فرآیند شناسایی زمین طرح نهضت ملی مسکن تسهیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در لایحه بودجه پیش بینی شده دستگاه‌های دولتی اطلاعات خود را با هدف شفاف سازی در سامانه سادا، ثبت کنند تا در صورت نیاز امکان تغییر کاربری برای ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن، وجود داشته باشد.

به گزارش تحریریه، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در خصوص لزوم ثبت اراضی دولتی در سامانه سادا، گفت: یکی از چالش‌های ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن و تحقق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تامین زمین مناسب بوده است. علی رغم اینکه در بسیاری از استان‌ها زمین مورد نیاز شناسایی و اقدامات لازم برای شروع عملیات ساخت انجام شده اما هنوز برخی از مناطق زمین مناسب این کار را ندارند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که قانون جهش تولید و مسکن نیز به آن تاکید دارد، استفاده وزارت راه از اراضی تحت مالکیت سایر دستگاه‌های دولتی است؛ اما متاسفانه به دلیل نبود شفافیت کافی در این حوزه، امکان رصد دقیق اراضی دولتی وجود ندارد، از طرفی همکاری دستگاه‌ها نیز در این حوزه چندان مناسب نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه این مهم در لایحه بودجه 1402 مورد توجه قرار گرفته و با تصویب نمایندگان، دستگاه‌های دولتی مکلف شدند اطلاعات اموال غیرمنقول، انفال و اموال تملیکی که ‌به‌عنوان مالک، ‌بهره‌بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند را در سامانه سادا ثبت و تکمیل نمایند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت نسبت به اجرای این بند قانونی اهتمام کافی داشته باشد و دستگاه‌ها اطلاعات خود را با هدف شفاف سازی در سامانه سادا، وزارت اقتصاد و دارایی ثبت کنند تا در صورت نیاز امکان تغییر کاربری با توجه به نیاز وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن، وجود داشته باشد.

پایان/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 24713

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =