تولید وانت غول پیکر ایرانی!

نعل وارونه شرکت سایپا با معرفی مدل های مضحک نشان می دهد که مدیریت سیاسی حاکم بر صنعت خودروسازی ایران از درک بدیهیات هم عاجز مانده است.

به گزارش تحریریه، نعل وارونه شرکت خودروسازی سایپا با معرفی مدل های مضحک و بسیار کوچک نشان می دهد که مدیریت سیاسی حاکم بر صنعت خودروسازی ایران از درک بدیهیات بازار و نیازهای مردم ایران هم عاجز مانده است و روستاییان را آدم حساب نمی کند و فقط برای ترافیک های سنگین تهران بنجل تولید می کند.

در تازه ترین هنرنمایی، شرکت سایپا از یک عجیب الخلقه جدید به نام پاژ رونمایی کرد که در ادامه محصولات تهرانی پسند مانند پراید، تیبا، ساینا و کوئیک است و یک خودرو کوچک شهری و به احتمال زیاد با کیفیت نازل می باشد که به درد سرزمین و زیست بوم ایران نمی خورد و نیازهای اصلی و اصیل مردم را جواب نمی دهد.

تولید وانت غول پیکر ایرانی!

مدیران سیاسی و بی خبر از بدیهیات در شرکت های ایران خودرو و سایپا در این 34 سالی که از تولید مجدد صنعت خودروسازی ایران گذشته است از درک این بدیهیات عاجز مانده اند که ایران سرزمینی پهناور است که 30 درصد جمعیت روستایی دارد و دارای دشت ها و کوهها وسیع می باشد و به مدل های مینیاتوری نیازی ندارد، بلکه نیازمند خودروهای بزرگ ازجمله وانت های بزرگ است. اما ایران خودرو به تولید سدان های کوچک و سایپا هم به تولید خودروهای مینیاتوری مشغول شده اند.

ظاهرا مدیران سیاسی ایران خودرو و سایپا در سال های گذشته ایران را با ایتالیا، سوئیس و فرانسه اشتباه گرفته اند و تنها برای کوچه های تنگ و تاریک ونیز خودرو ساخته اند که البته این بنجل های بی کیفیت را از دروازه ورودی این کشورها نیز راه نمی دهند.

خودروسازی ایران فقط برای سرویس دادن به ترافیک های سنگین تهران طراحی نشده است و باید نیاز همه مردم ایران را برآورده سازد. کشاورزان ایرانی هیچ گزینه ای برای انجام امور روزمره ندارند و در ایران وانت های بزرگ به طور مطلق وجود ندارد. درحالیکه کشورهای مشابه ایران مانند آمریکا، استرالیا، روسیه، عراق، قزاقستان، افغانستان، یمن و ... دقیقا بر توسعه این بخش از بازار با ساخت و واردات خودروهای بزرگ و کاربردی متمرکز شده اند.

خروج دولت از صنعت خودروسازی و رقابتی سازی بازار باعث می شود تا بتوان شاهد تمرکز بر نیازهای واقعی همه مردم ایران بود و مرکزگرایی افراطی که به طراحیو ساخت مدل های بی خاصیت در صنعت خودروسازی ایران کشیده شده است نیز برچیده شود.

پایان/

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 25144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =