شفافیت و اطلاع‌رسانی گام نخست مبارزه با فساد / بازنمایی رسانه‌ای اقدامات ضدفساد موجب شفافیت و تقویت سلامت اداری می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور شفافیت و اطلاع رسانی را گام نخست مبارزه با فعالیت های اقتصادی زیرزمینی و به تبع آن حمایت از تولید دانست و بازنمایی اقدامات ضد فساد و مقابله با فرار مالیاتی و اقتصاد پنهان و غیررسمی را عامل مهمی جهت فسادستیزی در راستای شفافیت و عدالت مالیاتی برشمرد.

به گزارش تحریریه، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور فساد را خط قرمز سازمانی خواند و گفت: اصلاح و تحول در نظام اداری کشور از جمله نظام مالیاتی نیازمند برنامه‌ریزی های کارشناسی، شفافیت و مداومت جدی در مبارزه با فساد است.

دکتر منظور با اشاره به ضرورت تبیین اقدامات سازمانی در راستای مبارزه با فساد و فعالیت های اقتصادی زیرزمینی و حمایت تمام قد از بخش تولید اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور در جهت تحقق شعار سال گام بر می دارد و در این مسیر برنامه ریزی های لازم برای حمایت اثربخش از تولید را در اولویت قرار داده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، هوشمند سازی مالیاتی و داده محوری را گام های مهم سازمان امور مالیاتی کشور برای ایجاد عدالت مالیاتی و افزایش رضایتمندی مردم در دوره تحولی دانست و گفت: برای گذار از مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی هوشمند و ایجاد شفافیت اطلاعاتی، باید به سمت داده محوری و سامانه محوری حرکت کرد.

دکتر منظور یکی از رویکردهای اصلی در مبارزه با فساد اداری را شفاف سازی و اطلاع رسانی دانست و بیان داشت: یکی از راهکار های جلوگیری از ایجاد فساد، شفافیت و اعلام آن است. چرا که موجب شرمساری فرد مرتکب می شود و افشای ارتکاب جرم خود یکی از راه های جلوگیری از ارتکاب مجدد این جرم و تقویت سلامت اداری است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر نقش رسانه ها در مبارزه با فساد اظهار داشت: رسانه ابزار مناسبی برای تبیین و روشنگری افکار عمومی بوده و رسانه‌های جمعی بـه دلیـل تخصـص و ابزارهـایی کـه در اختیـار دارند می توانند نقش مهمی در شفاف سازی اخبار و کنترل فساد داشته باشند. لذا انتظار می رود رسانه ها مشوق و حامی سازمان هایی باشند که شفافیت را در اولویت قرار داده اند.

به نقل از سازمان امور مالیاتی، دکتر منظور با بیان اینکه، شفافیت به تنهایی کافی نیست و مجموعه ای از اقدامات باید انجام گیرد تا با همراهی شفافیت در حوزه های مختلف بتواند جلوی فساد را بگیرد، گفت: برنامه ریزی براساس شاخص هایی مانند مطالبه عمومی، شناسایی گلوگاه های فساد، رصد دائمی و از طرفی دیگر تلاش برای حل مشکلات معیشتی کارکنان، باید همگی با یکدیگر همراه باشد تا بتواند جلوی فساد را به صورت ریشه ای بگیرد.

پایان/

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 24980

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =