقتصاد گفت: موضوع تسویه های ریالی یکی از درخواست های اصلی رئیس جمهور برای تقویت ارزش پول ملی بود که با آغاز معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی محقق خواهد شد.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم رونمایی از معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی بورس انرژی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز و با این اتفاق رکوردهای سال گذشته را جابجا کردیم و شاهد به ثمر نشستن آرزوهای دو دهه اخیر برای باز شدن پای فعالان اقتصادی بخش خصوصی حوزه انرژی هستیم و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه و مزایای شفافیت این بازار و رقابت پذیری در موضوع فروش نفت هستیم.

وی افزود: با تلاش بیش از یک ساله وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و با کمک همدلانه مسئولان وزارتخانه تلاش شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن از ابزارهای بازار سرمایه و بورس انرژی برای معاملات نفتی استفاده شود تا بتوانیم رقم فروش ۳۶ میلیون بشکه نفت خود را هدف گذاری کنیم و حتی سقف های بالاتر را در بورس انرژی در فروش نفت و میعانات گازی به عنوان یکی از ابزارهای جدید شاهد باشیم.

خاندوزی بیان کرد: مهمترین اتفاق در آغاز معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی موضوع تحویل فیزیکی نفت خام است که با این رخداد یک اتفاق واقعی در تولید و اقتصاد کشور رخ خواهد داد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: موضوع تسویه های ریالی یکی از درخواست های اصلی رئیس جمهور برای تقویت ارزش پول ملی بود که با آغاز معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی محقق خواهد شد و با این اتفاق امیدواریم تقاضای ریالی برای نفت آرام آرام جای خود را در معاملات انرژی باز کند.

پایان/

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 24678

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =