رشد تولید به طور خودکار تورم را مهار می‌کند/ مسئولین اقتصادی ما باید درباره تولید به یک باور عمیق برسند

یک فعال بخش خصوصی با بیان اینکه شعار امسال کاملا هوشمندانه بوده است، گفت: در سالیان گذشته بیشترین همت و تلاش دولتمردان برای مهار تورم منحصر به سیستم های بانکی، کنترل نرخ ارز و مدیریت نقدینگی بوده است.

به گزارش تحریریه، «امیرعباس اختراعی»، رئیس هیات مدیره انجمن ستصا، در خصوص راهکارهای تحقق مهار تورم و رشد تولید به عنوان شعار سال جدید، اظهار داشت: وقتی تولید رشد و سرمایه ها در مسیر تولید قرار بگیرد، به صورت خودکار سرمایه های سرگردان که به دنبال تجارت های کوتاه مدت و سودهای کوتاه مدت هستند، از بازار حذف می شود.

وی یادآور شد: در کشور ما مردم به فعالیت های بلند مدت اقتصادی اعتقاد نداشته و سعی می کنند سرمایه های خرد و کلان خود را در فضاهای زود بازده با چرخش سریع به کار بگیرند، در حالی که شرایط کسب سود از بخش تولید، در حال حاضر اینگونه نیست.

اختراعی همچنین بیان کرد: بهترین روش برای مهار تورم همان رشد و حمایت از تولید است اما این حمایت و رشد، به الزاماتی نیاز دارد.وی اضافه کرد: مسئولین اقتصادی ما باید در خصوص تولید به یک باور عمیق برسند؛ تولید در شرایط کنونی بسیار مهجور است و توسط مافیای دلالی در کشور و اشتباهات برخی از نهادهای بالادستی به وضعیت نامطلوبی درآمده است.

این فعال دانش بنیان همچنین در ادامه متذکر شد: سازمان های متعددی که تولید کنندگان با آنها ارتباط دارند به انحا مختلف به آنها فشار وارد می کنند و تغییر دائمی قوانین و مقررات یکی از مصادیق این فشارها است که وضعیت تولید را پیش بینی ناپذیر می‌کند.

اختراعی همچنین اظهار کرد: وقتی فشار بر تولید کننده در بخش های مختلف افزایش پیدا می کند، اصحاب تولید به سمت دلالی می روند و قطعا نیز به دنبال آن شاهد تورم و فرارهای مالیاتی نیز هستیم. وقتی بدنه تولید نحیف می شود بانک ها نیز برای افزایش مناسبات مالی خود ترجیح می دهند که تسهیلات و خدمات را به بخش تجاری اختصاص دهند.

این مسائل ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، از این جهت حاکمیت باید یکبار به صورت جدی در این باره که باید از تولید به عنوان اولویت دفاع کنیم یا نه، تعیین تکلیف کند.

وی در گفت و گو با «شادا»،یادآور شد: به طور کلی، برخی از صاحبان سرمایه در مرحله ای از زندگی کاری خود به دنبال سرمایه گذاری در بخش تولید هستند تا اثری ماندگار از آنها باقی بماند اما آیا این افراد با این تفکر در رسانه ها، جایگاه یک سلبریتی سینما و یا موسیقی را خواهند داشت و به عنوان یک فرد موفق که اثری ماندگار از خود برجای گذاشته، مورد توجه قرار می گیرد. از این جهت بخش دیگر تولید، فرهنگ سازی است و تولید باید به یک فرهنگ در کشور ما تبدیل شود.

پایان/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 25227

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =