شکست در اوکراین پایان عصر طلایی است

نخست‌وزیر لهستان اعتقاد دارد مهار روسیه برای حفاظت از رفاه اروپا حیاتی است و شکست در اوکراین می‌تواند به عصر طلایی غرب پایان دهد.

به گزارش تحریریه، «ماتئوس موراویتسکی» نخست وزیر لهستان اعتقاد دارد کشورها در اتحادیه اروپا نمی خواهند به اندازه ای که کیف نیاز دارد از اوکراین حمایت کنند، با این حال آینده اوکراین کلید شکوفایی غرب است.

این سیاستمدار لهستانی در یک سخنرانی که توسط شورای آتلانتیک وابسته به صنعت تسلیحات ناتو برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی اوکراین نه تنها تضمینی برای بازسازی، بلکه برای تقویت قدرت اقتصادی ما است و شکست در اوکراین می تواند آغاز پایان عصر طلایی غرب باشد.

وی ادعا کرد اگرچه همه کشورهای غربی در سطوح مختلف می خواهند کی یف پیروز شود اما برخی از سیاستمداران در اروپای غربی می خواهند به هر قیمتی یک آتش بس سریع برقرار شود اما لهستان به خود می بالد که یکی از سرسخت ترین حامیان اوکراین در برابر روسیه است.

نخست‌وزیر لهستان معتقد است که هدف روسیه از درگیری‌ها «ویران کردن اوکراین... به گونه ای بوده که اوکراین نتواند پایگاهی برای تقویت غرب باشد». اما برای غرب وجود این کشور جهت مهار روسیه بسیار مهم است.

وی مدعی شد که اگر روسیه پیروز شود، ما نفر بعدی خواهیم بود.

US Vice President Kamala Harris gives remarks with Poland s Prime Minister  Mateusz Morawiecki before

موراویسکی استدلال کرد که دفاع از اوکراین پیامدهایی برای سایر درگیری‌ها، به ویژه رویارویی آمریکا و چین بر سر تایوان دارد. وی با انتقاد از سیاستمداران اتحادیه اروپا که معتقدند تایوان در حوزه نفوذ آنها نیست، گفت: اگر می‌خواهید تایوان همانطور که هست بماند، باید از اوکراین حمایت کنید.

او پیش بینی کرد: اگر اوکراین سقوط کند، اگر اوکراین فتح شود، روز بعد چین ممکن است به تایوان حمله کند.

این در حالی است که لهستان از درخواست ماکرون برای استقلال اروپا از آمریکا انتقاد کرده است. موراویسکی هم مفهوم خودمختاری استراتژیک اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت که افرادی که آن را ترویج می کنند واقعاً بلوک اقتصادی را به وابستگی بیشتر به چین سوق می دهند.

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =