شرایط برای هدایت سرمایه های خُرد عامه مردم باید فراهم شود

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:ما در سال ۱۴۰۲ تلاش خواهیم کرد تا برنامه های هدایت نقدینگی را به نحوی تنظیم کنیم تا نقدینگی کشور به جای اینکه به حال فعالیت های تولیدی مضر باشد، معکوس شود.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی چه برنامه برای هدایت صحیح نقدینگی در کشور گفت: ما در اقتصاد ایران بیش از آنچه که با مسئله کمیت نقدینگی مواجه باشیم با کیفیت نقدینگی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد:ما در سال 1402 تلاش خواهیم کرد تا برنامه های هدایت نقدینگی را به نحوی تنظیم کنیم تا نقدینگی کشور به جای اینکه به حال فعالیت های تولیدی مضر باشد، معکوس شود. نباید جریان نقدینگی کشور به عبارتی بیشتر دشت های و مزرعه های سوداگری در اقتصاد ایران را سیراب کند.

وی بیان کرد: این رویکرد به واقع از مسیر پیشنهادات جذاب و بازدهی بالای اقتصادی که در واقع عامه مردم بتوانند با سرمایه خُرد خود بیایند و نقدینگی شان را وارد فعالیت های تولیدی کنند،محقق می شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در گفت و گو با خانه ملت، گفت: از این رو وزارت صمت ،وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی در این بخش با هم همکاری لازم را داشته و دو پروژه در قالب هدایت نقدینگی از اسفندماه آغاز شده و امیدواریم در سال 1402 هم بتوانیم هر ماه از این دست پروژه ها را معرفی کنیم.

پایان/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 25322

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =