کنترل نوسانات ارزی در مهار تورم تاثیر گذار است/ تقاضا های ارزی با سرعت بیشتری پاسخ داده شوند

وزیر اقتصاد و امور دارایی با تاکید بر این نکته که بانک مرکزی باید سایر تقاضاهای ارزی را با سرعت بیشتری پاسخ بدهد، بیان کرد: کنترل نوسانات ارزی توسط بانک مرکزی در مهار تورم تاثیر گذار است.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود افزایش قیمت دلار آیا می توان امیداور به مهار تورم بود، گفت: حتما یکی از اقدامات مهم در تحقق شعار سال و مهار تورم،کنترلی است که باید توسط بانک مرکزی روی بازار و نوسانات قیمت ارز صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: آمارهای پایان اسفندماه حاکی از این است که کشور در سال گذشته 65 میلیارد دلار تامین ارز برای واردات انجام داد لذا این عدد 12 الی 13 میلیارد دلار بیش از تامین ارز واردات در سال 1400 بود.

خاندوزی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه بخش دیگری از تقاضاهای ارزی همچنان منتظر این هستند که با سرعت بیشتری پاسخ داده شوند،بیان کرد: امیدواریم با اختیارات بسیار خوبی که بانک مرکزی از مصوبه دولت و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اخذ کرده و برنامه های دقیقی که رئیس کل بانک مرکزی در این بخش اعلام داشته، ان شاءالله در سال 1402 شاهد کاهش نوسانات و مدیریت مطلوب بازار ارز در کشور باشیم.

پایان/

۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 25028

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =