چامسکی: روسیه در اوکراین، انسانی‌تر از آمریکا در عراق می‌جنگد!

اوکراین یک بازیگر آزاد نیست و آنها به آنچه که ایالات متحده برایشان تعیین می‌کند وابسته هستند و آمریکا برای تامین کسری بودجه نظامی عظیم خود، قادر است نیروهای نظامی تنها دشمن واقعی نظامی خود را به شدت تنزل دهد.

به گزارش تحریریه، مصاحبه جدیدی که با نوام چامسکی، به مناسبت انتشار کتاب جدیدش تحت عنوان «اقتدار نامشروع» صورت گرفت، باز هم بدون حاشیه نبود. چامسکی که پدرش قبل از مهاجرت به آمریکا و در سال 1913 در اوکراین فعلی به دنیا آمده بود، مواضع مهمی درباره سیاست‌های آمریکا در جریان جنگ روسیه و اوکراین گرفته و معتقد است که این ایالات متحده و بریتانیا هستند که مذاکرات صلح در اوکراین را رد کرده‌اند تا به منافع خود دست یابند و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اوکراین در حال تخریب و ویران شدن است.

چامسکی در این مصاحبه به صراحت اعلام کرد که اوکراین یک بازیگر آزاد نیست و آنها به آنچه که ایالات متحده برایشان تعیین می‌کند وابسته هستند و آمریکا برای تامین کسری بودجه نظامی عظیم خود، قادر است نیروهای نظامی تنها دشمن واقعی نظامی خود را به شدت تنزل دهد.

اما شاید مهم‌ترین قسمت مصاحبه چامسکی اینجا باشد که وی معتقد است روسیه در اوکراین، انسانی‌تر از آمریکا در عراق می‌جنگد و برای این موضوع استدلال می‌کند که پس از آغاز حمله به عراق، هیئت‌های بازرسان سازمان ملل باید پیوسته عقب‌نشینی می‌کردند، زیرا حملات بسیار شدید و سخت بود. چامسکی درباره این بحث توضیح می‌دهد که نگاهی به تلفات بیندازید زیرا ارقام رسمی سازمان ملل حدود 8000 تلفات غیرنظامی در اوکراین را نشان می‌دهد ولی در زمان حمله آمریکا و انگلیس به عراق چه تعداد تلفات غیرنظامی وجود داشت؟

پایان/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 25321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =