کنترل پایدار تورم از اصلی‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه بارئیس‏، معاونین و جمعی از اعضای هیأت علمی مؤسسه‌عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با تأکید بر اینکه کنترل پایدار تورم از اصلی‌ترین برنامه‌های اقتصادی سال ۱۴۰۲ است گفت: برای تحقق شعار سال یک برنامه عملیاتی منسجم به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی تدوین شده است.

به گزارش تحریریه، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به جایگاه ویژه این مؤسسه در حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: ازظرفیت‌هایی که به لحاظ توانمندی‌های تحقیقاتی و آموزشی درمؤسسه فراهم شده حداکثراستفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل کشورباتحلیل علمی وبا انتخاب راهکارهای سنجیده و مؤثرحل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کارشناسان این مؤسسه جزء بهترین نخبگان کشور هستند،می‌تواننداین نقش رابه‌خوبی ایفاکنندو دولت از هرگونه نظرات کارشناسی سنجیده استقبال می‌کند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه افزود: نوآوری‌های پژوهشی واثربخشی این مؤسسه می‌تواندنیازهای سازمان برنامه وبودجه رابه‌عنوان مغزمنفصل دولت تأمین کند. سازماندهی کارهای پژوهشی و تشکیل شورای مشورتی سازمان درمؤسسه از اهم وظایف مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی در دوره جدید است.

دکتر منظور در ادامه با اشاره به شعار سال بر رشد تولید و مهار تورم تأکید کرد و گفت:درعین حال که سیاست‌های کنترل تورم اعمال می‌شود به رشد تولید نیز نباید آسیب وارد شود. سازمان باید در تحقق شعار سال با کمک مؤسسه نقش محوری داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور کنترل پایدارتورم را از برنامه‌های اصلی دولت در عرصه اقتصاد بر شمرد و گفت: مسئله عاجل و مهم کنترل پایدارتورم است؛بایدیک برنامه عملیاتی منسجم و جدی برای امسال تعریف شودتا با اولویت‌بندی و زمان‌بندی مشخص اهداف موردنظر شعار سال محقق شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم بارویکردی برنامه‌محوروموضوع‌محوردر حال جمع‌بندی است و طبق برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده تا پایان اردیبهشت ماه نهایی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه زاهدی وفا،رئیس مؤسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به ظرفیت‌های مؤسسه در ارائه راه‌حل‌های اقتصادی گفت: این مؤسسه درحوزه تحقیقات کاربردی مدیریت واقتصادبایدتأثیرگذاری خودش را نشان بدهد.

وی افزود: این مؤسسه تلاش می‌کند در بحث آموزش و پژوهش بیشترین کمک کارشناسی و پژوهشی را به سازمان برنامه وبودجه انجام دهد.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 25284

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =