جنگ با چین حتمی است

توافق سه جانبه انگلیس، آمریکا و استرالیا نشان می دهد غرب به سرعت برای جنگ علیه چین مقدمه سازی می کند و این بار استرالیا همچون اوکراین پیش قراول جنگ با چین خواهد بود.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» نوشت، توافق سه جانبه میان محور «اوکوس» به ریاست «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس و «آنتونی آلبانیزی» نخست وزیر استرالیا با هدف مدرن سازی ناوهای استرالیا و بکارگیری زیردریایی های پیشرفته که با انرژی هسته ای و اورانیوم غنی شده فعالیت می کنند به جای زیر دریایی های گازوئیلی، نشان می دهد جنگ علیه چین قطعی است و به سرعت برای آن مقدمه سازی می شود و استرالیا پیش قراول این جنگ است.

جنگ با چین حتمی است

چند دلیل وجود دارد که با توجه به آنها می توان گفت جنگ علیه چین قطعی است. نخستین موضوع در این زمینه پیشرفت گسترده قدرت نظامی چین و دستیابی چین به بزرگترین ناو دریایی جهان و ناوهای هسته ای پیشرفته و موشک های مافوق صوت است. موضوع دوم، تمرکز بر ائتلاف آنگلاساکسون‌ها است که جایگزین ائتلاف ناتو در شرق آسیا می شود. علت آن است که آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که کشورهای اروپایی که ستون فقرات ائتلاف ناتو را تشکیل می دهند پس از جنگ اوکراین به جنگ آمریکا علیه چین وارد نخواهند شد.

سومین موضوع در این زمینه آن است که ائتلاف سه جانبه انگلوساکسون ها در صورت آغاز جنگ در تایوان برای مقابله با ائتلاف سه جانبه چین، روسیه و کره شمالی وارد خواهند شد. این موضوع نیاز به تحرک پرشتاب هسته ای آمریکا برای مقابله با این ائتلاف در شرق دارد. چهارمین موضوع آن است که دکترین نظامی چین بر ضرورت بازگشت تایوان به زیر حاکمیت چین تاکید دارد. ناوهای دریایی و زیر دریایی ها در این جنگ نقش بزرگی خواهند داشت. از این رو، آمریکا بر استرالیا به عنوان کشور همسایه چین تمرکز کرده و با زیردریایی ها مدرن هسته ای از این کشور پشتیبانی کرده و قرار است مهندسان و نیروهای دریایی استرالیا را برای این جنگ آموزش بدهند.

جنگ با چین حتمی است

رای الیوم افزود: آمریکا به دنبال جنگ نیابتی علیه چین در شرق آسیا است. همانطوری که در اوکراین به چنین جنگی دامن زده است. واشنگتن هیچ سربازی را برای جنگ در اوکراین ارسال نکرده و به طور مستقیم بر ارتش اوکراین تکیه کرده است، کاخ سفید در جنگ آینده نیز همین کار را تکرار خواهد کرد و استرالیایی ها هیزم این جنگ خواهند بود.

ایالات متحده که طرح وارد کردن روسیه به جنگ در اوکراین را با هدف فرسایش اقتصادی و نظامی روسیه وضع کرد تاکنون در رسیدن به اهداف خود شکست خورده است. طرح های آمریکا نتایج معکوسی برای همپیمانان اروپایی این کشور به دنبال داشته است و اعتراض های مردمی علیه سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکایی افزایش یافته است. در همین حین دستاوردهای روسیه در میدان های نبرد در حال تقویت شدن است. دور از ذهن نیست که این سناریو در شرق آسیا هم تکرار شود و اقدامات چین علیه ائتلاف سه جانبه آنگلوساکسونی شگفت آور باشد.

پایان/

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 24752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =